2024-04-13, 23:19
Medlem
Larmdjungelns avatar
Detta vi sitter och försöker följa är galet och stort. Kanske..

Slänger ut en teori här.
Jag tror Iranierna skickar 100-ich drönare som de vet inte kommer komma fram.
Iran kan då visa att de "hämnades" men slipper bli "svampade" av Israel..
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Tror personligen att det här är början på slutet för staten Israel.
Är det över för Israel så är det över även för Iran med omnejd i samma veva.
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgmedvind
Israel kan inte göra något skit . Jag slår om vad som helst att Israel bara trodde aldrig att Iran attackerar tillbaka men du får se hur zion fegar ur sig

De stängde skolor och ökade säkerhetsläget för många timmar sedan.
Medlem
Ubuntu333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nu vet jag inget om hackergruppen Handala och hurpass skickliga de är men de jävlas tydligen för fullt med israeliska radarstationer i detta nu.

Har för mig att Iran har rätt duktiga hackers. Har en bekant i kanada som är med i dedsec, en riktig jävla ninja helt ärligt, han är från Iran iaf och påstår att de får lära sig att koda osv rätt tidigt i skolan.
Medlem
Dumdrygs avatar
Syrien har även gått in i high alert. Och Iran bekräftar att de inlett en attack.

Bra live update på Al Jazeera

https://www.aljazeera.com/news/liveblog/2024/4/13/israels-war-on-gaza-live-5-dead-dozens-injured-in-gaza-city-attack
2024-04-13, 23:20
Medlem
Det är bäst för Iran att attacken inte blir för allvarlig.
Israel kommer naturligtvis att svara tiofaldigt på sådant.
Det har de alltid gjort och det kommer de att fortsätta med.
Så ligger det till.
2024-04-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larmdjungeln
Detta vi sitter och försöker följa är galet och stort. Kanske..

Slänger ut en teori här.
Jag tror Iranierna skickar 100-ich drönare som de vet inte kommer komma fram.
Iran kan då visa att de "hämnades" men slipper bli "svampade" av Israel..
Förmodligen kommer det missiler senare. Dom får vänta så att timingen går ihop och allting når fram samtidigt.

Men ja, jag delar din syn på att attacken inte kan göras hur stor som helst eftersom iran blir asfalterat isåfall.
Medlem
JustTrollings avatar
400 - 500 drönare och missiler, enligt US intel.
US officials think there will be 400 to 500 drones, missiles launched

A senior U.S. official told ABC News they now think there will be anywhere from 400 to 500 drones and missiles launched at Israel from Iraq, Syria, southern Lebanon and the Houthis but that the bulk will be launched form Iran.
https://abcnews.go.com/International/live-updates/israel-gaza-hamas-war/?id=108860743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Iran kommer få så jävla mycket smisk.

Första gången som Iran direkt attackerar Israel, utan någon "proxy" som buffert. Man slår också till med minst 100 drönare, och sannolikt följer missiler.

Det var kul så länge det varade. Men Iran är slut som stat.

Är det inte en stor fara i sig för Israel att det är ett så litet land till ytan? Även om de har militära resurser och stöd från delar av världen så skulle de kunna ta väldig skada om de anfalls, alla är ju på samma plats. Ett stort land har ju större yta…
2024-04-13, 23:22
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Kan uppskatta honom ändå, han snappar upp saker från olika källor och vidarebefordrar det med sina brasklappar. Så slipper man själv sitta med massa olika nyhetskällor och kan sitta och slölyssna lite under tiden man gör annat eller håller koll på sina egna källor.

Tycker mest det blir rörigt. Som när han hänvisar till någon obskyr twitterkälla(utan egna källor) att Biden ska hålla en presskonferens angående situationen. Sen minuten efteråt "guys guys, ive just heard there will NOT be a press conference from the White house". Helt uppenbart att han vill få uppmärksamhet till varje pris.
Medlem
HomoDeuss avatar
400-500 drönare och missiler.
Medlem
Goteborgmedvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Inte en chans. Israel är ljusår före sina angripare.
Israel är redan nära slutet. Motståndaxlen har ett grepp om halsen på landet från 3 hål. Och nu är en salva missiler och drönare på väg mot Tel Aviv och Hifa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in