2024-04-13, 22:33
Medlem
Raytheons avatar
Om de är så jävla långsamma är de väl lätta mål?

Citat:
Militären säger sig stå redo att skjuta ner drönarna när de väl anländer. Flyglarm kommer att ljuda i de regioner som hotas.

Både Jordanien och Irak har stängt sina luftrum. Samtidigt uppger ett flertal källor för Reuters att ”dussintals” drönare setts flyga över nordöstra Irak i riktning mot Israel.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/israels-militar-iran-har-avfyrat-dronare-mot-israel
Senast redigerad av Raytheon 2024-04-13 kl. 22:36.
2024-04-13, 22:34
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Ser inte varför folk hetsar upp sig och börjar skrika efter jod och tredje världskrig? Vad missar jag? Iran är kompis med Ryssland och Nordkorea och resten skyr dem, varför skulle det bli ett tredje världskrig för det?

Israel är en rabiessmittad hund de också (med kärnvapen), och de kan få för sig precis vad som helst.
Hatar både muslimer och judar...hade man varit säker på att det inte eskalerar bortom detta skräp hade det här varit skitkul, men så fort Israel är med i bilden kan precis vad som helst hända.
2024-04-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Är det flygande mopeder Iran skickat iväg mot Israel?

Iran har väl kärnvapen. Så ja, men tror pedofilerna är fega skäggiga ynkryggar. Så blir inte mycket av det här. Däremot kanske Israel svarar kraftigare, med krigs-älskaren Netanyahu
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Ser inte varför folk hetsar upp sig och börjar skrika efter jod och tredje världskrig? Vad missar jag? Iran är kompis med Ryssland och Nordkorea och resten skyr dem, varför skulle det bli ett tredje världskrig för det?

Skojar du med oss? Har du hört talas om BRICS? skulle alla dessa bli inblandade, så är jag rätt säker på att usa och Israel blir parkeringsplats för BRICS flygarsenal
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Eller så kommer de inte agera alls…

Många fantiserar om ett sånt scenario och gnuggar händerna, helt klart.
Medlem
Goteborgmedvinds avatar
Jag är för nuvarande i området och såg flera av drönare på väg mot väst ( antagligen mot Israel ) . De flög ganksa lågt och Från ljudet antar jag att flera av dem var Shahed 136 . Förresten delar av Israels radar system är under cyber attack och varit nere sedan några minuter innan drönarattacker. Jag får se vad som händer.
2024-04-13, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Hur skulle jag göra om jag attackerade Israel och behövde ta mig igenom Iron Dome?

Jag skulle skicka en jävla massa drönare av den billigaste varianten jag kunde få till... balsaträ om papper om jag kom undan med det. Ingen explosiv last över huvud taget utan bara till för att saturera och distrahera deras missilförsvar.

Sen skulle den verkliga attacken komma samtidigt som drönarna nådde fram och luftförsvaret hade händerna fulla.

Vi har nog inte sett slutet än...

kanske blir en samordnad attack?

"“The resistance [Hezbollah] has used only 1 percent of its qualitative weapons. All the clashes taking place today are with ordinary conventional weapons developed by the resistance,” Hassan Ezzeddine, a Hezbollah member of Lebanon’s Parliament, said during a speech on April 8."

https://www.aljazeera.com/news/2024/4/11/what-will-the-future-bring-between-hezbollah-and-israel
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Är det flygande mopeder Iran skickat iväg mot Israel?

Jag tror inte dom vågar skicka annat än lite ofarliga drönare. Konsekvensen för mullorna i Iran kan bli ödesdiger i annat fall.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Är detta första gången Iran attackerar eller försöker attackera israeliskt territorium? Israel skulle kunna betrakta det som en krigsförklaring. Man vet aldrig. Det är så spänt med turerna kring Netanyahu, med kriget i Gaza, etc.

Med tanke på att Irans svarar på ett angrepp på deras suveräna område så är det tekniskt sett inte en krigsförklaring utan bara ett svar.

Israel har väl sagt att om Iran skickar en vedergällning så ser de det som en krigsförklaring även om det var de som började
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Iran har väl kärnvapen. Så ja, men tror pedofilerna är fega skäggiga ynkryggar. Så blir inte mycket av det här. Däremot kanske Israel svarar kraftigare, med krigs-älskaren Netanyahu

Iran har inga kärnvapen. De hade visat upp dessa för att avskräcka USA och Israel isåfall.
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R33GTR
Ja tillfällig fear, de vart det den dagen med isr/pal också sen tänkte marknaden ”war? Meeeh whatever” I de stora hela är btc i en bullflag, -7% nu, tror de lugnt och allt kommer fortsätta upp in i en blowoff top senare 2024

Ja, jag tror som du. Bitcoin har en ljus framtid. Men kursfallet just nu speglar på något sätt hur marknaden ser på det hela.
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Iransk media!? Har du länk/källa?
Iran has launched retaliatory strikes against the occupied territories in response to the Israeli regime’s terrorist attack of April 1 against the consular section of the Islamic Republic’s Embassy in the Syrian capital of Damascus, reports say.

The strikes were launched on Saturday night, with some reports saying that the Islamic Republic launched a number of attack drones towards the occupied territories.
https://www.presstv.ir/Detail/2024/04/13/723624/Iran-retaliation-Israel-consulate-attack

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in