2024-04-13, 22:24
Medlem
TomThumbs avatar
Är inte drönarna mest störning för att kunna slinka igenom lite värre grejer genom luftförsvaret?
2024-04-13, 22:24
Medlem
R33GTRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Världens börsen har inte öppet, men man kan snegla på hur Cryptovalutor reagerar. Många är ned 20-25% på denna nyhet !!

Krig är redan inprisat och ingen nyhet för börsen, kolla bara rörelsen till uppsidan sedan Israel/Palestina
2024-04-13, 22:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomThumb
Är inte drönarna mest störning för att kunna slinka igenom lite värre grejer genom luftförsvaret?
Kan vara. Ryssarna jobbar så för att överbelasta det ukrainska luftvärnet. Eller så är detta en symbolisk hämnd.
Medlem
Hegamons avatar
Jag tänker mig att israeliskt luftförsvar skjuter ner alla drönare. Jag tror det är en hämndaktion sedan tidigare toppgeneral blev dödad under det israeliska flyganfallet mot ambassaden i Damaskus den första april.

För mig är det inte uppenbart att drönaranfallet orsakar en eskalering så det blir krig mellan Iran och Israel.
Medlem
KillPus avatar
Citat:

Precis så är det. När drönarna börjar närma sig Israel kommer kryssningsrobotar att avfyras som kommer fram typ på 10-15 minuter fr Iran. Så gör ryZZorcherna i Ukraina.
Medlem
TUKs avatar
Citat:

Exakt min tanke. Som när Breivik bombade regeringsbyggnaden i Oslo.
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Spelar ingen roll. Iran kan inte på allvar skada Israel. Israel kan däremot skada Iran å det grövsta. Mullorna fattar nog inte vad de har dragit igång.

Mullorna vet att Israel inte bryr sig om några drönare som kommer bli nedskjutna långt innan de når sitt mål.
Då kan iran brösta upp sig och säga vi attackerade Israel.
Medlem
Jaha. Antar ett nytt kapitel startat. Skaffa jod-tabletter!
Medlem
ThinkRightlys avatar
Drönare är ett skämt. Hur enkelt som helst att skjuta ner. Och de upptäcktes t.o.m. flera timmar innan de når sitt mål. Till och med jag skulle kunna skjuta ner dem med en luftpistol.
2024-04-13, 22:27
Medlem
Ograsts avatar
Citat:

Först drönare, senare missiler. Tanken är väl att Israls kronor dome ska bli stressad eller bränna merparten av sitt krut innan missilerna kör på.

So it begins.
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Jaha. Antar ett nytt kapitel startat. Skaffa jod-tabletter!
Oh yes, nu jävlar kan det smälla ordentligt.
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
WW3 here we come.

Tack alla horungar som röstat på Biden och andra neocons.

Du menar tack alla horungar som stödjer diktaturer, autokrater och religiösa abrahamitiska rövhål?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in