Citat:
Ursprungligen postat av
Flogistoneter
Jag tror att de har förmågan att tillverka kärnvapen. USA hade det 1945, Sovjetunionen något år senare. Att Iran inte skulle ha den förmågan nästan 80 år senare är otänkbart. Iran är trots allt ett högutvecklat och högteknologiskt land trots mullorna.
Du får tro vad du vill

Bara för att det är långt tillbaka i historien som USA och vissa länder har det behöver det inte betyda att iran har det.
Irans teknologiska kapacitet är begränsad och utvecklingen av kärnvapen är på en annan nivå. Om Iran vart nära på att tillverka de vapnen s hade de vart bombade med nukleära vapen sedan länge.
Sluta kom dragande med din globalistskit likt USA gjorde inför invasionen av Irak. Lögner, lögner och återigen lögner för att vilseleda fåren. Allt för sin egen agenda.
Än är inte den siste idioten född alltså.
Och om nu Iran skulle vedergälla en attack på en av deras diplomatiskt skyddad fastigheter (om det nu var en sådan) så kan knappast väst anklaga dem. Det konstiga är väl att Väst inte anklagat Israel för att bryta mot internationell rätt? Eller förresten, det är inte så konstigt, eftersom Väst inte biter ifrån hårdare nu när Israel bedriver folkmord och etnisk rensning i Gazaområdet.
Sent skall syndaren vakna!
För tydlighetens skull: Jag är vare sig på Palestiniernas eller Israelerna sida, jag vill bara inte ha kaos och oordning. Att israelerna vill fucka upp terroristerna håller jag med om, men detta sättet är rena förbrytelser mot de mänskliga rättigheterna den civiliserade världen kommit överens om.
Orkestrerat om något!