2024-04-12, 01:03
Medlem
Psilocybiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Du menar att ringen består av 18K av vad?
Vad för sorts "vita stenar" tror du att ringen har, om det inte är diamanter?

Var ifrån har du fått uppfattningen att Kronofogden skulle ljuga i sina annonser?
Varifrån har du fått uppfattningen att kriminella som medlemmar i Foxtrot går omkring med ringar som inte innehåller guld och diamanter?

Eller trollar du bara?

Äkta guld, ja. Men kan meddela dig att varje gång en auktionsida / vintage smycke benämns med "vita stenar" så är det absolut inte äkta diamanter. CZ-stenar på sin höjd.

Hade det varit diamanter hade det stått mer info om stenarnas karat, klarhet, slipning och färg, eftersom äkta diamanter ökar värdet avsevärt. Tror du kronis hade velat gå misste om det?
Citera
2024-04-12, 01:09
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocybious
Äkta guld, ja. Men kan meddela dig att varje gång en auktionsida / vintage smycke benämns med "vita stenar" så är det absolut inte äkta diamanter. CZ-stenar på sin höjd.

Hade det varit diamanter hade det stått mer info om stenarnas karat, klarhet, slipning och färg, eftersom äkta diamanter ökar värdet avsevärt. Tror du kronis hade velat gå misste om det?

Om du vill att jag ska svara dig.. så tack för svaret för jag tänkte att det där med vita stenar lätt konstigt. Själv tänkte jag först.. är det så billigt som Swaroski kristaller...
Men tack för svaret.
Guld är det i alla fall... så där hade jag rätt.

Fan, är dom så fattiga att de inte har råd med ädelstenar i sina ringar.... stackars dom gängkriminella.
Citera
2024-04-12, 01:12
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Lite risky att köpa den ringen om man inte är bandmedlem.
Citera
2024-04-12, 11:53
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Lite risky att köpa den ringen om man inte är bandmedlem.

Det kan nog innebära en reell fara ja. Jag vet inte hur stingsliga Foxtrot gänget är över sin lilla medlemsring men man skulle ju till exempel aldrig våga lägga vantarna på en MC-väst från till exempel HA eller Bandidos då de garanterat skulle se det som en grov förolämpning.

Jag skulle inte våga köpa denna rävring om jag inte kunde göra det 100% anonymt, men jag skulle inte vilja köpa den alls för den delen.
Citera
2024-04-12, 13:56
Medlem
Bud på 38 500 kr nu. Nästan fem dagar kvar.
Citera
2024-04-12, 14:08
Medlem
Hoppas de inte kan buda anonymt. Vore ju praktiskt att få en lista på kriminella rövhål att hålla ögonen på. Ingen icke-kriminell budar på sånt tacky skit.
Citera
2024-04-12, 16:09
Medlem
OntOmQs avatar
Ytterst tveksamt agerande av KF.
Smält istället ned metaller som beslagtagits från gängen. Återvinn!
Citera
2024-04-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Kronofogden borde åtalas för penningtvätt.

Med all säkerhet kommer ju ringen från knarkpengar, men det skiter kronofogden i.

Kommer aldrig förstå hur kronofogden har tillåtelse att ta saker och sälja när det är uppenbart dom kommer från brott.

Så är det.
Du kan tom tvätta pengar själv genom kronofogden.

Du får en kompis att skriva hyreskontrakt där det står vad hyran kostar.
Han betalar aldrig och det tar vanligtvis flera månader inna kronofogden ska utmäta tillgångar hos din kompis.
Bör det väl händer så är han skylldig dig flera månaders hyra, och det kan ju va säkert 100k-300k totalt i tex stockholms innerstad.

Du ger då han 100k i kontanter som han då ger till kronofogden, och kronofogden ger dom till dig sen, helt vita pengar.

Din kompis ska helst va en riktig pissluffare utan framtid för det kan hända att han blir anmäld för penningtvätt när han har så mycket kontanter och inte kan bevisa var dom kommer ifrån.

Går naturligtvis göra på andra saker också, inte bara hyra ut lägenhet.

Kronofogden skiter i om du ger dom 500k i kontanter, men går du in på banken och säger du vill sätta in 500k i kontanter och inte kan bevisa var dom kommer ifrån så blir det stora problem för dig.

Det borde vara så att kronofogden redan från början kräver bevis på var kontanterna kommer ifrån, kan du inte bevisa dom är rena så får dom inte ta emot dom.
Samma med foxtrot ringen.
Dom borde ju misstänka den kommer från brottslig verksamhet när den tas från en stor kriminell person och därför borde dom heller inte kunna få sälja den.
Citera
2024-04-12, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Varför skulle de vilja det? Inte skitsvårt att tillverka en ny och några magiska krafter lär den inte lura på.

Symbolvärdet.
Citera
2024-04-12, 21:11
Medlem
MatrixNeos avatar
Kunde de inte smälta ner den istället?
Citera
2024-04-12, 21:24
Medlem
Klart som fan att Kron-Kalle är en lika sossefierad myndighet som de övriga.

Det här är deras dröm liksom: tjäna vita pengar genom det som kommer från svarta pengar, spä på gängens rykte för att popularisera något som varit högst kontroversiellt inom politiken, bäddar för att ev köpare sitter på stort kapital och därmed blir ett byte för nämnda gäng vilket passar perfekt om man vill förändra demografin och "orättvisor".

Frågor på det?
Citera
2024-04-12, 21:48
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paniksyrran
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/gangtoppens-ravring-saljs-pa-kronofogdens-auktion/

Ringen i fråga: https://auktion.kronofogden.se/auk/w.object?inC=KFM&inA=20240403_1113&inO=83

Tanken är att pengarna ska gå till brottsoffer. Vad tänker ni om detta?

Kan man bjuda anonymt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in