2024-04-12, 15:11
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasgrab
Exakt, det är läskigt hur folk inte greppar något så simpelt. Att bara tänka med känslor är verkligen farligt.
Jag tror att alla greppar det. Precis som att vi förstår att kvinnor som bara sköter sitt riskerar att bli våldtagna, barn rånade på kläder under pistolhot och pensionärer bestulna på allt dom äger. Har man levt i Sverige i mer än ett halvår så vet man om detta. Man ska hålla tyst, titta ner i marken och springa - det klassiska Svenska sättet som har tagit oss dit vi är idag. Självklart sticker det då i ögonen när en polack gör det som Svennen inte längre vågar.
Men jag tycker det är ett rätt ointressant perspektiv i det här skedet av fallet, speciellt efter över 100 sidor av samma typer av inlägg. Vi vet ännu inte vad som sades, hur, när och av vem.
Citera
2024-04-12, 15:11
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Magdalena Andersson konfronterad av anhöriga till mördade Mikael Janicki, 39:
Video länk: https://www.youtube.com/watch?v=qqGrR1f03RU

De gillar inte Magdas agerande helt enkelt, bara politiskt spel från hennes sida och vad gör Magda där ?
Man får reda på hur det var relevant med Adriana mordet.
När man deltagit i att skapa problemet är man körd hur man än gör. Åker hon inte tid bryr hon sig tydligen inte, åker hon dit får hon höra "vad gör du här?".

Försök inte hitta sympati i det jag skrivit här.
Citera
2024-04-12, 15:12
Medlem
Nu säger polisen att de inte vet varför han blev skjuten.

Jag tror att Mikael hade träff eller med gärningsmännen. Förmodligen pengar eller droger.
Citera
2024-04-12, 15:13
Medlem
Om ca 3 timmar är det 2 dygn som gått sedan avrättningen men ännu ingen gripen, inte sett nån info om dessa slödder till gm.
Är dom hjälpta ut ur landet av klanen/gänget?

Tror tyvärr det kommer bli bra mycket värre innan nån vändning kan ske i landet, när lagen ändra så man kan ta medborgarskap och börjar utvisa hela familjer/klaner och verkligen skickar hem kröken börjar jag tro på en vändning.
Naturligtvis även stoppa all invandring från mena/Afrika.
Citera
2024-04-12, 15:13
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney

Jag tror att Mikael hade träff eller med gärningsmännen. Förmodligen pengar eller droger.
Han var på väg till badhuset med sin son.
Citera
2024-04-12, 15:14
Medlem
Vågskålens avatar
Jag tycker inte det är skuldbeläggning att konstatera att det är farligt att konfrontera invandrargäng och att om man vill leva och fortsätta ta hand om sin familj får man låta bli. Det är ett faktum.

Vi kommer inte heller att kunna göra någonting åt dem genom att "säga ifrån". Det enda som lär fungera är deportation av hela familjer. Inför det hotet får de hela släkten på sig, på riktigt. Och om släkten inte kan göra någonting åt saken får de alltså åka hem.
Citera
2024-04-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Idioten vände om för att de skrek, han visste mycket väl vad det var för gäng men skulle ändå dit och börja bråka, trots att han hade sitt barn med sig.
Ta då och bevisa din saga
Citera
2024-04-12, 15:15
Medlem
Citat:

Du har nog missat att folk från Skärholmen i tråden skrivit att bo var ”känd” för att motverka droger och gängkriminaliteten i området
Citera
Bannlyst
Citat:

Oväntat att en massa vänsterdrägg plötsligt trillar in i tråden för att skuldbelägga offret.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är så jävla lätt att sitta och skriva som du gör i efterhand. Bor du i Skärholmen? Det hela hände i dagsljus vid middagstid mitt i Skärholmen. Vem fan räknar med att någon unge ska dra fram en pistol?

Inte för att försvara mordet, men bor man i ett utsatt område får man räkna med att folk bär vapen även mitt på dagen...

Till tråden, tragiskt men man är inte förvånad, Sverige är trasigt på så många plan.

Undra om extrem vänstern känner någon skyldighet till alla oskyldiga som dör?

Undra hur Sverige ser ut om 10 år..
Citera
2024-04-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Jag förstår din poäng men det låter sinnessjukt att majoritetsbefolkningen ska kapitulera för avskum från folkgrupper som bluffat sig in i landet och inte borde vara här överhuvudtaget.

Det är sinnesjukt. Men vad gör man.
Citera
2024-04-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westbeast
Ta då och bevisa din saga
Haha, men ge dig nu för fan, hur kan du ens benämna det som "min saga" när varenda jävla tidning skriver om händelsen?
(FB) Mikael Janicki 39 ihjälskjuten i gångtunnel, Skärholmen Stockholm 2024-04-10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in