2024-04-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Förstår hon är upprörd men vad ska Margareta som enskild person göra egentligen?

Ja kanske visa respekt genom att hålla sig borta.. Jag hoppas att MA börjar tänka till lite mer för systern Aneta hade rätt i allt hon sade åt Maggan.
Citera
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isefise
Den i Skärholmen 39-åriga ihjälskjutna Mikael. Hans syster är bästa vän med kvinnan vars dotter 12- åriga Adriana blev ihjälskjuten i Botkyrka.

Helt galet om det är sant!
Hur stor är sannolikheten för detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-HD
Varför ljuger du? Vart ha GM identifierats?

Det är obekräftade uppgifter som någon posta tidigare om någon Muhammed f 06 på någon fatboy i området.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Har du denna beskrivning av mordet från någon källa, eller är det din egen teori?

Jag har hela tiden då jag läst nyhetsrapporteringen besvärats av att det tycks som pappan konfronterat gärningsmannen med anhang i sällskap av sonen. Vilken förälder skulle ta en sådan risk, med även barnets liv på spel? Men om sonen befann sig på relativt tryggt avstånd vid konfrontationen blir det rimligare.

(Man kan iofs konstruera en ännu bättre "hjälteversion", där pappan upplever sonen som hotad och ingriper för att rädda honom. Om den inte redan lanserats av någon gör jag härmed anspråk på upphovsrätten!)

Angående att pappan förde bort sin son innan han konfronterade gangstrarna: Detta sades av den mördade mannens syster Aneta i hennes första intervju med Aftonbladet i morse. Enligt en senare intervju med Anetas man Elias - också i Aftonbladet - bor tydligen gossen hemma hos dem. De torde därför vara närmast "the horse's mouth".
Citera
2024-04-11, 20:43
Medlem
Vet nästan inte vad jag ska skriva här, det känns helt tomt. Men så tänker jag på mickes son som stod en bit bort, såg avrättningen av sin egen pappa…….
Fega jävla as, undra om Vårby eller polisen får tag på dem först?
Rip Mikael
Citera
2024-04-11, 20:45
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Japp. Och dömd livstid utan möjlighet till villkorlig frigivning.

Knappast. BO var inte en förälder till gängledare så någon livstidsdom lär det inte bli. Förmodligen var Gm under 18 så det blir lite snack med socialsekreterare, möjligen HVB-hem en tid. Det är så politikerna vill ha det.
Citera
2024-04-11, 20:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Nä men vi vet oddsen och han har troligtvis med ca 99% 's säkerhet rätt.

Nej det håller jag inte med om.
Citera
2024-04-11, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locak
https://www.youtube.com/watch?v=Z5R5308_Ra0

så sjukt!! detta har blivit nyheter för internationell media också. Vila i frid Mikael

Känd skitkanal. En polares syskon sätter upp den där kanalen för att försöka generera youtubepengar och han är runt 17 år. Det är ingen informationskälla i sig och det är ingen "internationell media".
Citera
2024-04-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Nä, polisen är inte svag de jobbar för högtryck. Så fort de får veta om pågående knarkförsäljning så är dom där. Men kom ihåg de får inte alltid informationen.

Fast i detta fallet visste de ju uppenbarligen eftersom folk hade klagat tidigare
Citera
2024-04-11, 20:49
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isefise
Den i Skärholmen 39-åriga ihjälskjutna Mikael. Hans syster är bästa vän med kvinnan vars dotter 12- åriga Adriana blev ihjälskjuten i Botkyrka.

Tack. Vilken osannolik tragik att dessa två familjer har en koppling och att familjernas medlemmar blivit mördade i två av sveriges mest omtalade mord på senaste tiden pga att de slumpmässigt befunnit sig på fel plats och således varit i närheten av grovt kriminella invandrare.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2024-04-11 kl. 20:52.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
I klippet verkar det som systern träffat Andersson tidigare då hon nämner att Andersson aldrig kom fram till mamman till mördade flickan efter "debatten". Varför var systern närvarande vid det tillfället? Finns det en relation mellan mördade pappans familj och familjen till mördade 13-åringen?

Skulle vara en osannolik slump om dessa två hänsynslösa mord är relaterade till varandra på brottsoffrens sida.

Flickan var halvpolsk, mamman var polsk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Fast i detta fallet visste de ju uppenbarligen eftersom folk hade klagat tidigare

Ja, så de har bra förutsättningar att klara ut detta fall.😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in