2024-04-11, 13:50
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Circle jerk
De här smutsiga små kräken måste ju tas om hand, en person med skjutförmåga och kanske lite militär utbildning skulle ju lätt kunna skjuta av 30-40 kackerlackor på en kväll…

Jo, men till vilken nytta? Sitta på kåken med kackerlackor livet ut sen?
Citera
2024-04-11, 13:51
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backinblack2012
Ok. Fruktansvärt hemskt. Kan knappt tänka på hur sonen mår och alla nära och kära. Obegripligtragedi och en grym sorg.

Systern är intervjuad i Expressen. Han sköts i ansiktet.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/pappan-cyklade-med-sin--son-skots-vid-simhall/
Citera
2024-04-11, 13:51
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Han är rökt om han gör det och det vet du också. Rättssamhället har inga verktyg för att hantera detta drägg.

Tror han kan vittna utan att närvara på plats.
Han får nog redan nu skydd.
Hade någon skjutit mitt barn eller mina föräldrar så hade jag gjort allt i min makt för att den person ska få ett så långt straff som möjligt.
Jag hade inte varit rolig att ha att göra med och deras föräldrar hade nog fått se upp.
Citera
2024-04-11, 13:52
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Jag instämmer i din förhoppning om en vändpunkt. Samtidigt: varför bestraffas inte föräldrarna till unga kriminella? Efter alla skolskjutningar i USA döms nu också ungdomsbrottslingars föräldrar till fängelse.
Det måste kosta, svida, berövas medborgarskap, utvisas. Den som skjuter ihjäl en oskyldig har förverkat rätten att uppehålla sig, bo, verka i Sverige.
Kom loss nu alla politiker, man up!

När det gäller våldsbrottslingar med utländsk bakgrund (såväl minderåriga våldsbrottslingar som vuxna), så ska hela deras familj utvisas.

Finns det några närmare uppgifter hur gamla ligisterna är i det här fallet?
Citera
2024-04-11, 13:53
Medlem
Kungsgardens avatar
Aftonbladet briljerar som vanligt.

Citat:
Ett flertal gärningsmän ska sedan ha lämnat platsen på så kallade fatbikes, en sorts elscooter.

Jag tolkar det som att gänget gapade något nedsättande om sonen, pappan vände tillbaka och bad sonen stanna en bit bort. En förälder som stod upp för sitt barn när det blev utsatt för mobbing. Fy fasen.

Många lär veta vilka det är men vem vågar vittna?
Citera
2024-04-11, 13:56
Medlem
fululfs avatar
Detta är helt fruktansvärt. Det krävs en gränslös galning för att kunna utföra något liknande, som tur är har de flesta, även kriminella, gränser. Vi har sett ett par helt utan spärrar i denna våg, som ungarna som gjort home invasions och pepprat ner utan urskiljning.
Polisen kommer lösa detta. Ungen lär vara mer än lite känd sedan tidigare, jag skulle också tro att hans "polare" blir obekväma av situationen och omvänds till golare.
Jag tror inte ens att de högsta hönsen inom gången står bakom idiotdåd av detta slag, och kanske agerar mot gärningsmannen. Det blir ju inget knark sålt om kurirerna skjuter ihjäl civilbefolkning. Det kommer bara leda till stt det blir svårare att hantera försäljningen i området.

Men skiter i det givetvis. Min vinkel och min sympati ligger hos den drabbade familjen och sonen i synnerhet.
Citera
2024-04-11, 13:56
Medlem
BO med ursprung från Polen.
Mikael Janicki, 39år
Dalgränd 22 Enskededalen
Citera
2024-04-11, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
När det gäller våldsbrottslingar med utländsk bakgrund (såväl minderåriga våldsbrottslingar som vuxna), så ska hela deras familj utvisas.

Finns det några närmare uppgifter hur gamla ligisterna är i det här fallet?

Jag måste tyvärr hålla med... det har gått så långt att gängkriminellas familjer på något sätt måste lastas för vad deras barn gör.
Det är dags att göra nånting drastiskt, som att utvisa.
Sen blir det väl väldigt svårt då de flesta yngre kriminella säkert är födda i Sverige, och möjligen bara är deras föräldrar som är födda utomlands.

Det är också dags att bryta upp de segregerade zoner och områden som uppstått, och blivit till parallellsamhällen.

Men... Sen går det inte att rensa upp om inte polisen kan öka sin bemanning mycket, och ha extremt hög närvaro. Slå ner hårt mot all organiserad brottslighet.
Citera
2024-04-11, 14:00
Moderator
Meijis avatar
"Den utpekade gruppen misstänks sälja narkotika i området, och består av unga killar", skriver Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QwPvA/mikael-39-skots-till-dods-framfor-sin-son
Citera
2024-04-11, 14:02
Medlem
Jag kan inte hålla med de som säger att pappan inte borde ha sagt till idioterna.
Hade jag och min 11-åriga son stött på liknande hade jag velat stå upp för min son, framför allt för att visa honom att såna här idioter inte ska få ta över och att min son alltid ska stå upp för sig.
Men efter detta skulle jag nog inte våga mer. Överväger seriöst att lämna landet! Stackars den yngre generationen som får växa upp i detta mörker.
Citera
2024-04-11, 14:02
Medlem
Pappan & sonen

https://gofile.io/d/OOIguL
Citera
2024-04-11, 14:04
Medlem
39-årige Mikael, en man som vågade säga till öga mot öga sköts alltså ihjäl direkt på plats för detta, för att han öppnade käften. USCH!! Naturligtvis drägg utifrån (blatte-svin) som nu skyddas. Lågintensivt krig mot Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in