2024-04-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DalaAla
Polisen nämner at BO inte var "kriminell belastad", vad har BO blivit dömd för tidigare då?

Då är man ju inte dömd ? Annars hade han ju varit kriminellt belastad?
Citera
Medlem
https://twitter.com/i/status/1778380646714376415

Jag håller med Hr Husis, Mörker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Känns som visitationszoner möjligen hade kunnat förhindra detta? Om nu polisen har tillräckliga resurser att åka runt och visitera suspekta ungdomar som bara står och hänger, då hade GM inte kunnat ha vapnet på sig.

Det borde ta mig fan deras föräldrar vara skyldiga att göra inte mina skattepengar.
Citera
2024-04-11, 13:37
Medlem
Mindbusinesss avatar
”Någon form av konfrontation uppstår och pappan vänder tillbaka till gänget. Han har då bett sonen att ställa sig en bit bort.
Ett skott går av i marken. Det uppstår tumult när pappan försöker ta vapnet av personerna och blir då skjuten i huvudet.
– Han kunde bara ha fortsatt in i badhuset, inte vända tillbaka. Men han var sån. Gillade inte orättvisor. Det kostade honom livet, säger systern. ”
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/pappan-cyklade-med-sin--son-skots-vid-simhall/
Citera
2024-04-11, 13:37
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Verkar uppenbarligen svårt för somliga här att förstå att vi lever i en verklighet där vem som helst kan avrättas på öppen gata.

Sjukt att somliga försöker hitta ursäkter till vad som hänt

Det är deras sätt att koppla bort att det finns människor som faktiskt mördar andra för bagateller. "Var han kriminell?" "Gjorde han motstånd?" osv, försöka hitta argument till att han ev. förtjänade det. De letar försvar till deras egna egons rädsla; om random farsa kan bli avrättad på öppen gata så kan vem som helst bli det.
Citera
2024-04-11, 13:39
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backinblack2012
Ja, och där är en man med ett barn. Kan det vara BO? Fotot får inte att lägga upp här.

Ja det är BO. Mik@el J@nicki.
Citera
2024-04-11, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Nu spottar du ur dig en massa saker som jag aldrig har påstått. Självklart ska man ingripa i vissa situationer, men det gäller att göra en bedömning om det är värt att riskera sitt och barns liv. Det hade inte eskalerat till detta om bara pappan sa ifrån och gick sin väg tillsammans med sonen.

Med det sagt så vill jag säga att detta är hemskt och det ska aldrig behöva leda till sådant här.

Detta låter som de som säger att det är kvinnors fel som blir våldtagna för att de klär sig fel och rör sig i fel område.

Varför är ni somalier såhär oärliga och fega?
Citera
2024-04-11, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
https://twitter.com/i/status/1778380646714376415

Jag håller med Hr Husis, Mörker.

Verkligen tunnelmörker.

Efter vad han säger känns det nästan som de 4-5 ungdomarna kan provocerat fram hela situationen bara för att.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Först säger du att pappan gjorde fel och förminskar mördarens skuld i detta. Sen garderar du dig med att säga några floskler där du säger att det "ska ALDRIG behöva mynna ut i att någon blir ihjälskjuten". Du skulle få en bra karriär som S,MP,V politiker bara en massa skitsnack och ingen substans.

Det kallas att ha en nyanserad åsikt.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Så länge du använder n-ordet så kommer jag aldrig kunna ta dig seriöst. Väx upp. Och alla som bor i det här landet och är medborgare är svenskar. Svenskpolack, svensksomalier, svenskirakier osv.

Blir det bättre om jag skriver afrikaner? Att man som vit svenskpolack ska akta sig om ett gäng afrikaner står i klunga i en cykeltunnel och inte konfrontera dem.
Citera
2024-04-11, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroo20
Först efterfrågar alla efter bild, när ja väl skickar så säger ni vågar man? Bestäm er

En FB länk hade väl varit mer smutt
Citera
2024-04-11, 13:42
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag vet inte exakt hur det gått till och det finns väl heller ingen officiell version heller. Jag har läst att BO ska ha vänt sig om och gått och konfronterat GM, vet inte om det stämmer, men hade jag hamnat i samma situation hade jag försökt att ignorera och tagit mig bort därifrån så fort som möjligt.

"Situationen" kan ju ha varit att BO tjyvades lite med ett par snorungar. Hur skulle han ha vetat att de var beväpnade? Tjyvas med skitungar gör jag minst en gång i månaden, och jag sprintar inte därifrån varje gång. Borde jag göra det?

Senaste vittnesmålet jag läst är följande:

Citat:
– De cyklar förbi de här personerna och sen blir han skjuten framför sin 12-åriga son. Det är helt sjukt, säger svågern Elias.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QwPvA/mikael-39-skots-till-dods-framfor-sin-son
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in