2024-04-11, 10:36
Medlem
Nu spekulerar jag hejvilt men jag skulle inte bli överdrivet överraskad om BOs son på något sett haft kontakt med de som sköt redan tidigare. Ska bli jävligt intressant att höra vad som framkommer i det här fallet.
Citera
2024-04-11, 10:36
Medlem
BaraBiffens avatar
Cykla och simning detta talar för att BO var en svensk
Citera
2024-04-11, 10:37
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nono.
Var det en svensk eller självsanering? Ska man skratta eller gråta?
Uppenbarligen en vettig farsa som vågade säga ifrån. Dags att mord ger livstids fängelse utan möjlighet till villkorlig frigivning oavsett ålder, nu. Eventuellt ge föräldrar straff om förövaren är under 18.

Ett exempel vore att barnet åker in på livstid, föräldrarna får sitta i fängelse i några år och om möjligheten (icke-medborgare) finns utvisas de efter avtjänat straff.
Citera
2024-04-11, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nono.
Var det en svensk eller självsanering? Ska man skratta eller gråta?
En pappa som står upp mot drägget är mördad. Det är inget att skratta åt, oberoende av svensk eller annat.
Citera
2024-04-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Cykla och simning detta talar för att BO var en svensk

Jag försöker verkligen sänka mig till nivån för att dra den här parallelen, utan lycka.
Citera
2024-04-11, 10:41
Medlem
Fyfan det här var det vidrigaste jag hört på länge. Brukade bo i dom krokarna och har en 9 årig dotter. Detta skulle lätt kunnat vara jag. Dock hade jag passat mig för att tjafsa med sånt där pack. Man vet aldrig hur beväpnade dom är och hur kaxiga dom är i grupp.

Tyvärr lär dom ju inte få några straff heller då dom lär vara för unga.

Så jävla trött på detta daltande. Alla dessa ska visiteras konstant, det är ju hur lätt som helst att selektera vilka som kan vara beväpnade.

Skit i om dom gnäller!

Lider med familjen till den avlidna och hans stackars stackars son...
Citera
2024-04-11, 10:42
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Har det framkommit vem BO är? Fyfan vad brutalt att avrätta någon framför ett barn. Och vilket trauma för barnet att behöva minnas detta för resten av sitt liv.

Man är så jävla trött på skiten. Dessa avskräden är fullständigt omänskliga och måste förintas. Polisen vet givetvis vilka dessa element är, i vilka sammanhang de rör sig. Gå in och mosa dem en gång för alla, för helvete.

Ja fy fan.

Jag kan nästan lova att detta barn som bevittnade mordet på sin far,
troligen också i sitt eget närområde som ska vara tryggt,
kommer för all framtid lida av en fruktansvärd känsla av att inte ha kontroll över sin/sina närståendes trygghet, väl eller ve.
Det kommer leda till en enorm och livslång ångest om han inte får rätt hjälp/insatser.
Att leva med känslan av att inte ha kunnat förhindra mordet på sin pappa,
kommer troligen bryta ner honom och påverka alla framtida relationer.
Självklart kunde barnet inte påverka situationen, men tyvärr är risken stor att hans reaktioner känslomässigt kommer bli just som jag skrev.

Att aldrig mer i sitt liv våga lita på att saker är som det ska, att våga lita på att de man älskar inte ska ryckas ifrån en utan förvarning eller anledning. Att alltid härefter vara rädd för förluster.
Och även misstro mot alla du härefter möter.

Så jävla vidrigt. Jag är ingen våldsam människa men det finns verkligen stunder man önskar att få "mosa" som du skrev.

Det finns inga straff nog för detta dåd!

Pojken ska veta att hans far var ett stort föredöme.
Problemet var verkligen inte han, utan dessa små vidriga as.

De små amöborna blev troligen "kränkta" av tillsägelser och de tog sig "rätten"...
Mosa, som sagt. Jävla förbannade as..
Citera
2024-04-11, 10:42
Medlem
All heder åt den här pappan, verkar som han bara sagt ifrån. Är mördaren stolt nu? Vad säger Gud?
Citera
2024-04-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Polisen misstänker att det handlar om en felskjutning?
Så alla andra skjutningar är då rättskjutningar?
Helt rätt det är utomrättsliga avrättningar med rättskjutning.
Igår såg jsg är på FB att en av de större tidningarna var av åsikten att man inte skall peka ut en motorcykel som stulen utan .....anmäld försvunnen.

De tidigare våldsdåd i Skärholmen sista året handlar det om gängkrig om narkotikamarknaden eller är det mer interna stridigheter ?
Så gatulangarna har uppackning på plats av beväpnade kompisar alla dagar i veckan?
Citera
2024-04-11, 10:45
Medlem
Dumt gjort av farsan att gå till gänget . Synd att sonen fick se allt
Citera
2024-04-11, 10:46
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmigoC7878
Fyfan det här var det vidrigaste jag hört på länge. Brukade bo i dom krokarna och har en 9 årig dotter. Detta skulle lätt kunnat vara jag. Dock hade jag passat mig för att tjafsa med sånt där pack. Man vet aldrig hur beväpnade dom är och hur kaxiga dom är i grupp.

Tyvärr lär dom ju inte få några straff heller då dom lär vara för unga.

Så jävla trött på detta daltande. Alla dessa ska visiteras konstant, det är ju hur lätt som helst att selektera vilka som kan vara beväpnade.

Skit i om dom gnäller!

Lider med familjen till den avlidna och hans stackars stackars son...

Ja det hade kunnat hända vem fan som helst. Utan orsak.
De bara letar efter en orsak till sin "kränkthet".
Och det hände ju vem som helst nu..
Någon som bara går förbi med sin pojk.

Så jävla vidrigt.
Citera
2024-04-11, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Efter att ha läst detaljerat om många mord blir jag knappt upprörd längre. Många mord följer samma mönster och sticker inte ut.

Sen har vi fall som skiljer sig som tex Adriana. Där man skjuter mot måltavlor utan att bry sig om vad som står i vägen.

Morden i hallonbergen var för att tysta vittnen till ett annat mord, det finns någon logik i det trots hur hemskt det var.

Men vad fan är det här? Man mördar alltså avsiktligt en man, framför hans son, pga en ”kränkning”? Det pratas ofta om att nu är en gräns passerad efter eskalering. Vilken gräns har nu passerats, och vad blir konsekvensen? Det här sker knappt i slumområden i Sydamerika eller Afrika.

Det är inte svårare än att det handlar om ett gäng individer som tar sig själva och sin kriminella identitet på väldigt stort allvar. De blir konfronterade av en person som inte "respekterar" deras kriminella identitet. De har samtidigt på sig ett vapen och känner att de måste visa vad som händer om någon trampar på deras tår, och pistolen åker fram. Troligen handlar det om individer i tonåren.

Tror säkerligen att det händer såna här saker i USA mest hela tiden. Lättkränkta idioter utan någon impulskontroll som blir utmanade. Det blir snabbt livsfarligt när såna personer får springa fritt. Har de ett vapen kan de döda någon inom loppet av ett par sekunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in