2024-04-11, 08:24
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Han ska vara 39 år gammal och sonen 12. Ingen som snappat upp vem det kan vara?
BO bör bo i närheten med tanke på omständigheterna.
Senast redigerad av PolisBatikhexan 2024-04-11 kl. 08:29.
Citera
2024-04-11, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Undrar varför de hela tiden anlitar amatörer som lönnmördare? Som ju misslyckas och skjuter fel personer. Är det en kostnadsfråga eller vad?
Måste ju finnas proffs att hyra?

Proffs vill ha bra betalt, mycket mer betalt än de betalar till wannabe-kidsen, så visst är det en kostnadsfråga. Det är inte så lukrativt att vara förortsgangster i krig mot andra och dessutom ha polisen i hälarna hela tiden. Kostar mycket att hålla igång maskineriet.
Citera
2024-04-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetquq
Du överskattar nog dessa individers kognitiva förmåga.

Det är ju idag inte heller helt ovanligt att man tar död på någon som är närstående till en kriminell, kan vara därför man tror det är fel skjutning initialt.

Va, du överskattar nog din läsförståelse, jag svarade en som påstod att det inte var mycket folk ute den tiden.
Citera
2024-04-11, 09:08
Medlem
TonyBergmans avatar
Är BO en svensk medelsvensson eller en invandrare. Tänker för det är felskjutning?
Citera
2024-04-11, 09:11
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Enligt AB så tror polisen att det handlar om en felskjutning. I så fall lär väl offret sakna kopplingar till kriminella och kriminalitet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KnE0pX/larm-om-skjutning

Jo med tanke på polisens uttalande saknar nog offret kriminella kopplingar - som polisen känner till.
Men som sagt - det betyder ju inte att det inte finns några.
BO kan ju också vara anhörig till någon kriminell som man vill skrämma. Eller vägrat betala skyddspengar för sin affär eller bara vägrat låta dottern träffa någon gängpojkvän - eller råkat titta snett på någon.

De här idioterna som beställer och utför skjutningarna verkar inte behöva så stora - eller ens av oss andra begripliga skäl……

Dags att kalla in mer resurser, militären(?) för att rensa upp och torrlägga orten-träskmarkerna från dessa individer. Det är precis vad som skulle hänt om dessa rovdjur vore fyrbenta och i grupp då och då anföll och dödade någon person.
Citera
2024-04-11, 09:15
Medlem
Ingen fel skjutning, var tjafs om hur gänget beteende sig i gå tunneln, skrek å gapa, pappan sa ifrån , blev skjuten . Enligt min källa lätt kränkta gäng medlemmar triggade varandra
Citera
2024-04-11, 09:16
Medlem
Nu har det kommit uppgifter om att mannen ”tillrättavisade” gänget och därför blev skjuten. Fy fan om det är sant. Fega kräk.
Citera
2024-04-11, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Ingen fel skjutning, var tjafs om hur gänget beteende sig i gå tunneln, skrek å gapa, pappan sa ifrån , blev skjuten . Enligt min källa lätt kränkta gäng medlemmar triggade varandra

Om det här stämmer så är det så sjukt så jag inte ens har hört om något liknande.
Sverige slår rekord i våld
Citera
2024-04-11, 09:20
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Negrerna klarar inte ens av att skjuta rätt person

Verkar mer som de inte inte kan ta ett "sluta stöka"
Citera
2024-04-11, 09:21
Medlem
JSpuns avatar
Jag hatar uttrycket 'felskjutning' - dom riktade vapnet och sköt honom; det är rentav en skjutning. Håller du i ett vapen och skjuter - det är i alla lägen en medveten skjutning. Känns som man sympatiserar med dessa gäng i att säga 'felskjutning' - 'dom sköt fel', 'det var ett misstag', 'dom menade inte det' 🙄

Helt sjukt framför hans son - totalt hjärtlöst. Mot både pappan och sonen.
Citera
2024-04-11, 09:21
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
Nu har det kommit uppgifter om att mannen ”tillrättavisade” gänget och därför blev skjuten. Fy fan om det är sant. Fega kräk.

Det är fan helt jävla sjukt. Hur ska någon nu våga säga ifrån eller stå upp emot invandrargängen?! Man vill ju inte bli avrättad inför sina barn. Alltså detta är så sjukt så jag häpnar.

Pappan sa till ett ungdomsgäng och blev skjuten i huvudet en onsdagsförmiddag på väg till simhallen. I Sverige.

Regeringen måste göra något NU.
Citera
2024-04-11, 09:23
Medlem
Förmodligen hatbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in