2024-04-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercadier
Det är visst olagligt att gå mot röd gubbe. Däremot har RÅ beslutat om att ta bort ordningsboten. Dock gör man det på egen risk och om man orsakar något på grund av det kan man få penningböter (vårdslöshet i trafik). Men ditt felaktiga påstående ligger i linje med din syn på kriminalitet i övrigt...

Det är inte straffbart, sak samma.
Citera
2024-04-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Bra det att de kriminella får lite pisk när de åker in, så de inte tror att det är något jävla lyxhotell de hamnat på

Nu lever vi i en rättstat om du missat det, men det finns andra länder som inte lever efter sådana principer.
Citera
2024-04-10, 19:59
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Om de selektivt valt de äckligaste jävla babbarna på anstalten, som förnedringsrånat våldtagit och dylikt, så fine go all in.

Saken är att jag tror de valt offfer på vilka de personligen inte tycker om.

Nej såhär fårinte kriminalvård fungera.
Men jag arbetar som plit och jag har inget emot förnedrings rånare. Dom tycker jag om.
Jag gillar inte skattesmitare.
Dom jävlas jag med.

Vem bestämmer vilka som förtjänar att pinas mer än andra?
Du ska fan inte komma hit och styra mig.
Citera
2024-04-10, 20:00
Medlem
Alldelesunderbars avatar
Plitar i allmänhet är skitmänniskor. Det är helt otroligt att någon kan gå en utbildning på 2-3 månader och sedan arbeta med fångar, eller "sommarjobba" med fångar. I Norge är kriminalvårdare som ett riktigt yrke som kräver genuint intresse, och utbildningen tar 3 år. I Sverige är det en blandning av:

Småflickor som blir kåta av badboys 20%

Gamla mobboffer som vill hämnas på fångar 40%

Efterblivna människor som inte kan hitta något annat jobb (otroligt, eller hur?) 30%

Normala människor 10%

sedan finns det alltid de 2-3 personerna som verkligen är bra människor.
Citera
2024-04-10, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Men jag arbetar som plit och jag har inget emot förnedrings rånare. Dom tycker jag om.
Jag gillar inte skattesmitare.
Dom jävlas jag med.

Vem bestämmer vilka som förtjänar att pinas mer än andra?
Du ska fan inte komma hit och styra mig.

Man ser här vilka typer av personligheter som söker sig till väktaryrket och fångvården. Det är skattebetalaren som betalar dig lön glöm inte det.
Citera
2024-04-10, 20:17
Medlem
Citat:
Man ser här vilka typer av personligheter som söker sig till väktaryrket och fångvården. Det är skattebetalaren som betalar dig lön glöm inte det.

Ja, lite avvikande beteende måste man ändå konstatera.
Citera
2024-04-10, 20:22
Medlem
Ingen som har erfarenheter av Skänninge anstalten som har något att förtälja?
Citera
2024-04-10, 20:41
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Ja, lite avvikande beteende måste man ändå konstatera.
Ja, det är därför skattesmitare ska ha stryk.
Det är deras fel att jag bara har 25000 i lön.
Citera
2024-04-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesunderbar
Plitar i allmänhet är skitmänniskor. Det är helt otroligt att någon kan gå en utbildning på 2-3 månader och sedan arbeta med fångar, eller "sommarjobba" med fångar. I Norge är kriminalvårdare som ett riktigt yrke som kräver genuint intresse, och utbildningen tar 3 år. I Sverige är det en blandning av:

Småflickor som blir kåta av badboys 20%

Gamla mobboffer som vill hämnas på fångar 40%

Efterblivna människor som inte kan hitta något annat jobb (otroligt, eller hur?) 30%

Normala människor 10%

sedan finns det alltid de 2-3 personerna som verkligen är bra människor.

Det lär bli en 3 dagars kurs snart, om man ska lyckas att anställa till alla nybyggen.
Citera
2024-04-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Ja, det är därför skattesmitare ska ha stryk.
Det är deras fel att jag bara har 25000 i lön.

Nu var det din syn på saken som jag tyckte var avvikande. Men inser samtidigt att du bara sitter och trollar och inte arbetar inom Kriminalvården.
Citera
2024-04-10, 20:50
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
P1-programmet Kaliber har i en granskning i tre delar uppmärksammat missförhållanden på Skänninge anstalten.

En grupp kriminalvårdare på anstalten Skänninge anklagas bl.a för att ha systematiskt misshandlat och förnedrat intagna. Tidigare intagna och flera tidigare och nuvarande anställda vittnar om övervåld, provokationer och trakasserier. Flera uppger att de larmat cheferna.

https://sverigesradio.se/artikel/systematisk-misshandel-pa-anstalten-skanninge-kriminalvardare-pekas-ut

https://omni.se/misshandel-och-trakasserier-pa-anstalten-skanninge/a/O8RddO
Jakob och Elin är bra människor. Fint gjort att dra uppmärksamhet till detta. Så här ska det inte vara i Sverige. Vi är ett civiliserat land, och respekt ska vara normen.

Fy fan vad jag hatar äckliga kräk som våldför sig på försvarslösa människor såsom fångar. Det är så jävla sorgligt att höra det mediatränade PK-kräket till chef spotta ut floskler och försöka slingra sig. Heder till SR för att de rapporterar detta, även om intervjun helt klart är vek som fan. Hade det varit Uppdrag Granskning så hade det nog blivit mer av detta.

Hur mycket är det att begära av människor att man inte söker sig till ett jobb där man är i maktposition gentemot försvarslösa fångar i syfte att få sätta sig över dem? Äckliga jävla svin.

Och ni som verkar tro att detta bara någonsin drabbar invandrare: Polis och kriminalvård gör ingen skillnad på kaosblattar, gängkriminella och svenskar som torskat för skitsaker. De tycker illa om alla som de har i sitt våld.
Citera
2024-04-10, 20:58
Medlem
Alldelesunderbars avatar
Citat:
Det lär bli en 3 dagars kurs snart, om man ska lyckas att anställa till alla nybyggen.
Sverige går i USAs fotspår som vanligt . Säkert kommer fängelserna att privatiseras med. Många flashbackrassar tror att svensk kriminalvård är lyxig, men de har ingen jävla aning! De tror att man åker på utflykter, surfar på internet och sätter på brudar där. De har ingen jävla aning! Den vanliga svenska kriminalvården liknar Hi-Max-fängelserna i USA, fast utan de stora rastgårdarna. I svenska fängelser får man bara gå runt i cirklar i en liten plätt en timme om dagen. Det är extremt säkert(med bekostnad på frihet), man blir visitad flera gånger om dagen(ibland 10ggr om dagen), plitar som gör allt i sin makt för att provocera fångarna, dålig hygien, man blir tvungen att använda begagnade kalsonger blandannat, +1000 saker till. Det varierar såklart lite grann mellan olika anstalter. Men svensk kriminalvård går ut på att isolera en, tråka ihjäl en och provocera en till vansinne. Riktigt jävla deprimerande miljö i svenska kåkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in