2024-04-10, 09:46
Medlem
Med tanke på hur rik Chrippa är så är det väl inga problem för honom att köpa lite möbler och grejer till C:s rum. Gnälla om småssummor det är ingen klass i det beteendet.
Citera
2024-04-10, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Bara för att Jonna köpt grejerna så är det inte hennes sak att besluta vem som skall ha grejerna, när hon väl skänkt dom, eller vart dom skall finnas. Allt detta är köpt till Chloe för att hon skall ha det hemma hos sin pappa, och man skall nog inte ta ut något i förskott om vart Chloe kommer bo i framtiden. Det är så djävla äckligt hur J & J styr över människors liv.

Hur vet du att J&J presenterat möblerna som en gåva? Eller att det är rimligt för Chrippa att utgå från att det är en gåva?
Citera
2024-04-10, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Fel. Notera skillnaden på uppsägning av avtal och avhysning. Två vitt skilda saker.

Okej, varför skulle inte hyresrätten kunna förverkas menar du??

Hyresgästföreningen verkar ju ha en annan uppfattning.
Citera
2024-04-10, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Okej, varför skulle inte hyresrätten kunna förverkas menar du??

Hyresgästföreningen verkar ju ha en annan uppfattning.
https://www.hyresgastforeningen.se/stod-och-rad/avtal-och-juridik/vrakning-vem-kan-bli-vrakt/
Han kan inte lagligen ha blivit vräkt. Joakim eller hyresvärden har begått ännu ett lagbrott. Joakim ljuger ofta om situationer för att slippa undan ansvar, glöm inte det. Han begår lagbrott i jakt på att bryta ned Chrippa. Lägenheten var redan uppsagd och han skulle flytta, den sista maj.
Senast redigerad av Pallal 2024-04-10 kl. 10:04.
Citera
2024-04-10, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
https://www.hyresgastforeningen.se/stod-och-rad/avtal-och-juridik/vrakning-vem-kan-bli-vrakt/
Han kan inte lagligen ha blivit vräkt. Joakim eller hyresvärden har begått ännu ett lagbrott. Joakim ljuger ofta om situationer för att slippa undan ansvar, glöm inte det. Han begår lagbrott i jakt på att bryta ned Chrippa. Lägenheten var redan uppsagd och han skulle flytta, den sista maj.

Helt rätt, och varför har hyresvärden inte varit i kontakt med Chrippa själv??
Chrippa sa, som ett svar på någons fråga, i liven igår att Jocke och hyresvärden är vänner
Vem blir överraskad? Men vem vill utsättas för detta bara för att "vara Jockiboi tillags"? Det ger ju företaget ett skamfilat rykte
Citera
2024-04-10, 10:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Dock är ju Jocke lika korkad, Jocke tror att han står över lagen och kan byta lås och kasta ut chrippa bara för att han har lust.

När Chrippa drog till Dubai sade han ju att han lämnat Sverige och aldrig mer skulle återvända väl? Kan han ha skitit i lägenheten och dragit för att sedan plötsligt komma hem? Påtalats innan om att Chrippa på adresser bara dragit som en gris.

Mitt uttalande om vad som skulle ske vid en rättstvist låter jag vara osagt då jag inte vet riktigt.

Övertolka mig inte.
Citera
2024-04-10, 10:27
Medlem
Citat:
Helt rätt, och varför har hyresvärden inte varit i kontakt med Chrippa själv??
Chrippa sa, som ett svar på någons fråga, i liven igår att Jocke och hyresvärden är vänner
Vem blir överraskad? Men vem vill utsättas för detta bara för att "vara Jockiboi tillags"? Det ger ju företaget ett skamfilat rykte
Vilken vän skulle frångå lagen bara för att ens vän vill jävlas? Skräp hela bunten om Söderstaden faktiskt har med detta att göra. Vem vill bo hos ett hyresbolag där korruption råder?
Citera
2024-04-10, 10:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Om han vill få tillbaka någon form sv trovärdighet hos folket så måste han sluta ljuga, speciellt om saker alla redan vet, sen måste han ta till sig av kritiken, t.ex. när alla skriver ett han har fel när han säger ett man bara får stå på ett hyreskontrakt, gör en pudel och säg att han hade fel och ska bli bättre på att faktakolls sina bevis. Sen har vi det stora debaclet med bildbevisen som skulle vara efter Jocke blev placerad när datumstämplarna säger något helt annat.
Chrille gör ju bort sig nästan varje gång han öppnar munnen och vägrar inse det, kommer inte ens med förklaringar till alla fel utan bemöter det med samma idiotiska kommentarer om att alla som påpekar något är efterblivna och är ses i sekten Jocke leder.

Lite ödmjukhet mot följarna skulle nog vara bra för honom

Bra sammanfattning. Men hans narcissism står i vägen.
Citera
2024-04-10, 10:34
Avslutad
Citat:
Bara för att Jonna köpt grejerna så är det inte hennes sak att besluta vem som skall ha grejerna, när hon väl skänkt dom, eller vart dom skall finnas. Allt detta är köpt till Chloe för att hon skall ha det hemma hos sin pappa, och man skall nog inte ta ut något i förskott om vart Chloe kommer bo i framtiden. Det är så djävla äckligt hur J & J styr över människors liv.
Chrippa har kvitton på möblerna och det lär återstå att se, själv var jag övertygad om att Jocke o Jonna sponsrades av Mio... och passade på att plocka ihop grejjer till Chrippa, men jag vet inte, det lär finnas specat hur som haver, det är väldigt vad sponsprylar som den skenheliga familjen Lundell svindlat till sig.
Att Jonna tar sig friheten att plocka ihop och föra bort Chrippas möbler och bohag, är riktigt vidrigt.
Snacka om att begå brottsliga handlingar, 🤢🤮 sen skylla på Chrippa och Linnea🤬
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-04-10 kl. 10:37.
Citera
2024-04-10, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Chrippa har kvitton på möblerna och det lär återstå att se, själv var jag övertygad om att Jocke o Jonna sponsrades av Mio... det är väldigt vad sponsprylar som den skenheliga familjen Lundell svindlat till sig

Ja om Jocke och Jonna sponsrades av Mio så är det ju ändå inte Chrippas? Det är Jocke och Jonnas avtal. Det är märkligt hur Chrippa har svårt att acceptera att företag vill samarbeta och synas med Joakim och Jonna Lundell men inte så mycket med Chrippa. Lite avundsjuka i luften.
Citera
2024-04-10, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Ja om Jocke och Jonna sponsrades av Mio så är det ju ändå inte Chrippas? Det är Jocke och Jonnas avtal. Det är märkligt hur Chrippa har svårt att acceptera att företag vill samarbeta och synas med Joakim och Jonna Lundell men inte så mycket med Chrippa. Lite avundsjuka i luften.
Tror absolut inte Chrippa är avundsjuk på någonting, däremot är Jocke avundsjuk på Chrippa som inte lever på en lögn.
https://youtu.be/e2-sotwTKII?si=7M-Qw2r4bYrhU-90

Stackars Jockibois viktigaste video, han har inte solglasögon, vilket han har när han känner sig skör...
Jocke har tydligen "dysselexxi"

Jockes sanning, undrar vad Pappa Berg skulle ha att berätta om sin styvson?

Boken med ett lyckligt slut trots allt, eftersom Jocke är så framgångsrik som han är idag enligt honom själv
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-04-10 kl. 11:09.
Citera
2024-04-10, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tror absolut inte Chrippa är avundsjuk på någonting, däremot är Jocke avundsjuk på Chrippa som inte lever på en lögn.
https://youtu.be/e2-sotwTKII?si=7M-Qw2r4bYrhU-90

Stackars Jockibois viktigaste video, han har inte solglasögon, vilket han har när han känner sig skör...
Jocke har tydligen "dysselexxi"

Jockes sanning, undrar vad Pappa Berg skulle ha att berätta om sin styvson?
Detta är lite vad han utsätter Linnea för. Hotar med hacking gör han också. Jag tycker faktiskt att Chrippas mamma gjorde rätt som placerade Joakim. Tack vare henne fick syskonen växa upp i trygghet.

Verkar för övrigt inte som att han har dyslexi i dom här riktigt vidriga hatiska hotmeddelandena till sitt ex. Det mest träffande är ändå ”buhu, jag kan inte styra om Gurra läcker bilder på din fitta, jag vill lämnas utanför”. Dessutom spyr han galla på människor med asbergers. När fick han själv den diagnosen? https://youtu.be/-ErAv9Wtkns?si=sIZ4yJvkUcWxO1Mj

Kan ju bara tänka mig vad han har utsatt sin stackars familj för om han utsätter en tjej han har träffat i någon vecka eller månad för detta.
Senast redigerad av Pallal 2024-04-10 kl. 11:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in