2024-04-07, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Men Impuls säger att Preventell är skräp, ett sätt att kolla upp Impuls är att kolla deras anställda, kan du göra det åt oss, jag vet inte hur man kollar upp deras kompetens. Att kräva en enorm betalning innan igångsättande signalerar inte kompetens, men jag kan ha fel. Men om de har kompetens varför får vi inte veta det? De skulle kunna få många kunder om de visar detta. Upp till bevis, annars ser jag det som ett erkännande att kompetens saknas.

Nu köper dom in den kompetens som dom behöver, hur pass bra vård dom erbjuder vet jag inte då jag int har ngn sexuell störning och därför ngt behov av att söka mig till dom

Det värsta är att det finns för få alternativ att söka sig till för både offer och förövare
Citera
2024-04-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Med vad som har kommit fram om impulskollen verkar det inte som att de över huvud taget har någon vård att erbjuda så då kan man ju lika gärna spola ner 130k i toaletten och få lika mycket hjälp med sina problem av det. Eller, galna tanke, donera 130k till en seriös organisation som gör något för utsatta barn. Men då får ju inte dumpen några cash av gäddan så det är väl helt uppåt väggarna.

Klart det är frivilligt att betala, men kan/vill inte gäddorna betala så verkar ju möjligheten till att ”skjuta upp” sin public shaming på dumpens blogg tämligen begränsad. Låter ju konstigt om det allmänna nyhetsvärdet av gäddan och gäddan och hans anhörigas psykiska status är möjlig att bedöma genom hans bankkonto.

Klart att man ska kolla upp vad man köper innan man betalar, men det är fan shady att sälja paketlösningar på psykvård. Om man tycker det är skit efter två sessioner, dålig kemi med behandlare eller whatever, får man tillbaka resterande 125k då? Sen tänker jag att det kan bidra till ett lite snabbare beslut att tacka ja om en rabiat kärring kommer och trycker upp en telefon i nyllet på dig och säger att hon ska blogga om hur sjuk i huvet och peddo du är i morgon om du inte betalar 130k för den vården som hon har bestämt att du behöver.

Jag skulle tro, och vill hoppas, att om nån ringer till valfri psykakut och säger att man tänder på barn och är rädd för att man snart ska göra verklighet av sina fantasier ganska snabbt får hjälp av nån som faktiskt har högskolepoäng i psykologi eller medicin till en bråkdel av kostnaden.

Instämmer till 100%
Citera
2024-04-07, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Sara har nämnt själv att det oftast är psykiatrin och inte impulskollen som ber dom skjuta upp publiceringen

Sen "donerar" dom inte 130000 kr utan dom betalar vårdpaket för 130000 och är du inte nöjd så kan du alltid gå till ARN eller andra instanser och be om hjälp

Sen går det int så fort, tiden mellan konfrontation och publicering minskar givetvis om du int sammarbetar och visar att du söker vård för då visar du på att du int visar något som helst intresse och int ser din egen skuld i vad som skett

Och det är jättebra om folk söker sig till psykakuten om det skulle behövas så dom kan få hjälp i stunden
Om dom söker hjälp via psykiatrin eller impulskollen spelar int så stor roll för dumpen utan det viktigaste är att dom söker hjälp

Attu int ä kapaabel att förstå att Impulskolln är bonnfångeri. Hä ä ju sorglit hörru

Hä spelar ju liksom en roll, men du fortsätt ju försvara allt dumt bara pedofiln åk dit
Citera
2024-04-07, 21:22
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Sara har nämnt själv att det oftast är psykiatrin och inte impulskollen som ber dom skjuta upp publiceringen

Det här har diskuterats i tråden tidigare men oavsett om du tror på det så finns det inte en gnutta verklig chans att nån seriös vårdgivare har ringt till en för dom helt random privatperson (Sara) och bett att hon ska vänta med att hänga ut nån som peddo i sin blogg. Har lyssnat på inspelningen, det var till och med rättspsyk hon nämnde. Rättspsyk har annat viktigare att göra än att bry sig om hennes shameande av snuskgubbar och att tro att rättspsyk har ett sammarbete med dumpen är fan så pårökt som det kan bli.
Citera
2024-04-07, 21:34
Avslutad
Impulskollen/Mm Framtid har skickat in årsredovisningen för 2023, rätt rejäl ökning av omsättning och vist
https://www.merinfo.se/foretag/MM-Framtid-AB-5565400818/2k1hur6-fazr

Årsredovisningen :
https://gofile.io/d/EChvYh
Citera
2024-04-07, 21:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Väldigt många här som tydligen känner sig sekundärkränkta för ett vårdbolags prissättning.
Om någon vill betala 130k för en behandling så kan man väl få göra det.
Om det är dyrt eller billigt beror väl på om de som betalat tycker att det är värt pengarna.
Främsta problemet är om de inte får adekvat vård. Och att ha denna prissättning indikerar att det inte är det, utan att det är lurendrejeri. Håller du inte med??
Citera
2024-04-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Det här har diskuterats i tråden tidigare men oavsett om du tror på det så finns det inte en gnutta verklig chans att nån seriös vårdgivare har ringt till en för dom helt random privatperson (Sara) och bett att hon ska vänta med att hänga ut nån som peddo i sin blogg. Har lyssnat på inspelningen, det var till och med rättspsyk hon nämnde. Rättspsyk har annat viktigare att göra än att bry sig om hennes shameande av snuskgubbar och att tro att rättspsyk har ett sammarbete med dumpen är fan så pårökt som det kan bli.

Men det är inte en "random person" utan en ansvarig utgivare för en publicistisk verksamhet

Och Sara sa inte rättspsyk utan hon sa psyk
Jag citerar: "oftast är det psyk som kontaktar oss" säger hon i telefonsamtalet som publicerades här nu senast på hemsidan och sedan hänger dom int ut ngn som peddo utan dom hänger ut dom som personer sök kontakt med barn i sexuellt syfte oavsett orsak

Det är möjligt att dom int gjorde så tidigare men i så fall har dom tagit till sig av tidigare kritik och anpassat sitt arbete, sen kan man knappast kalla det samarbete mer än att Sara kolla med dom så att dom är stabil nog att klara av en publicering utan att helt gå under
Citera
2024-04-07, 21:52
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nu köper dom in den kompetens som dom behöver, hur pass bra vård dom erbjuder vet jag inte då jag int har ngn sexuell störning och därför ngt behov av att söka mig till dom

Det värsta är att det finns för få alternativ att söka sig till för både offer och förövare
Även om de köper in denna vård, går det att beskriva kvalitén på denna unika vård, priset indikerar kvalitet.

Preventell- Anova frågade Impuls om deras vård, de fick inget svar. Om de är seriösa så delar de information, Anova har viss kunskap, Impuls har en annan, så de borde älska varandra.

I stället nedvärderar Impuls Anova. Men en seriös förstår att även de som misslyckas med person kan ha godbitar att dela med sig. Så Anova och Impuls borde ha fikapaus tillsammans, så varför har de inte det, Bertil?
Citera
2024-04-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Även om de köper in denna vård, går det att beskriva kvalitén på denna unika vård, priset indikerar kvalitet.

Preventell- Anova frågade Impuls om deras vård, de fick inget svar. Om de är seriösa så delar de information, Anova har viss kunskap, Impuls har en annan, så de borde älska varandra.

I stället nedvärderar Impuls Anova. Men en seriös förstår att även de som misslyckas med person kan ha godbitar att dela med sig. Så Anova och Impuls borde ha fikapaus tillsammans, så varför har de inte det, Bertil?

Int vet jag, jag jobbar varken för impulskollen, Anova eller preventell så jag kan int svara på det
Citera
2024-04-07, 22:02
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tforka
Impulskollen/Mm Framtid har skickat in årsredovisningen för 2023, rätt rejäl ökning av omsättning och vist

Årsredovisningen :
Trots att som jag uppfattat de förlorat avtal om boenden?
Citera
2024-04-07, 22:03
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Int vet jag, jag jobbar varken för impulskollen, Anova eller preventell så jag kan int svara på det
Men känns det inte lite konstigt, i alla fall.
Citera
2024-04-07, 22:05
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tforka

Årsredovisningen :
Ja jävlar..här finns att gräva helt klart.

Undrar vad "övriga externa kostnader" är som vida överstiger lönekostnader.

Är det konsulter de hyrt in?

Vore kul att se hur mycket det tas ut i lön och hur mycket arbete de egentligen lagt ner.

Allt som dumpen rör vid finns anledning att granska djupare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in