2024-04-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Ingen fara, rySSland kommer att besegra sig själv genom sviktande ekonomi, korruption osv, Ukraina ger dom bara en hjälpande hand. rySSland faller igen precis som när Sovjet föll. Denna gång blir fallet hårdare och kommer att kännas av betydligt längre.
Ingen fara?

Zelensky säger bokstavligen talat att det kommer gå åt helvete om väst (främst USA) ger Ukraina vapnen som behövs för att åtminstone hålla stånd mot rysshelvetet.

Jag hoppas du har rätt om Rysslands ekonomi. Själv befarar jag att de kommer lyckas hålla liv i statskassan med alla tänkbara knep och konster + hjälp från andra skurkstater.
Citera
2024-04-07, 20:09
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Över 2 år senare och upp mot 500 000 ukrainska soldater dödade eller svårt skadade, samt att Ryssland numera kontrollerar runt 20% av ukraina. När kommer ukrainarna inse att de används av USA och västeuropa i en hänsynslös och cynisk kampanj att försvaga Ryssland? Ukrainarna blev lurade.

Källa på att 500 000 ukrainska soldater dött/svårt skadade eller så LJUGER du.
Citera
2024-04-07, 20:24
Medlem
Vatniks fattar inte att det är Ukrainas propaganda som svängt inte verkligheten.
Citera
2024-04-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nu minns du fel. Det var promenadseger för Ryssland du trodde på och innan dess var du 100% säker på att Ryssland inte skulle invadera. För det hade Putin sagt så det så.

Ja, jag kan erkänna att jag trodde att Ryssland skulle vinna fortare. Det jag inte räknade med var att ryssarna gjort allt de kan för att undvika civilt lidande så gått det går, och det gör att saker tar längre tid. Till skillnad från t.ex Israel som slaktar allt och alla.

Men det spelar ingen roll. Sanningen är att den ryska segern i Ukraina är oundviklig.
Senast redigerad av AusnahmeMensch 2024-04-07 kl. 20:30.
Citera
2024-04-07, 20:28
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Det spelar egentligen ingen roll vilka källor jag postar, du kommer inte att godta dem ändå. Det finns gott om information om detta att hitta, för den som är intresserad. Du är inte speciellt intresserad, så du kan släppa det nu.
Lögnpropp, alltså...
Varför postar du såna efterblivna lögner?
Trot du vi i väst är lika korkad som din mormor.
Citera
2024-04-07, 20:30
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ja, jag kan erkänna att jag trodde att Ryssland skulle vinna fortare. Det jag inte räknade med var att ryssarna gjort allt de kan för att undvika civilt lidande så gått det går.

Men det spelar ingen roll. Sanningen är att den ryska segern i Ukraina är oundviklig.
Vad kallar du seger?
Det verkar räcka med att ni inte förlorat då
är det seger?
Inget Kiev, hälften av utropade ryzka områden intagna men du utropar seger?
Citera
2024-04-07, 21:10
Medlem
Citat:
Över 2 år senare och upp mot 500 000 ukrainska soldater dödade eller svårt skadade, samt att Ryssland numera kontrollerar runt 20% av ukraina. När kommer ukrainarna inse att de används av USA och västeuropa i en hänsynslös och cynisk kampanj att försvaga Ryssland? Ukrainarna blev lurade.

Menar du att det varit bättre att bara ha gett upp och låtit ryssarna gå full Bucha över hela landet? Masstortyr, tiotusentals mördade?
Citera
2024-04-07, 21:13
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:

Tänk lite logiskt här det är Putin som har varit tvungen att mobilisera 500 000 man förra året och planerar en ny mobilisering . Detta har inte gjorts på den Ukrainska sidan än och du säger att fler ukraniare har stupat än ryssar. Jag har svårt att få din matematik att gå ihop.
Citera
2024-04-07, 21:15
Medlem
Vatniks i tråden är hysteriska för att väst inte tvingar Ukraina till fred. Samtidigt är det dagens sanning att rysk seger är dagar bort.

Mm. Det låter troligt
Citera
2024-04-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Menar du att det varit bättre att bara ha gett upp och låtit ryssarna gå full Bucha över hela landet? Masstortyr, tiotusentals mördade?
Ryssland är ju bara ute efter regimen och det är ju inte så fasligt många
Citera
2024-04-07, 21:20
Medlem
Citat:
Det spelar egentligen ingen roll vilka källor jag postar, du kommer inte att godta dem ändå. Det finns gott om information om detta att hitta, för den som är intresserad. Du är inte speciellt intresserad, så du kan släppa det nu.

Finns ingen information alls om att Ukraina skulle ha så stora förluster som 500k. Enligt Shoigu December 19 hade Ukraina 383k i förluster. Shoigu påstod samtidigt att Ukraina hade förlorat 14000 stridsvagnar och bepansrade bilar, 8500 artilleripjäser inklusive raketartilleri samt över 800 flygplan och helikoptrar.
Dvs Shoigu överdriver hejdlöst och vi kan därmed vara tämligen övertygade om att Ukrainska förluster var signifikant lägre än 383k till December förra året och därmed inte i närheten av några 500k nu.
Citera
2024-04-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roads
Ryssland är ju bara ute efter regimen och det är ju inte så fasligt många

Väst är också bara ute efter regimen i Ryssland. Skicka ut dem för nackskott och lämna över alla ryska oblast som tillhört Ukraina så låter vi udda var jämt.

Hur låter det vatnik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in