Både Jockiboi och Chrippa står på hyresavtalet
https://ibb.co/9NR3rDt
Jocke har ingen rätt att låta låset bli utbytt,
men ingen säger nej till Joakim Lundell.
Att hyran är försenad i 4 dagar är inget giltigt skäl
men ingen säger nej till Joakim Lundell
Jockiboi har olagligen tagit Chrippas möbler, eller i alla fall försvårat att han kan hämta dom
men ingen säger nej till Joakim Lundell
I det här fallet har Chrippa rätten på sin sida och Jocke kan, som sig brukar, ha en möjlighet att förlora i ytterligare en tvist. När skall den grabben lära sig att en växande hög med soc-papper, gråtvideos och en offerkofta som hotar att strypa honom inte ger honom makten att diktera reglerna?
När det gäller detta så har Jockiboi inte mer rätt än Chrippa, och hyresbolaget ligger riktigt pyrt till. Jockiboi har redan begått överträdelser i sin jakt på maktfullkomlighet och det är fan pinsamt att en "man" på snart 40 år fortfarande inte lärt sig att, bara för att man är "djävligt rik" (är han verkligen så rik???) och har en ful jacka, opassande glasögon och förkärlek för unga flickor, mycket unga flickor, så går det alldeles utmärkt att säga
NEJ TILL JOAKIM LUNDELL
Om inte annat har Linnéa visat det, och nu även Chrippa
Jockiboi jobbar (?) hårt på att knäcka dom. Drängen Anjo låter sig horas och gör allt vad Puppetmaster begär. Det Anjo glömmer är att han står på tur, om inte Familjen Lundell redan dragit vill säga
Jag gillar inte Chrippa, inte för att han gjort mig något, han gör sin grej och uppenbarligen är det många som gillar det. Men det finns händelser som Chrippa ansvarar för som jag ogillar mer än något annat, händelser som han har svårt att ta ansvar för. Folk vill veta vad som hände den 29 dec, och det kan dom två inblandade själva ta ställning till om dom vill berätta eller inte, det angår ingen. Men den där djävla inspelningen med Drängen ställer jag mig frågande till, den bör Chrippa verkligen förklara, för den var riktad till följarna
Chrippa klarar sig alltid, och Jockiboi ligger återigen och gråter med alla sina papper omkring sig.
Är kameran påslagen? Är ljudet okej?