2024-04-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
fanns inte sillmärket då jag menar de borde haft patent på det namnet sill märket
Jo men som de sa i programmet tyckte ABBA företaget att det var ok så länge de inte "gjorde något negativt som kunde svärta ner namnet"..
Citera
2024-04-06, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Ärligt talat så är det ynkligt av ABBA att inte ställa upp ikväll. Verkligen genant. Man kan uppskatta deras musik men ändå förakta dem som människor. Ynkliga!!
Förakta dom för att dom inte dök upp här? Men snälla om dom kommer dyka upp nånstans i samlad trupp så lär det väl vara för Eurovision
Citera
2024-04-06, 22:03
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PukeLerry
var det hon som sjöng Dancing Queen? Aldrig sett henne förr

Nej Molly hade rödblont långt hår och grön skinnklänning eller vad det var som slutade nedan rumpen
Citera
2024-04-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Vad är det för program du yrar om?

Länka för fan!

https://www.svtplay.se/video/8vvVE23/en-fest-for-abba?id=8vvVE23
Citera
2024-04-06, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Bland proffsen är ju lite falska toner högstatus numera, när Autotuners används av Stenström, Hellström m.fl notoriska fuskare och charlataner. En massa nutida artister använder sådana tonkorrigerare i ex.vis "Masked Singer".

Abba framstår som musikaliska genier i ljuset av den bristfälliga teknik som fanns på 70-talet.
Du kan ju jämföra med det vi fick höra med dem i studion utan musik. Kristallklart!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej Molly hade rödblont långt hår och grön skinnklänning eller vad det var som slutade nedan rumpen
ja nu ser jag, det var nån som heter Astrid S som sjöng Dancing Queen
Citera
Medlem
Jävla skit program med undermåliga sång insatser.,..
Och vad var det för jävla karikatyrfigurer som skulle föreställa medlemmarna i Abba??? Jävla hån....
Citera
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Vad är det för program du yrar om?

Länka för fan!
Två timmars hyllningskonsert till ABBA. Finns på SVT play. Tydligen heter tjejen jag frågade om Maja.
Citera
2024-04-06, 22:08
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Idag kan ju en sångröst lätt korrigeras i realtid, så desto viktigare blir utseendet på artisterna. Dock finns det speglar och ljustrix som kan göra en sångare snygg i realtid på scen.

Men på Abbas tid fanns inga sådana genvägar.
Citera
2024-04-06, 22:09
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Två timmars hyllningskonsert till ABBA. Finns på SVT play. Tydligen heter tjejen jag frågade om Maja.

Från gruppen The Sounds som du bara måste veta vilka de är. Aldrig hört Living in Amerika?
Citera
2024-04-06, 22:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Idag kan ju en sångröst lätt korrigeras i realtid, så desto viktigare blir utseendet på artisterna. Dock finns det speglar och ljustrix som kan göra en sångare snygg i realtid på scen.

Men på Abbas tid fanns inga sådana genvägar.

Vad nu det hade med mitt inlägg att göra?
För övrigt är Molly vacker i en jutesäck, osminkad och nyvaken. Sjunger fantastiskt i sömnen också.
Citera
2024-04-06, 22:11
Medlem
Mr.Teabags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Ärligt talat så är det ynkligt av ABBA att inte ställa upp ikväll. Verkligen genant. Man kan uppskatta deras musik men ändå förakta dem som människor. Ynkliga!!

Kan bara instämma!

Varför inte bara visa upp sig åtminstone? Eller bara säga tack? Har alltid älskat ABBA men nu sjönk de som en sten i mina ögon. Vilka otacksamma jävlar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in