2024-04-06, 17:27
Medlem
Sent omsider gissar jag nu på att Bergatrollet är Marcus Oscarsson, ufot är brynolf och Ljung och kameleonten är Bianca Ingrosso (med vadderad dräkt).
Citera
2024-04-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krockade
Kameleonten är Amy Desismond.
Polisledtråd-spelat i lassemaja
Fånge-varit med i fångarna på fortet
Krypa i rör- slog rekord i att krypa snabbt i rör i fångarna på fortet
Ninjan-Spelat mot Clara Henry
Pernilla W- Spelat dotter till pernilla i Suneteater (kan även vara ledtråd till nepobaby)
Hygien-varit programledare för BullDog (märke på hygienprodukter)
Som på is- varit konståkare
Stjärna- varit med i småstjärnorna
Hjärta- thunder in my heart blev en framgångssaga
Begravt en del av sig själv-sitt artistnamn Daimond..

Jag håller med dig om att massor av ledtrådar pekar på Amy Deasismont, hal is = haft konståkning som intresse, polis & fånge-ledtrådar m m. Dessutom har Amy en fantastiskt vacker sångröst, liksom kameleonten (har hört henne sjunga acapella live redan som 15-åring).
Men...... Amy har varit med i tidigare säsong, och därför vore det osannolikt att det stämmer.

Många gissar fröken Snusk, och jovisst finns många ledtrådar man kan koppla även dit, inte minst mask och vakter. Själv tror jag inte på fröken Snusk, helt enkelt för att jag aldrig hört henne sjunga så gudabenådat bra. Men det är kanske mer att jag inte hoppas på att det stämmer, och har ännu ingen egen gissning.
Citera
2024-04-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Bara jag som funderar på om Discokulan är Jessica Almenäs? Tänker på hon varit modell, alitd varit dröm att leda OS, programledare i lets dance förr. Nu aktuell programledare i Love is blind. Men även programmet "superstars" och hon sjöng en låt som hette Superstar.

Nope, även jag tror Jessica Almenäs som discokula.
För att spinna vidare (höhöhö, pun intended) på ledtrådarna så visades bild på renar och hon är ju från övre norrland typ Jokkmokk. En annan ledtrådsgrej var dunkadunka, och Jessica A lär ha spelat basket i unga år.

Utöver detta så tillhör jag gänget som är övertygade om att prinsesstårtan symboliskt nog är Pernilla W, kan man ta fyrstrukna ciss som högsta ton (som hon gjorde i Piccadilly Circus), ja, då kan man också sjunga opera.
Men allra mest övertygad om person i mask - såpass att jag kan äta upp min vänstra sko om det inte stämmer - är Bergatrollet. Anders Borg. Vad tror ni om den då?
Citera
2024-04-06, 20:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheshire.Kitten
Jag håller med dig om att massor av ledtrådar pekar på Amy Deasismont, hal is = haft konståkning som intresse, polis & fånge-ledtrådar m m. Dessutom har Amy en fantastiskt vacker sångröst, liksom kameleonten (har hört henne sjunga acapella live redan som 15-åring).
Men...... Amy har varit med i tidigare säsong, och därför vore det osannolikt att det stämmer.

Många gissar fröken Snusk, och jovisst finns många ledtrådar man kan koppla även dit, inte minst mask och vakter. Själv tror jag inte på fröken Snusk, helt enkelt för att jag aldrig hört henne sjunga så gudabenådat bra. Men det är kanske mer att jag inte hoppas på att det stämmer, och har ännu ingen egen gissning.

Om det nu är fröken Snusk så kommer ju det nya in att publiken kommer att ropa "av med masken" även efter det att masken tagits av.
Citera
2024-04-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Som att Bianca har den röven höfterna och pattarna... hon är en vandrande planka.

Men man ser att de är fake
Citera
2024-04-06, 21:00
Medlem
Citat:

Jag tror att det är Bianca Ingrosso i kostym modell större mest för att jag inte vill att det ska vara Fröken Snusk!
Citera
2024-04-06, 21:21
Medlem
Citat:

Fast har Amy varit men i tidigare säsong?
Jag har verkligen hakat upp mig på henne..
En till sak som pekar på henne är Missy Elloitledtråden som har haft en känd diamantstöld plus vattenpsitolerna. I musikvideon till "Whats in it for me" springer personer runt med vattenpistoler. Men jag kan ha fel,alla verkar tro det är fröken snusk så jag får nog snart vika ner mig)
Citera
2024-04-06, 21:33
Medlem
Citat:
En till sak som pekar på henne är Missy Elloitledtråden som har haft en känd diamantstöld plus vattenpsitolerna. I musikvideon till "Whats in it for me" springer personer runt med vattenpistoler. Men jag kan ha fel,alla verkar tro det är fröken snusk så jag får nog snart vika ner mig)

Japp, Amy var en Muffins tror jag, eller kanske mjukglass minns inte 100.
Jag tror (hoppas) dock inte på fröken Snusk. Finns ju fler proffsiga sångerskor i vårt avlånga land. VI har bara inte kommit på vem ännu.
Citera
2024-04-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Om det nu är fröken Snusk så kommer ju det nya in att publiken kommer att ropa "av med masken" även efter det att masken tagits av.

Hahaha, JA, det kan folket ropa. Kommer ändå inte att hända.
Citera
2024-04-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Som att Bianca har den röven höfterna och pattarna... hon är en vandrande planka.

Näää hon har stora tuttar
Citera
2024-04-06, 21:45
Medlem
Darkzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantfjant
Jo, jag glömde visst att det finns en till som kan sjunga.
Prinsesstårtan sjöng Tattoo av Loreen sist och då kom jag på vem det är.
Återigen enbart baserat på rösten, dvs har inte analyserat ledtrådarna.
Vet inte om någon nämnt detta namn tidigare, men jag är 100% säker. Se spoiler nedan.

Tack! Sagt det ett bra tag här nu men alla är insnöade på Pernilla och Malena Ernman.
Citera
2024-04-06, 22:26
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Nej, Amy har inte varit med tidigare. Din gissning är väldigt bra, mycket stämmer. Och som vanligt är ledtrådarna ofta så långsökta att man inte fattar dem efteråt heller...

Bianca Ingrosso? Nej, fel kroppsform och knappast i nån body-kostym.

Problemet med att ha Fröken Snusk som en deltagare är att hon är hemlig, ingen ska veta något om henne. Så hur kan man då skapa ledtrådar till ett svart hål? Förutom "dunka", men sen då?! Nej, det är inte Fröken Snusk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in