Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Salernitana har inte vunnit på de senaste tolv matcherna, och endast skrapat ihop två poäng på de matcherna. Dock spelade de oavgjort mot Sassuolo borta.
Jag är tveksam angående Sassuolo. En lokal miljardär som ägare (nu död), men ingen historia som köper stadens riktiga lags arena. Osäker på arvingarnas engagemang.
Noterade nytt namn på bänken när jag läste inför rapporten. Colantuono. Levde kvar i världen där Inzaghi fortfarande tränade dom. Men visar sig att detta var ett tag och sen och klubben hunnit med ett namn emellan dessa två också. Liverani. Det är alltså fjärde tränaren man har nu. Sousa började. 8 matcher 0 segrar. Sen Inzaghi 18 matcher. 3-4-11 resultatrad.
Sen tog Liverani över. 5 matcher fick han. 1 oavgjord. 4 förluster. Sparkas snabbt som fan. Och nu Colantuono in. Och till saken hör att det är nu hans tredje sejour som huvudtränare. Avgick 2018 från klubben. Anställdes igen senare Oktober 2021 för att sen sparkas Februari 2022. För att sen återigen anställas till ungdomslaget. Och nu ska han in i A-laget igen.
Vad är ens poängen nu kan man tycka. Måste i princip gå rent för att klara kontraktet. Och det inkluderar matcher sista 8 mot Juventus, Milan, Lazio , Atalanta och Fiorentina. Kunde man ju lika gärna låtit Liverani vara kvar. Jag menar 5 matcher. De två tidigare tränarna lyckades inte heller. Är nog mer en truppfråga. Men som du säger. Är väl ingen som kommer sakna Salernitana när dom ryker. Trött klubb
En sammanfattning av såväl tränare och klubb som passar så väl in i den Italienska fotbollen. Totalt kaos.