Citat:
Ursprungligen postat av
Backad
Man behöver väl för helvete inte vara lärare för det? Bambatant? Städare? Assistent? Kurator?
Så om jag tycker någon klär sig utmanande så är jag ett peddo? Visst kanske borde man haft bättre ordval i den beskrivningen men tycker det är rätt dömande att bli kallad pedofil för att man tycker något klär sig utmanande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Entilltomte
1. Pedofilsambon "jobbade" med båda och uttalar sig om skolmiljön. Att ha en pedofil bland funktionsnedsatta barn - även om hen inte jobbar som just lärare är ett allvarligt problem, oavsett din åsikt.
2. Pedofilsambons uttalanden stämmer överens med typiska pedofilers syn på barn.
Men hur i helvete kan du Entilltomte få detta till att vederbörande skulle vara pedofil? Detta är bara trams. Hur "typiska pedofilers syn på barn" uttrycks när de talar om kläder vet jag inte så jag får lita på dig. Uttalande stämmer däremot väl med de flesta frikyrkliga och andra strikt religösa person som ogillar kvinnlig sexualitet.
Dessutom finns det inget som talar för att det är en lärare. Det kan vara någon utanför skolan som arbetar med barn med särskilda behov. Eller någon annan roll på skolan, som Backad skriver. Men du tycker väl detta är så kul att du inte kan släppa det. Att debattera med dig påminner om talesättet att debatter på nätet är som att gyttjebrottas med en gris: man blir bara lerig själv och grisen tycket om det.