2024-04-05, 16:57
Medlem
En tidig efterlysning från systerns håll var ett Snapchat-meddelande om att Maja var försvunnen och att hon aldrig kom fram till fritidsverksamheten i Sätila. Är detta korrekt och var hittar jag denna printscreen?
Citera
2024-04-05, 17:28
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalx6
En tidig efterlysning från systerns håll var ett Snapchat-meddelande om att Maja var försvunnen och att hon aldrig kom fram till fritidsverksamheten i Sätila. Är detta korrekt och var hittar jag denna printscreen?

Jag har inte Snap. De enda bilder jag har ligger här:

MajaFallet:
https://imgur.com/a/YWx0yUX

Kanske någon annan har bilder från Snap.
Citera
2024-04-05, 17:28
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Man behöver väl för helvete inte vara lärare för det? Bambatant? Städare? Assistent? Kurator?

Så om jag tycker någon klär sig utmanande så är jag ett peddo? Visst kanske borde man haft bättre ordval i den beskrivningen men tycker det är rätt dömande att bli kallad pedofil för att man tycker något klär sig utmanande.

Citat:
Ursprungligen postat av Entilltomte
1. Pedofilsambon "jobbade" med båda och uttalar sig om skolmiljön. Att ha en pedofil bland funktionsnedsatta barn - även om hen inte jobbar som just lärare är ett allvarligt problem, oavsett din åsikt.

2. Pedofilsambons uttalanden stämmer överens med typiska pedofilers syn på barn.

Men hur i helvete kan du Entilltomte få detta till att vederbörande skulle vara pedofil? Detta är bara trams. Hur "typiska pedofilers syn på barn" uttrycks när de talar om kläder vet jag inte så jag får lita på dig. Uttalande stämmer däremot väl med de flesta frikyrkliga och andra strikt religösa person som ogillar kvinnlig sexualitet.

Dessutom finns det inget som talar för att det är en lärare. Det kan vara någon utanför skolan som arbetar med barn med särskilda behov. Eller någon annan roll på skolan, som Backad skriver. Men du tycker väl detta är så kul att du inte kan släppa det. Att debattera med dig påminner om talesättet att debatter på nätet är som att gyttjebrottas med en gris: man blir bara lerig själv och grisen tycket om det.
Citera
2024-04-05, 17:39
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Dom 2 misstänkta är Tim och troligen hans pappa.
Tim är misstänkt för mord och häktad.
Pappan för grovt skyddande av brottsling och troligen vapenbrott.

2 målsägande är Majas föräldrar.

Sekretess 1 Målsägande (part) Förälder
Målsägandebiträde: Advokat Malin Rosenfeldt

3 Sekretess 2 Målsägande (part) Förälder

4 Sekretess MT2 Misstänkt Troligen Tims Pappa
Offentlig försvarare: Advokat Fabian Bergström

5 TIM Sven Royne Andersson, 060802-5052 Misstänkt Tim
Offentlig försvarare: Advokat Magnus Gabrielson

Misstänkta har alltid olika försvarare. Inget ovanligt med det.
Det är mycket jobb att försvara en MGM så därför får dom var sin försvarare.

Men det är lite intressant att det bara finns en misstänkt utöver Tim. Ska det tolkas som att bara pappan eller mamman är misstänkt för skyddande av brottsling i dagsläget, så är det ju en nyhet.
Citera
2024-04-05, 17:40
Medlem
Protokoll omhäktning

https://gofile.io/d/W9M4Wf

.
Citera
2024-04-05, 17:50
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Protokoll omhäktning

https://gofile.io/d/W9M4Wf

.

Tack! Du är Kung!

Hänvisningen till 24 kap. 4 § rättegångsbalken är alltså att han på grund av ålder om möjligt skulle ha annan förvaring än häktet men att det inte funkar pga restriktionerna. Det har ju varit uppe i tråden tidigare.

Det ska också göras en utredning enligt 7 § lag (1991:2041) om särskild personutredning i brottmål m.m. Vad jag förstår syftar en sådan bland annat till att undersöka om det finns behov av att göra en fullständig rättspsykiatrisk undersökning?
Citera
2024-04-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Dom 2 misstänkta är Tim och troligen hans pappa.
Tim är misstänkt för mord och häktad.
Pappan för grovt skyddande av brottsling och troligen vapenbrott.

2 målsägande är Majas föräldrar.

Sekretess 1 Målsägande (part) Förälder

3 Sekretess 2 Målsägande (part) Förälder

4 Sekretess MT2 Misstänkt Troligen Tims Pappa
Offentlig försvarare: Advokat Fabian Bergström

5 TIM Sven Royne Andersson, 060802-5052 Misstänkt Tim
Offentlig försvarare: Advokat Magnus Gabrielson

Misstänkta har alltid olika försvarare. Inget ovanligt med det.
Det är mycket jobb att försvara en MGM så därför får dom var sin försvarare.

Ja det vet jag? Sa inte att en försvarare skulle ha 2. Utan att det måste vart två misstänkta för att jag såg att det var två försvarare.
Citera
2024-04-05, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Men det är lite intressant att det bara finns en misstänkt utöver Tim. Ska det tolkas som att bara pappan eller mamman är misstänkt för skyddande av brottsling i dagsläget, så är det ju en nyhet.

När föräldrarna släpptes ur häktet uttalade sig deras respektive försvarare i Markbladet. Två kvinnor...

https://markbladet.prenly.com/shared/article/17-aringen-kommer-begaras-omhaktad-i-veckan-tva-slappta/nHhonTPr
Senast redigerad av tmbr 2024-04-05 kl. 19:43. Anledning: Länk till artikel
Citera
2024-04-05, 20:35
Medlem
WhereIsRussias avatar
är killen helt isolerad? hur funkar det för nån som han?
Citera
2024-04-05, 20:41
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmbr
När föräldrarna släpptes ur häktet uttalade sig deras respektive försvarare i Markbladet. Två kvinnor...

https://markbladet.prenly.com/shared/article/17-aringen-kommer-begaras-omhaktad-i-veckan-tva-slappta/nHhonTPr

Det var uppmärksamt! Den som står som anonym misstänkt nr 2 har alltså en manlig advokat, Fabian B., men det hade denne redan 23 mars enligt vad som postats i tråden då, enligt detta inlägg:

(FB) Försvunna Maja hittad död i Kinna 2024-03-18 - en person anhållen misstänkt för mord.

Ingen av de båda kvinnliga advokaterna nämnda i artikeln är på samma byrå som Fabian B.
Citera
2024-04-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contessa1
Men varför står inte pappans namn där då?

Föräldrarna är i ett separat mål

https://gofile.io/d/EeftAE

.
Citera
2024-04-05, 21:43
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
är killen helt isolerad? hur funkar det för nån som han?

Nej. Han har restriktioner men får vara med personal på häktet 4 timmar varje dag. (Alla under 18 år har rätt till det)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in