2024-04-05, 09:05
Medlem
Mullrets avatar
Citat HD.

” Man död efter skottlossning på Adolfsberg
5 april 2024 07:25
Polisen hittade en man utomhus på Södra Hunnetorpsvägen tidigt på fredagsmorgonen. Enligt polisen dog mannen på platsen efter en skottlossning. Händelsen utreds som mord.

Det var strax före klockan sex på morgonen som polisen larmades till Adolfsbergs centrum i Helsingborg där en man i 30-årsåldern hittades skadad på marken på Södra Hunnestorpsvägen.
– Jag uppfattar det som att det är allmänheten som ringer in och larmar oss, säger polisens presstalesperson Filip Annas.”

Lite fart o fläkt i byn. Området är annars rätt lugnt.
Citera
2024-04-05, 09:09
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingcash91
Misstänker att mördaren väntat på bo som kanske skulle till jobbet eller liknande, tidigt på morgonen får mig att misstänka det.
Hur är det med nätverk osv i Helsingborg? Inte så insatt i Helsingborg..
Vad finns det för nätverk och vet vi något om bo?
Jovars. mordet vid skolan på Norr var väl något liknande? Ett planerat överfall?

Ännu en becknarbabbe eller "krogentreprenör" som blivit offad? Att vara "entreperenör" är en högriskverksamet i HBG och kommunens PK-kommunikatörer borde gå ut och varna nysvenskarna för att kalla sig det. Det är så lätt att drabbas av dödlig blodförlust då enligt statistiken.
Citera
2024-04-05, 09:10
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Citat HD.

Polisen hittade en man utomhus på Södra Hunnetorpsvägen tidigt på fredagsmorgonen. Enligt polisen dog mannen på platsen efter en skottlossning. Händelsen utreds som mord.

Det var strax före klockan sex på morgonen som polisen larmades till Adolfsbergs centrum i Helsingborg där en man i 30-årsåldern hittades skadad på marken på Södra Hunnestorpsvägen.
– Jag uppfattar det som att det är allmänheten som ringer in och larmar oss, säger polisens presstalesperson Filip Annas.”

Ska vi kalla det "kvartsberikat" med "inflyttade spännande inslag"?
Citera
2024-04-05, 09:12
Medlem
Citat:
Citat HD.

Lugnt? På ytan kanske. Så vitt jag vet är AD en av Helsingborgs sämsta områden. Många stora kriminella därifrån
Citera
2024-04-05, 09:13
Medlem
Lite skumt att Aftonbladet skriver att mannen är död, men 5 min senare går TV4- nyheternas reporter ut live (kl:9:00) och säger att en man är skadad och man misstänker mordförsök.

Aftonbladet skriver inte heller att anhöriga är underrättade. Brukar man väl invänta?

Vem är den mördade?
Citera
2024-04-05, 09:17
Medlem
Q6s avatar
https://youtu.be/A-n3eaU8N58?si=uQBGEHnbLQq3Xyfq

Crime Swedens video om Adolfsbergsnätverket.
Vi kan kanske hoppas att det är någon av dem som har lämnat jordelivet.
Citera
2024-04-05, 09:41
Avslutad
Citat:
Citat HD.

Området ”annars rätt lugnt”?
Citera
2024-04-05, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jovars. mordet vid skolan på Norr var väl något liknande? Ett planerat överfall?

Ännu en becknarbabbe eller "krogentreprenör" som blivit offad? Att vara "entreperenör" är en högriskverksamet i HBG och kommunens PK-kommunikatörer borde gå ut och varna nysvenskarna för att kalla sig det. Det är så lätt att drabbas av dödlig blodförlust då enligt statistiken.

Mordet vid skolan på Norr?
Vilken skola? när hände det?
Citera
2024-04-05, 09:47
Medlem
Helsingborgs mest ökända nätverk är från just Adolfsberg men alla topparna i nätverket sitter inne/häktade. Kanske någon under topparna som är BO?
Citera
2024-04-05, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agnes79
Mordet vid skolan på Norr?
Vilken skola? när hände det?
Stattena, tågaborgsskolan 2021
Citat:
Ursprungligen postat av Flower12345
Är personen identifierad? Står ingenting om det i media. Brukar stå "anhöriga underrättade" osv
Nä. Väntar med spänning
Citat:
Ursprungligen postat av Vocalicisco
Helsingborgs mest ökända nätverk är från just Adolfsberg men alla topparna i nätverket sitter inne/häktade. Kanske någon under topparna som är BO?
Lägger också min peng på detta, 30åring borde vara någon hyfsat högt upp i hierarkin
Senast redigerad av skurresnurre 2024-04-05 kl. 09:59.
Citera
2024-04-05, 09:55
Medlem
Är personen identifierad? Står ingenting om det i media. Brukar stå "anhöriga underrättade" osv
Citera
2024-04-05, 10:08
Medlem
Lågoddsare är ju att offret är en av de två som uppvisades med polisens foto i senaste Efterlyst.
De är efterlysta för rån och människorov som skedde i Helsingborg November -23
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in