2024-04-03, 19:38
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Nej det var nog i förra veckan. Turkiska flygbolag har nu börjat ställa in allt flyg till Ryssland pga av sanktionhot från USA.
Verkligen? Jag söker på flygresor.se med exempel-datumet 20 maj och hittar massor av avgångar från Moskva till Istanbul med turkiska bolag:

https://www.flygresor.se/resultat?id=903206544
Citera
2024-04-03, 19:40
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greta.El.HAMAS
Tyskland har minst sagt fått normala relationer med dom länder dom våldförde sig på under WW2.
Fake news. Tyskland har inte alls normala relationer med de länder de våldförde sig värst på, dvs Vitryssland och Ryssland. Däremot har de väldigt bra relationer med de länder som hjälpte nazisterna, som Sverige, Finland, Estland, m.fl.
Citera
2024-04-03, 19:45
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Verkligen? Jag söker på flygresor.se med exempel-datumet 20 maj och hittar massor av avgångar från Moskva till Istanbul med turkiska bolag:

https://www.flygresor.se/resultat?id=903206544
Jag påstod inte att alla turkiska flygbolag stoppat sina flygningar. Men bara lugn! Fler kommer att tvingas sluta med dessa flygningar om de vill fortsätta flyga på andra destinationer.
Citera
2024-04-03, 19:48
Medlem
Citat:
Fake news. Tyskland har inte alls normala relationer med de länder de våldförde sig värst på, dvs Vitryssland och Ryssland. Däremot har de väldigt bra relationer med de länder som hjälpte nazisterna, som Sverige, Finland, Estland, m.fl.
Jag tänkte mest på anständiga länder.
Citera
2024-04-03, 19:53
Medlem
Citat:
Säker på det? Såvitt jag läst så har IKEA sålt sina tillgångar i Ryssland. Ange gärna källa om du har andra uppgifter.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ikea-stangde-i-moskva-nu-oppnar-kopian-swed-house

Mig veterligen var detta dessutom ett helt frivilligt beslut från IKEAs sida. Hade de valt att stanna i Ryssland hade de givetvis varit välkomna.

Vet att massor med Västföretag som fått sin egendom i Ryssland frysta eller konfiskerade, haft någon slags återköpsoption!
Vad jag förstått handlar det om att Väst släpper de frysta ryska tillgångarna, för att möjliggöra ett sådant återköp.
Detta är givetvis inget de berörda Västbolagen skriker ut.
Regeringen i t.ex. Sverige skulle blivit vansinnig, ifall svenska företag drabbade av konfiskering i Ryssland, skulle lagt sig i svenska myndigheters hantering av frysta ryska tillgångar här!
Sådant måste givetvis skötas ytterst diskret!
Senast redigerad av Hultabultan 2024-04-03 kl. 19:59.
Citera
2024-04-03, 19:57
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Jag påstod inte att alla turkiska flygbolag stoppat sina flygningar
Okej, med "turkiska bolag" menade du alltså "några turkiska bolag". Vilka?
Citera
2024-04-03, 19:59
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vet
Du "vet". Aha. Intresseklubben antecknar. Men så länge du inte visar fakta som stödjer det du "vet" så är det irrelevant.
Citera
2024-04-03, 20:00
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greta.El.HAMAS
Jag tänkte mest på anständiga länder.
Fint att du tänker på anständighet. Ett bra mål att sträva efter.
Citera
2024-04-03, 20:32
Medlem
Citat:
Du "vet". Aha. Intresseklubben antecknar. Men så länge du inte visar fakta som stödjer det du "vet" så är det irrelevant.

Hörde något om att IKEA tvingats sälja sin verksamhet i Ryssland för en spottstyver.
Men om eventuella optioner för återköp, detta är givetvis inget man skriker ut om.
Sen finns det massor med Västföretag som gått in som delägare i ryska bolag.
Dessa har fått sina aktier frysta på s.k. statliga ryska A-konton, medan det ryska bolaget fortsätter sin verksamhet precis som tidigare.
Citera
2024-04-05, 16:56
Medlem
Citat:

Fan är du här och sprider förvanskade fakta också!
På vilket sätt hade inte Tyskland goda relationer med ryzzland innan putte drabbats av mindervärdeskomplex?
Citera
2024-04-05, 19:15
Bannlyst
Ryssland är paria i länder som under amerikansk kontroll. Men varför behöver Ryssland förbättra relationerna med dessa länder? Oklar. Det är dessa länder som behöver Rysslands resurser. Ryssland vill få betalt för dessa resurser. Och inte mer. Varför behöver till exempel Ryssland goda relationer med Sverige? Behövs inte alls. Punkt.
Citera
2024-04-05, 20:37
Medlem
RealTides avatar
Citat:
När har du själv nånsin visat på fakta din sagoberättande vatnik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in