2024-04-02, 06:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
En märklig sak som inte är klar är att man i en tidig studie såg att ett antal som dog, i Brasilien vill jag minnas (det nämns i nån av de tidiga IgG4 studierna), utan att vara vaccinerade, hade högt IgG4. Därefter har man endast kopplat högt IgG4 till mRNA-vaccinationen. Det logiska är då kanske att de som dog fick så pass kraftig och kanske långvarig Covid, eller flera infektioner, att IgG4 utvecklades och att mRNA-vaccinen får samma effekt. Om då IgG4 kan göra att kroppen inte själv motverkar cancer på det sätt den ska, så kanske vaccinet kan öka cancer, vilket forskare spekulerat i, och i förlängningen kunde man kanske undra om även Covid kan skapa IgG4-ökning eller inte.

Här är för resten en till studie om en IgG4-sjukdom som tycks skapad av mRNA-vaccinet, den var från 15 maj 2023: IgG4-related Disease Emerging after COVID-19 mRNA Vaccination: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10258086/

Och här är en lite intressant studie från den 18 jan 2024 ("Altered IgG4 Antibody Response to Repeated mRNA versus Protein COVID Vaccines"), där forskarna tagit fasta på mRNA-vaccinens förhöjda IgG4-värden och skriver att detta blir mer och mer uppmärksammat samt att det protein-vaccin de själva har studerat inte höjer IgG4, utan tvärtom höjer IgG3, som har setts som en viktig antikropp mot Covid-19 (som däremot mRNA-vaccinen verkar försvaga):
The clinical importance of SARS-CoV-2–specific Fc-mediated responses (i.e., ADCP, ADCD, and ADCC), which are poorly engaged by IgG4, is rapidly gaining appreciation4,6–8,10. [...] Here, we report that the NVX-CoV2373 protein vaccine does not appear to induce notable increases in IgG4, even after multiple exposures, or impair Fcγ-dependent effector responses as observed with mRNA vaccines. Instead, NVX-CoV2373 drove proportional increases in IgG3, perhaps the most potent SARS-CoV-2 neutralizing antibody subclass [...] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10827267/
Jag håller med dig om luddighet. Nu "uppmanar" man äldre att vaccinera sig, precis som man gjorde för ett tag sen, men samtidigt framstår väl de här uppmaningarna som ganska lama och vaga. Samtidigt utbrister vissa läkare något vagt om att för få vaccinerar sig, Men hur ska man ha det? Varför vagheten? Tvekar man kanske egentligen om vaccinen? Entusiasmen verkar ha försvunnit? Och i ljuset av de nya vaccin som kommer, till exempel det ovan, som inte höjer IgG4, hur ska Sverige argumentera för dessa istället för mRNA-vaccinen? Ska man säga nåt om "visat bättre antikroppsvar"? Här är fö resten en vaccinationsförespråkare som spekulerade i oktober om IgG4 men inte heller han vet hur gärna han än vill säga att det kan vara ofarligt: https://deplatformdisease.substack.com/p/igg4-covid-and-mrna-vaccines-a-complex

Kanske kunde man begära att Pfizer och de andra som har skapat IgG4-frågan genom sina vaccin lägger tid på att utreda vad IgG4-effekten innebär innan de får lansera sina cancer-vaccin?
Börjar bli riktigt less på din mellanmjölk. Det finns inget att vara neutral över i den här saken. Du är antingen på pfizer och modernas sida eller inte.
Citera
2024-04-02, 06:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Vet inte att det skulle finnas något motstånd inom åsiktskorridoren mot att diskutera covid eller postcovid. Snarare tvärtom. Däremot så verkar det finnas en avsiktlig luddighet i den diskussionen. Tex så vill man nog inte gärna dras in i en diskussion där man måste förklara i detalj hur en luftvägsinfektion (som man påstår att covid är) plötsligt skulle kunna orsaka cancer, när ingen annan luftvägsinfektion någonsin har varit orsak till cancer. Men däremot så nudgar man gärna folk till att dra sådana slutsatser på egen hand. Lite som att man lät folk inbilla sig att covid-vaccinet skulle vara steriliserande, dvs att det kunde stoppa smitta.

Motståndet mot att diskutera covid-vaccinen och tex cancer är dock massivt. Så på den punkten håller jag med dig. Och kan en injektion orsaka cancer? Ja varför inte? Det beror ju helt och hållet på vad för skojiga ämnen man injicerar.
Känslan växer bara att det är det största bedrägeriet någonsin. Jag tror inte folk mår så bra som tog vaxxen. Jag tror inte dom ovaxxade mår så bra heller med tanke på den extrema mobbingen och kartläggningen dom blev utsatta för.

Det här är inte över på långa vägar.
Citera
2024-04-02, 08:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaxxslayer
Alla symtom du ser börjar ploppa upp här och där i folk har med vaccinen att göra. Vaxxen triggade igång det hela

Varför skulle man trycka i barnen detta? Är det någon vettig människa som kan svara på det? Intressant att denna tråd börjar dö ut och hysterikerna knoppar av en efter en från coronasekten.

Hur kunde folkmord äga rum? Jo det är precis pga sådana här masspsykoser som kommer och går under tidens gång.
Citera
2024-04-02, 08:18
Avslutad
Citat:
Känslan växer bara att det är det största bedrägeriet någonsin. Jag tror inte folk mår så bra som tog vaxxen. Jag tror inte dom ovaxxade mår så bra heller med tanke på den extrema mobbingen och kartläggningen dom blev utsatta för.

Misströsta icke!

Rättegångar har påbörjats i Helsingfors. Från Sjuksköterskeuppropet:

Den finska regeringen står inför rätta misstänkta för brott mot de mänskliga fri och rättigheterna i samband med införandet covidpassen.

Det är ett cafe` i Helsingfors som stämt staten och dr Aseem Malhotra är kallad som expertvittne. Han kommer få 2 timmar att tala i Helsingfors tingsrätt om säkerheten och effekten av covid-mRNA-vaccinerna.

Detta får tyvärr inte filmas men senare på kvällen den 11 april kommer de att sända från centrala Helsingfors.

Detta är ett mycket viktigt rättsfall med stor påverkan även för övriga världen.

https://twitter.com/DrAseemMalhotra/status/1773688549046370626?t=zNRm4wYhxUcWbPqr5Q44mA&s=19
https://t.me/sjukskoterskeuppropet/839
Citera
2024-04-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Varför skulle man trycka i barnen detta? Är det någon vettig människa som kan svara på det? Intressant att denna tråd börjar dö ut och hysterikerna knoppar av en efter en från coronasekten.

Hur kunde folkmord äga rum? Jo det är precis pga sådana här masspsykoser som kommer och går under tidens gång.

Jo för att barn smittar inte, det lärde vi oss tidigt i pandemin av den så kallade vetenskapen.(Läs fohm/Tegnell)
Därför måste barnen vaccineras så att dom inte smittar någon vaccinerad för vaccinerade kan dö ifall de får covid.

Är det inte solklart?
Citera
2024-04-02, 09:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Jo för att barn smittar inte, det lärde vi oss tidigt i pandemin av den så kallade vetenskapen.(Läs fohm/Tegnell)
Därför måste barnen vaccineras så att dom inte smittar någon vaccinerad för vaccinerade kan dö ifall de får covid.

Är det inte solklart?

haha nej jag har mycket svårt att förstår vaxxpropagandan och logiken i detta och varför man ska experimentera med barns hälsa för att vuxna är hypokondriker?
Citera
2024-04-03, 00:14
Medlem
Citat:
Börjar bli riktigt less på din mellanmjölk. Det finns inget att vara neutral över i den här saken. Du är antingen på pfizer och modernas sida eller inte.

Då har du inte läst vad jag har skrivit i mina 700 inlägg i den här tråden. Jag är varken vaxxer eller antivaxxer, jag är en sån där objektiv typ. Därför har jag kritiserat såväl kurt-sune som korrektamund0, men också hållit med dem. Jag har sett att du baserar dina analyser på vad du känner just nu medan jag håller fast vid vetenskapliga referenser med kritik av såväl Covid som vaccinet ( (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)).
Senast redigerad av Lamento 2024-04-03 kl. 00:39.
Citera
2024-04-03, 00:27
Medlem
Citat:

Växer din känsla fortfarande sedan du skrev detta? Skämt åsido så måste du hänvisa till fakta, annars kommer det du skriver inte ha nån betydelse.
Senast redigerad av Lamento 2024-04-03 kl. 00:40.
Citera
2024-04-03, 07:23
Bannlyst
Citat:
Då har du inte läst vad jag har skrivit i mina 700 inlägg i den här tråden. Jag är varken vaxxer eller antivaxxer, jag är en sån där objektiv typ. Därför har jag kritiserat såväl kurt-sune som korrektamund0, men också hållit med dem. Jag har sett att du baserar dina analyser på vad du känner just nu medan jag håller fast vid vetenskapliga referenser med kritik av såväl Covid som vaccinet ( (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)).
Nej du är någon slags mellanmjölk velare. Det är helt uppenbart vad det är som har hänt. Men du ska vara objektiv?
Citera
2024-04-03, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Ja det är intressant hur alla som älskar covid vaxxen har försvunnit bort ifrån tråden.
Citera
2024-04-03, 07:26
Bannlyst
Citat:
Så vimsigt att tro att jag baserar allt på mina känslor. Känns är något man skriver bara. Hade det varit objektivare om jag hade skrivit "så här är det"?
Citera
2024-04-03, 07:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Misströsta icke!

Rättegångar har påbörjats i Helsingfors. Från Sjuksköterskeuppropet:

Den finska regeringen står inför rätta misstänkta för brott mot de mänskliga fri och rättigheterna i samband med införandet covidpassen.

Det är ett cafe` i Helsingfors som stämt staten och dr Aseem Malhotra är kallad som expertvittne. Han kommer få 2 timmar att tala i Helsingfors tingsrätt om säkerheten och effekten av covid-mRNA-vaccinerna.

Detta får tyvärr inte filmas men senare på kvällen den 11 april kommer de att sända från centrala Helsingfors.

Detta är ett mycket viktigt rättsfall med stor påverkan även för övriga världen.

https://twitter.com/DrAseemMalhotra/status/1773688549046370626?t=zNRm4wYhxUcWbPqr5Q44mA&s=19
https://t.me/sjukskoterskeuppropet/839
Lite glada nyheter. Nu är det dags att stämma skiten ur den svenska staten, politikerna och sätta alla som tvingade i folk vaxxet i fängelse. Det finns ingen annan rättvisa i det här problemet. Det är det enda utfallet som är rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in