Citat:
Ursprungligen postat av
PatsyStoneHC
En del kanske byter då vädret inte direkt är normalt för årstiden i Södra Sverige, i alla fall inte trafikkaos på detta sätt.
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1261142-e4-strandade-kan-bli-fast-hela-natten
Varför läxar ministern upp oss på det sätt han gör?
Har jag fel?
Nej, kanske inte jätte normalt med stora snöfall i april, MEN man kan omöjligt ha missat den vädervarning som utfärdats, och om man mot all förmodan har gjort det så borde man ju som mogen bilförare tänka ”oj helvete vad det börjar snö, o jag som bara har sommardäck.. jaja, det får bli till o stanna hemma”
Förmodligen skiter folk totalt i vädervarningen, tror att dom är bäst på bilkörningen och att tänka på saker som varma kläder, nödprovians o liknande finns inte med i deras lilla världsbild - därför sitter dom o gråter ut i Aftonbladet om hur synd det är om dom i deras (helt självvalda) situation och klagar på trafikverket och regeringen. Klart som fan att dom ska läxas upp när det är dom själva som är problemet. Det är ingen grundläggande mänsklig rättighet att ha snöfria vägar eller ens ett körkort. Uppenbarligen fallerar dom som mogna förare eftersom dom inte verkar klara av att anpassa sin körning, eller tänka att det är en ganska dålig idé att ge sig ut när både smhi,trafikverket och polisen säger ”åk inte ut om du inte absolut måste”
Citat:
Ursprungligen postat av
45Lokar
Statens ansvar då?
Att ploga vägar o dyl. Vad får vi för våra skattepengar egentligen?
Att lämpa över allt ansvar på individen håller inte.
Hela landet håller ju på o fallerar.
Oskar Bohlin är en jävla tomte som inte ens gjort lumpen.
Det är trafikkaos för att staten inte tagit sitt ansvar.
Nej, det är trafikkaos för att bortskämda idiotiska svenskar inte klarar av att ta till sig väsentlig information.
Dom hade kunnat stanna hemma, lyssnat på vädervarningarna och sluppit sitta i kö. Men nej, såklart är ju dom så jävla speciella så dom ska minsann ha rätt att åka i snöstorm med sommardäcken för ”staten kan inte tvinga mig o vara hemma”.
Polisen borde fan rycka körkorten för dom som gett sig ut i detta väder med sommardäck, utan viktigt skäl för resan då dessa inte klarar av att framföra ett fordon på ett trafiksäkert sätt.
Anser man att man inte behöver lyssna på en utfärdad varning att man ska ge fan i o åka iväg någonstans så förtjänar man också att både sitta i kö, men även bli duktigt utskälld av både polis,räddningstjänst och politikerna. Hade dom inte gett sig ut, hade detta inte hänt (och jag lovar dig att 75% av alla dessa bilister saknar en vettig anledning till att trotsa utfärdade varningar men ger sig ut ändå)