2024-04-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Undrar varför en människa ligger ner i snön i början av filmen, polisen med blåljus också.

Känns som det kan finnas samband.
Jodu Torktumlar-Frans, sambandet med att folk tar skydd och att att ambulanser finns beredda, och att en drönare träffar ett mål heter nog ljudvågor… klura på den ett tag…

Ledtråd: inget luftförsvar och mobiltelefoner.
Citera
2024-04-02, 18:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Seriösa betraktare, även Carl Bildt, anser att drönarattackerna mot tattarna, nej jag menar Tatarstan, kan vara insiderjob för Ukrainska nyutvecklade drönare når bara något över 100 mil, inte 120 mil. Det figurerar bilder på drönare som närmar sig en fabrik och även bilder på någon som närmar sig en annan anläggning. Dessa drönare ser primitiva ut, 40-tals teknologi, även om man tydligen styr dom med modern teknik. DET ÄR NÅGOT SOM INTE STÄMMER!!! The truth is out there!

De gör dem så billiga och snabba som möjligt. De har också turkiska Bayraktar men de är ju jättedyra för att bara krascha in i en fabrik.

Ps. Bildt är inte seriös. Han har haft fel om allt sedan typ 80-talet. D.s. Han har kämpat för att Turkiet skall komma med i EU. Han är globalist, EU-federalist, asylaktivist och tog bort Lucia-beslutet som statsminister.
Citera
2024-04-02, 18:32
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De gör dem så billiga och snabba som möjligt. De har också turkiska Bayraktar men de är ju jättedyra för att bara krascha in i en fabrik.

Ps. Bildt är inte seriös. Han har haft fel om allt sedan typ 80-talet. D.s. Han har kämpat för att Turkiet skall komma med i EU. Han är globalist, EU-federalist, asylaktivist och tog bort Lucia-beslutet som statsminister.
Ja Bildt är en skojare och utöver din lista tycks han motarbeta/kristisera Israel ganska ensidigt vilket är märkligt att han gör gemensam sak med skrikvänstern.

Annars har jag tänkt tanken också att Ryssland är så pass stort att Ryssland måste vara sårbart för attacker inifrån och sabotage. Hur svårt är det tex att konstruera enklare drönare som avfyras inifrån Ryssland på behagligt avstånd?
Citera
2024-04-02, 18:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jodu Torktumlar-Frans, sambandet med att folk tar skydd och att att ambulanser finns beredda, och att en drönare träffar ett mål heter nog ljudvågor… klura på den ett tag…

Ledtråd: inget luftförsvar och mobiltelefoner.

Men varför tror du någon väljer att börja filma?

Det är inte flygplanet som är i fokus i början av filmen.

Jag undrar varför polis med blåljus står på parkeringen framför en vapenfabrik och någon kravlar runt i snön. Samtliga verkar vara påväg ut i snön dessutom.

Brukar du gå genom snö eller runt den?
Kolla en gång till så ser du.
Citera
2024-04-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Landningsställ används ju även vid start dock. Kanske onödigt komplicerat att en billig massproducerad drönare nödvändigtvis ska kunna fälla in dessa? Speciellt när drönaren isig ändå kommer förstöras.

Mindre luftmotstånd vore ju ett plus dock.

Men håller med vad andra säger, det ser ut ungefär som en cessna eller liknande. Beprövad design.
Tittar man på ryssarnas moppedrönare tex så är det ju ingen direkt revolutionerande teknik heller.

Olika drönare för olika uppgifter i övrigt.

Jag har sett att en del drönare skjuts från ställningar och då behövs inte landningsställ. Men det är svårt att överblicka alla dom olika typerna. Det viktiga är att dom träffar och jag tycker det är dags igen att skjuta mot regeringsbyggnader i Moskva. Det skall vara drönare som inte kan jammas.
Citera
2024-04-02, 18:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Luftvärnskanoner (dvs tyska gepard) har ju visat sig fungera bra för Ukraina gentemot de relativt långsamma shahed-drönarna. Rimligen borde det funka även för ryssen, även om ”gammal lv-akan plust lastbil” intr är lika effektivt som en gepard med spårningsradar etc

Ja de funkar men de behöver väldigt många för att skydda alla platser, och det kräver stora resurser som går ut över ockupationstrupperna i Ukraina.
Citera
2024-04-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Håller med i din kritik av Carl Bildt, men han "anses" vara seriös.

Framtiden för Ukraina hänger nog nu på den egna innovationen och utvecklingen. Jag ser att dom har rätt att straffa Ryssland som har förstört så mycket, och angripa olika sorters mål i Ryssland.
Citera
2024-04-02, 18:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja Bildt är en skojare och utöver din lista tycks han motarbeta/kristisera Israel ganska ensidigt vilket är märkligt att han gör gemensam sak med skrikvänstern.

Annars har jag tänkt tanken också att Ryssland är så pass stort att Ryssland måste vara sårbart för attacker inifrån och sabotage. Hur svårt är det tex att konstruera enklare drönare som avfyras inifrån Ryssland på behagligt avstånd?

Ja jag vet inte, det kanske sker också.
Citera
2024-04-02, 18:39
Medlem
Varför lägger ryssar ut bilder på flygande drönare och på explosioner? Det händer i Ryssland och också på Krim väldigt ofta.
Det är ju förbjudet har jag läst någonstans, dom kan bli straffade.

Det är ju lätt för FSB att spåra från vilka mobiler bilderna sänts.

Är det ett sätt att protestera och man tar riskerna?
Citera
2024-04-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Men varför tror du någon väljer att börja filma?

Det är inte flygplanet som är i fokus i början av filmen.

Jag undrar varför polis med blåljus står på parkeringen framför en vapenfabrik och någon kravlar runt i snön. Samtliga verkar vara påväg ut i snön dessutom.

Brukar du gå genom snö eller runt den?
Kolla en gång till så ser du.
Jag tror att eftersom det inte finns några andra strategiska mål i närheten så har de blivit varnade i god tid av de som har hört och sett drönaren på på sin färd mot målet.

Det är en ganska långsamgående farkost så de har haft god tid på sig att förbereda sig för smällen.
Citera
2024-04-02, 18:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ok, men drönaren måste träffat en administrativ byggnad eller? Såg ut som en väldigt enkel fabrikslokal.

En av attackerna var mot en fabrik som gör iranska drönare.
Citera
2024-04-02, 18:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Varför lägger ryssar ut bilder på flygande drönare och på explosioner? Det händer i Ryssland och också på Krim väldigt ofta.
Det är ju förbjudet har jag läst någonstans, dom kan bli straffade.
Det är ju lätt för FSB att spåra från vilka mobiler bilderna sänts.
Är det ett sätt att protestera och man tar riskerna?

De fattar inte vad de gör, de delar det med sina vänner på sociala medier och så kopierar andra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in