Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Nej jag svamlar inte en massa strunt. Patriot systemet som du hävdar förstörts var en S-300 även den ryska videon (originalet) identifierade den som en S-300 sedan var det twitter vatniks som ändrade om det till att vara en Patriot.
Slår man ut en S-300 så slår man inte ut en Patriot. Ganska enkelt.
1. Nu fantiserar du bara. Rysk media hade förövrigt movietajm och luftvärnssystemet som träffades var solklart av Patriot typ. Det är inte heller någon sorts jämförelse utan bara ett konstaterande att så är fallet och att utfallet mer eller mindre är givet av naturlagarna i det avseendet.
2. Sedermera har Ryssarna också skjutit sönder myten om Kievs luftförsvar. Att prata på TV verkar inte hindra att ljuset slocknar så att säga och att det säger bom-bom i närområdet.
Citat:
Ursprungligen postat av
borriz
Det hade faktiskt hedrat dig om du erkänt du inte begrep någonting av det där med eld och rörelse.
Istället visade du din pubertala personlighet och bara drog igång med att svamla.
1. Nu svamlar du ju bara och försöker dölja att du inte har någon militär bakgrund eller utbildning alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
YBB641
Helvetes djävlar, 100+ som är aska och förvridna metalldelar. Tack, längesen jag tittade men nu blev jag glad. Dina inlägg är stor komik som vanligt.
1. Öhh nej. På Oryx finns det bara ca. 10 vrak som troligen är av T-90 typ. Dessa ligger tämligen långt fram i foto högarna. Tittar man längre bak är det sudd-sudd, dvs. fotografier som är så suddiga att inget syns på dem alls, det är tecknade cartoons, och i några avseenden är det attrapper, dvs. så kallade skenmål eller helt enkelt T-72 vagnar som försetts med attrapper för att se ut som T-90 vagnar. Tydligen så tillhör de vagnarna Donetsk miliserna och är oftast Ukrainsk övertagna samt förekommer vanligen på fotosamlingarna i brokiga sammankomster med T-54, T-55, T-62, T-72 m.m. dvs. vagnar som inte brukas av den federala Ryska armen.
2. Så sluta nu låtsas att ni vet eller kan något om sådant där.
2.1. För att sammanfatta: Det Ryska pansarvapnet är med största sannolikhet både 100% intakt och troligen dubblat eller femdubblat sedan 2022.
3. Bye-bye