2024-03-30, 11:34
Medlem
Soetroevs avatar
Gissar att hon troligtvis har känslor för dig men inte vågar säga det utan vill att du tar första steget. När du inte gör det (samt saknar intresse) blir hon galen och gör det hon kan för att få din uppmärksamhet.

Tror hon har sett dig som en trygghet pga er vänrelation, samtidigt som hon undrar varför du inte tänder på henne som andra killar gör. Du ger då ett icke-desperat och tryggt intryck hon ser som attraktivt och du blir då mycket mer spännande än alla andra grabbar som hundar efter henne.
Citera
2024-03-30, 11:51
Medlem
SnutteFia03s avatar
Kan vara att hon vill se om hon ändå kan få dig att vilja ha henne, som en slags ego-tripp för henne.

Sen är det ju ibland just det som vi inte kan få som lockar allra mest.
Citera
2024-03-31, 15:53
Bannlyst
Så löjligt med sådana tjejer. Varför detta konstanta bekräftelsebehovet? Betydligt viktigare att vara klok, ha självdistans, att inte vara så känslosam osv.
Citera
2024-03-31, 16:02
Medlem
Pillar43s avatar
När jag läste att du var relativt ny på snap så poppade följande fråga direkt upp; Är du säker på att hon bara skickar dessa bilder till dig och att du inte bara kollar på hennes story? Många tjejer mer eller mindra spammar sina stories med selfies så om du inte är fullt medveten om hur snap funkar kan det vara lätt att tro att de är personliga bilder - när de egentligen inte är det. Då är det ironiskt nog istället du som ses som weird, genom att svara på någons stories för ofta.

Edit; Såg precis att någon redan nämnt scenariot. Missade det första gången jag skummade igenom tråden.
Senast redigerad av Pillar43 2024-03-31 kl. 16:04.
Citera
2024-03-31, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pillar43
När jag läste att du var relativt ny på snap så poppade följande fråga direkt upp; Är du säker på att hon bara skickar dessa bilder till dig och att du inte bara kollar på hennes story? Många tjejer mer eller mindra spammar sina stories med selfies så om du inte är fullt medveten om hur snap funkar kan det vara lätt att tro att de är personliga bilder - när de egentligen inte är det. Då är det ironiskt nog istället du som ses som weird, genom att svara på någons stories för ofta.

Edit; Såg precis att någon redan nämnt scenariot. Missade det första gången jag skummade igenom tråden.
Även det är ju bekräftelsesuktande beteende. Det måste ju bra ganska avtändande med en tjej som inte är avslappnad liksom
Citera
2024-03-31, 23:29
Medlem
Fruxo9987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soetroev
Gissar att hon troligtvis har känslor för dig men inte vågar säga det utan vill att du tar första steget. När du inte gör det (samt saknar intresse) blir hon galen och gör det hon kan för att få din uppmärksamhet.

Tror hon har sett dig som en trygghet pga er vänrelation, samtidigt som hon undrar varför du inte tänder på henne som andra killar gör. Du ger då ett icke-desperat och tryggt intryck hon ser som attraktivt och du blir då mycket mer spännande än alla andra grabbar som hundar efter henne.

Jag har börjat misstänka det också (allt du sa där, faktiskt). Det är inte omöjligt att du har rätt.
Hon har verkligen massor med killar efter sig.

Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Kan vara att hon vill se om hon ändå kan få dig att vilja ha henne, som en slags ego-tripp för henne.
Sen är det ju ibland just det som vi inte kan få som lockar allra mest.

ja, och jag tänker då att säg att hon skulle få mig (kommer inte hända) så skulle hon kanske tröttna igen när hon väl sett att hon kunde få mig.

Citat:

Jag försäkrar dig att det inte är storys jag tittar på .. däremot, som någon sa, så har hon säkerligen fler hon skickar selfies till samtidigt.
Citera
2024-03-31, 23:33
Medlem
Fruxo9987s avatar
Uppdatering:

Efter att ha fortsatt ignorera alla selfies och samtalsämnen om hennes utseende så har hon nu skickat en vännerförfrågan till mig på facebook, trots att hon inte använder sig av facebook sedan långt tillbaka.

Det blir att plocka fram popcornen!
Citera
2024-04-01, 01:03
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruxo9987
Jag är en man runt 40 år som har en tjejvän runt 25 år. Vi blev kompisar när vi gick en utbildning. Vi har känt varandra i ett par år.
Hon är sjukt snygg, men jag är verkligen inte attraherad av henne alls. Inte min typ. Men vi har alltid varit bra vänner.
I början av vår vänskap ringde hon till mig flera gånger i veckan och pratade om allt möjligt och ofta började hon prata om relationer och frågade mig ofta mig om vad för tjejer jag gillar, hur mina tidigare relationer varit, varför de tog slut etc, den typen av saker. Tror inte jag ringt till henne mer än ett par gånger. hon har ringt till mig 99% av gångerna. Vi pratar om allt man kan tänka sig i princip, som vänner. Hon vet att jag tycker hon är snygg och att hennes kroppstyp inte är min smak (så pass bra känner vi varandra att jag kunnat säga det på ett lättsamt sätt).

För ett halvår sedan kanske skaffade jag snap och hon lade till mig direkt. Hon började skicka fler och fler selfies och korta videos där hon poserar och ska se snygg ut och gör snygg-face typ. I början gav jag ibland nån simpel komplimang. Sedan blev det mer och mer selfies där hon har typ megatajta kläder, typ gymkläder och sånt och jag börjar bli rätt trött på hennes konstanta smygsexiga selfies. Jag tänker: Vad fan vill hon höra? Jag har gett henne 100 komplimanger. Börjar bli sjukt trött på henne.

Hon är en sån som alla killar verkar intresserade av, men hon har inte mitt intresse, mer än som vän. Men för några dagar sedan blev jag bara så TRÖTT på hennes konstanta uppmärksamhets-bekräftelsebehov att jag typ slutade svara till 95% typ. INGA fler komplimanger.

Är det bara bekräftelsebehov som ligger bakom denna typen av betéende eller är det något jag helt enkelt inte förstår om hennes yngre generation? Är det så hennes generation kommunicerar normalt? eller är det onormalt? Jag fattar inte vad det är hon VILL! Vad vill hon mig??

Det kan bero på antingen allmänt stort bekräftelsebehov eller att hon vill få dig sexuellt intresserad av henne.

Du har två enkla lösningar om du inte är intresserad av en sexuell relation med henne;

1. Nästan gång som ni träffas eller snackar på telefon så tala om att du inte har något intresse av att vara mer än en kompis.
2. Sluta att svara med kommentarer på hennes bilder hon postar till dig (till slut kommer hon fatta hinten).
Senast redigerad av peterpanp 2024-04-01 kl. 01:07.
Citera
2024-04-01, 01:34
Avslutad
Citat:
Underhållande uppdatering av denna tråden

Jag har slutat svara 100% på när hon skickar mig selfies.
Resultat: Hon har slutat skicka selfies! .... och verkar ha bytt ut det mot bilder och videos på hennes lillasyrra (runt 20) samt t.ex på foto av sin mamma när dom var i ungefär samma ålder, där hon frågar om jag tycker hon liknar sin mamma.

Så hon har bytt ut selfies mot bilder som ändå leder in på att jag ska prata om hennes utséende
Allting ska alltid leda till att vi ska prata om hennes utséende! hahaha ... så att jag ska säga at hon ser bra ut. Svarar jag på den typen av meddelanden då? NOPE.. för jag fattar vad hon är ute efter.

En till sak som hänt:
Nu har hon börjat försöka påverka mig att med att säga att jag "behöver ett miljöombyte" = jag borde flytta till Stockholm = där hon bor. Så det är bara för hennes skull.
Vad svarade jag på det då? (i chat) : "Nä "
Hon svarade med ledsen smiley.

Är det inte lika bra du avslutar denna vänskap när du stör dig så mycket på henne?

Bekräftelsebehov tror jag inte. Osäker däremot. Och det är väl din uppmärksamhet vill ha och inte i största allmänhet? Istället för att störa dig så mycket kan du väl uppskatta att hon tycker om dig och är intresserad, även om du inte är. Det är inte så himla enkelt liksom, hon är rätt ung också. Och om hon är din vän och du en gång brydde dig så är du den vuxna i detta och tar ett seriöst snack med henne om vad du känner och vill samt om hennes självkänsla.

Oavsett hur du gör kan du sköta detta snyggt och inte sitta på hög häst som jag uppfattar att du nog ändå gör.
Citera
2024-04-01, 01:38
Avslutad
Citat:
Uppdatering:

Efter att ha fortsatt ignorera alla selfies och samtalsämnen om hennes utseende så har hon nu skickat en vännerförfrågan till mig på facebook, trots att hon inte använder sig av facebook sedan långt tillbaka.

Det blir att plocka fram popcornen!

Du... hon är orolig att mista dig skulle jag nog tro.

Och som du uttrycker dig vore det nog det bästa för henne i längden. "Plocka fram popcorn" det är din vän du skriver om, eller nån du påstår vara din vän. Själv tycker jag du beter dig föraktfullt och inte som en vän.
Citera
2024-04-01, 01:54
Medlem
Du är gammal helt enkelt. Jag har en närstående som skickar bilder där hon ser bra ut och det är verkligen inte något mer än att hon är nöjd med hur hon ser ut ibland, visar vad hon har på sig och vad hon gör även om hon skulle skicka samma snaps till män

Trivs man med sig själv skickar man mer, eller snarare känner man sig bekväm med att ta selfies så skickar man fler. Jag gör inte det. Har skickat såklart men eftersom jag är gammal i din ålder så är det väl bara när man är på g med någon snubbe man ibland kan ha skickat selfies. Knappt ens då.

Snap är det så man använder. En bild och text. Det är ett sätt att kommunicera. Kolla hennes score. Kan vara som så att du bara får bilder som går till hundra andra personer också.
Citera
2024-04-01, 01:58
Medlem
Citat:

Ja alltså TS är bara gammal och van vid härskartekniker mot tjejer. Alla män som är intresserade försöker alltid spela ointresserade.

Det är stört att han sitter och skryter om hur snygg hon är och att han plötsligt började dissa henne som om hon som normalfungerande inte skulle reagera på ett märkligt sätt att plötsligt medvetet ignorera meddelanden han suttit och svarat på innan och trott att de var enbart till honom

Hoppas hon hittar bättre vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in