2024-03-31, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Nu är den tillbaka konstigt.

Jepp, samma person som av misstag glömde lägga in länken när vi bytte plats att förvara videosarna har rättat sitt misstag nu.

I klartext för att slippa fler konspirationsteorier:
Det är jag som har missat. Jag tog bort länken och innan jag hann lägga tillbaka den nya så kom det något emellan och jag glömde bort bara. Det är inte konstigare än så.
Citera
2024-03-31, 18:18
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta
Videon är inte, och har aldrig varit, avpublicerad.

Nämen! Nu är den tillbaka igen. Om det bara var ett misstag att den varit försvunnen så länge så hade det bara varit att säga det. Kul man kunde hjälpa till och uppmärksamma er på det i alla fall.

Mackan i hissen har alltid varit lite av en favoritgädda och det är intressant att fått följa hans resa från att till synes ha allt i livet till att, utan framtidsutsikter, tvingas flytta hemma till morsan.
Citera
2024-03-31, 18:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Man skapar inga pedofiler
Det är vuxna som av en eller annan anledning har ett sexuellt intresse för barn, det kan vara sexmissbruk, pedofili, hebefili eller annat, då är det bäst att stoppa dom innan ett riktigt offer är skapat

Dumpen vill se ändrad lagstiftning, att synliggöra problemet är ett av medlen dom arbetar med där publiceringarna av konfrontationsvideorna är en del
Publicering av domar är ett annat

Arbetslöshet och brist på utbildad personal har inget med dumpen att göra, det är en konsekvens av den förda arbetsmarknadspolitiken
Barns otrygghet har funnits sedan innan och är inget som kommit de senaste åren
Du tror helhjärtat att en vuxen kan skapa- generera ett behov av sex i en underårig, men Dumpen kan inte skapa- generera ett behov av sex med en underårig, i en vuxen?

Dumpen har sagt de ska fortsätta även om lagen blir till, så lagen kan inte vara primärt för dem, är snarare ett försvar mot kritiker.

Några av de som hängts ut har varit högutbildade, och Sverige förlorar deras kunskap. De som blivit arbetslösa får dessvärre Sverige försörja.

Barn har alltid varit otrygga, det ingår tyvärr i deras konstruktion men löses upp av kunskap, rätt kunskap så de förstår orsak och verkan. Information de får från Dumpens kanaler förklaras inte, de frågar ogärna vuxna och om de gör det är de dåliga på att förklara då de oftast inte förstår pedofili, och de själva kanske har agg mot fenomenet. Det gör att infon barnen får haltar och kanske t.o.m. förvirrar barnet ännu mer.
Citera
2024-03-31, 18:31
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Du tror helhjärtat att en vuxen kan skapa- generera ett behov av sex i en underårig, men Dumpen kan inte skapa- generera ett behov av sex med en underårig, i en vuxen?

Dumpen har sagt de ska fortsätta även om lagen blir till, så lagen kan inte vara primärt för dem, är snarare ett försvar mot kritiker.

Några av de som hängts ut har varit högutbildade, och Sverige förlorar deras kunskap. De som blivit arbetslösa får dessvärre Sverige försörja.

Barn har alltid varit otrygga, det ingår tyvärr i deras konstruktion men löses upp av kunskap, rätt kunskap så de förstår orsak och verkan. Information de får från Dumpens kanaler förklaras inte, de frågar ogärna vuxna och om de gör det är de dåliga på att förklara då de oftast inte förstår pedofili, och de själva kanske har agg mot fenomenet. Det gör att infon barnen får haltar och kanske t.o.m. förvirrar barnet ännu mer.

Men en vuxen människa bör ha bättre impulskontroll än så att dom ska kunna säga nej till ett barn som "vill" ha bli våldtagen av en vuxen, samma förmåga bör man int förvänta sig av ett barn

Det kan bli så ja, det är bara o vänta o se

Än sen? Staten får väll finansiera utbildning för andra individer som kan ta deras plats medans dom själva får söka nya jobb, utomlands om så krävs
Citera
2024-03-31, 18:35
Bannlyst
Citat:
Kan vara ocker, utfört av Inpulskollen. Wikipedia- Ocker är enligt svensk rätt ett brott som består i att den som utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroendeställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till vederlaget eller för vilken vederlag inte skall utgå.

ja det låter också som något det skulle kunna vara. Rent rakt upp och ned vill man ju mest konstatera att ja det är ett brott, för det luktar så illa så man får den känslan direkt.. men sedan juridik är ju juridik och vi är så jävla bortkollrade när det kommer dit i det här landet så jag vet i tusan alltså.

Men helt klart att det skulle kunna vara det du skriver.. det spär om inte annat på känslan att skeppet dumpen är på väg att gå under.

(Vågar jag säga att jag inte kommer kasta ut en livboj haha )
Citera
2024-03-31, 18:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Efter att ha läst dagens inlägg så blir det en extra swish till Dumpen.
Citera
2024-03-31, 18:41
Bannlyst
Jag har inte mycket gott att säga om aftonbladet rent generellt men de har en medarbetare som jag verkligen tycker är vettig och det är Oisin Cantwell. Det här är definitivt något jag hade uppskattat att se honom sätta tänderna i. Jag tycker att han är en duktig person. så två saker på agendan ikväll, 1. Polisanmäla dumpen 2. Maila Oisin och vädja om att ha gräver i detta. Bra söndag!
Citera
2024-03-31, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Ja gör du så det låter som en bra investering! haha
Citera
2024-03-31, 19:03
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja bra, de behöver bra och dyra advokater.
Citera
2024-03-31, 19:05
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtenspung
Jag har inte mycket gott att säga om aftonbladet rent generellt men de har en medarbetare som jag verkligen tycker är vettig och det är Oisin Cantwell. Det här är definitivt något jag hade uppskattat att se honom sätta tänderna i. Jag tycker att han är en duktig person. så två saker på agendan ikväll, 1. Polisanmäla dumpen 2. Maila Oisin och vädja om att ha gräver i detta. Bra söndag!
Oisin är fantastisk, men frågan är så laddad att någon seriös debatt kan inte ske. Så för tillfället tror jag han inte vågar.
Citera
2024-03-31, 19:13
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Men en vuxen människa bör ha bättre impulskontroll än så att dom ska kunna säga nej till ett barn som "vill" ha bli våldtagen av en vuxen, samma förmåga bör man int förvänta sig av ett barn

Det kan bli så ja, det är bara o vänta o se

Än sen? Staten får väll finansiera utbildning för andra individer som kan ta deras plats medans dom själva får söka nya jobb, utomlands om så krävs
Bara för att någon inte har kontroll, ska man utmana denne då? Har du en sur granne brukar du fresta denne då? Är det optimalt att egga en som har svårt att kontrollera sig?
Citera
2024-03-31, 19:24
Medlem
Citat:
Oisin är fantastisk, men frågan är så laddad att någon seriös debatt kan inte ske. Så för tillfället tror jag han inte vågar.

Frågan är inte laddad och det finns inget seriöst att diskutera.
De kommer för att utföra något som räknas som våldtäkt av minderårig.
Va är det du tycker att någon journalist ska diskutera?
Att man är för elak mot barnknullare?
Dumpen gör alla en tjänst!
Arbetsgivare, familj ,vänner , barnens kompisar vill inte ha en gädda i sin närhet
Så det är bra för alla medmänniskor att få veta.
Så nej du, att snyfta över en förövare som inte ens familjen vill veta av, flyger inte högt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in