Citat:
Ursprungligen postat av
BMH
Typ 1 diabetes går inte att bota, det är en kronisk livslång sjukdom. Blir det ett större lager Ozempic kan du möjligen få det utskrivet. Men det lär bli brist ändå, ju större lager Ozempic ju mer skrivs det ut så det blir brist på Ozempic ändå till slut igen
Typ 1 vet jag inget om men typ 2 är för att man har kört för hårt på socker, precis som en alkholist kör för hårt på alkohol.
Men om man börjar äta keto och tar bort allt socker/kolhydrater så tror jag man kan dra tillbaka sin typ 2. Det är vad senaste forsknigen visar iaf