2024-02-17, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Varför skulle man flytta sig för dig? Du bryter ju mot lagen och man borde stoppa dig istället. Ett envarsgripande till polisen kommer.

För jag kör BMW
Citera
2024-02-18, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ermex
Folk har ingen uppmärksamhet runtomkring sig, och tanken på att en bil bakom vill komma förbi när man kör 117 på 110-väg slår helt enkelt inte dem. Detta är anledningen till varför vi inte kan ha fri fart i Sverige.

Håller normalt 150-180 när jag kör motorväg, oftast räcker det med att blinka helljus så flyttar de flesta på sig. Hantverkarskåpbilar är väldigt medgörliga och kör ofta alldeles för fort själva. Värst är diverse Tesla och Mercedes-SUV mammor som sippar caffe latté för fulla muggar och snackar skit om Karina på kontoret med kollegan över bluetooth.

Jag stör mig också men får ett annat perspektiv, håller väl runt 120 på 110-väg och ligger i höger, man ser en lastbil närma sig i högerfilen och så ser man en lite snabbare bil komma i väster... Ok jag låter han köra före... Men så segar han långsamt framåt och till slut måste jag bromsa in. Om någon ligger snett bakom till vänster tar jag för givet att personen också ska köra om mig, vill han att jag ska köra först ska han fan inte ligga till vänster om mig.

Där tycker jag 180km/h förarna är att föredra, jag håller mig i höger , de blåser snabbt förbi och jag kan byta till väster och köra om lastbilen eller den långsammare personbilen.

Sen har vi de som kör relativt fort ända tills de ska köra om en lastbil så sänker de farten och så blir det en liten kö.

Ja, det finns många att störa sig på.
Citera
2024-02-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Jag stör mig också men får ett annat perspektiv, håller väl runt 120 på 110-väg och ligger i höger, man ser en lastbil närma sig i högerfilen och så ser man en lite snabbare bil komma i väster... Ok jag låter han köra före... Men så segar han långsamt framåt och till slut måste jag bromsa in. Om någon ligger snett bakom till vänster tar jag för givet att personen också ska köra om mig, vill han att jag ska köra först ska han fan inte ligga till vänster om mig.

Där tycker jag 180km/h förarna är att föredra, jag håller mig i höger , de blåser snabbt förbi och jag kan byta till väster och köra om lastbilen eller den långsammare personbilen.

Sen har vi de som kör relativt fort ända tills de ska köra om en lastbil så sänker de farten och så blir det en liten kö.

Ja, det finns många att störa sig på.

Sant, lastbilssituationen med bil bakom som sakta närmar sig trailern är det värsta. Hade själv legat mellan bilen bakom mig och lastbilen framför för att visa att jag ”cruisar” och inte velar om jag ska köra ut eller inte

Men sen ligger man aldrig i högerfil heller🤣
Citera
2024-03-20, 03:09
Bannlyst
Citat:
Varför skulle man flytta sig för dig? Du bryter ju mot lagen och man borde stoppa dig istället. Ett envarsgripande till polisen kommer.

Varför bryr du dig om att han begår ett offerlöst brott. Det mesta som är fel med Sverige beror på Bror Duktig-typer som dig.
Citera
2024-03-20, 05:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Varför bryr du dig om att han begår ett offerlöst brott. Det mesta som är fel med Sverige beror på Bror Duktig-typer som dig.
Du har aldrig tänkt längre än näsan räcker va? Det är inte säkert nåt offer uppstår när du kör med 2 promille i blodet heller, eller pratar i mobilen samtidigt du kör, men likförbannat är det viktigt att stoppa er innan något händer.

Vägen är inte nån lekstuga för 20-åringar som du.
Citera
2024-03-20, 05:43
Bannlyst
Citat:
Du har aldrig tänkt längre än näsan räcker va? Det är inte säkert nåt offer uppstår när du kör med 2 promille i blodet heller, eller pratar i mobilen samtidigt du kör, men likförbannat är det viktigt att stoppa er innan något händer.

Vägen är inte nån lekstuga för 20-åringar som du.

Han sa inte att han kör full eller kör med mobilen i ena näven, bara att han kör i 180. Det finns länder där det är helt lagligt, men du utgår ifrån att den patetiska svenska lagen är "rätt".

För övrigt har jag haft bil och körkort i 35 år.
Citera
2024-03-20, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Vilka är dessa personer?
Och varför kör dom sakta i vänster fil?

Gillar dom att irritera folk och skapa trafikolyckor?

Har jag glömt nåt?

Sen när de äntligen byter till höger fil, så gasar de på haha
Folk är fan efterblivna
Citera
2024-03-30, 19:59
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Han sa inte att han kör full eller kör med mobilen i ena näven, bara att han kör i 180. Det finns länder där det är helt lagligt, men du utgår ifrån att den patetiska svenska lagen är "rätt".

För övrigt har jag haft bil och körkort i 35 år.

Du förstår uppenbart inte att det användes som liknelser. Finns ingen anledning att flytta på sig för någon som anser sig ha rätt till fri passage bara för att man begår ett lagbrott. Det är idioter som beter sig så som behöver rätta sig i ledet.
Citera
2024-03-30, 20:00
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Sen när de äntligen byter till höger fil, så gasar de på haha
Folk är fan efterblivna

Den håller jag helt med om, folk som inte ens håller hastigheten och när man väl skall köra om blir de så kränkta att de letar upp instruktionsboken och inser att bilen faktiskt går att köra i 100 på 100-väg. Helt plötsligt får de upp bilen i 110km/h.
Citera
2024-03-31, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Inte direkt sällan är de Tesla-ägare...

Exakt! De kör alltid som väglöss. "För det går ju mindre el då" Om man har råd att köpa en bil för en miljon borde man väl ha råd att betala elräkningen tkr man?? Dumsnåla jävlar!!
Citera
2024-03-31, 09:52
Medlem
En anledning kan vara att man börjar skylta vänstersväng-vänsterfil en halvmil innan det är dags.
Citera
2024-03-31, 10:02
Medlem
Citat:

Därför att om du inte flyttar dig så följer du inte reglerna. Har du körkort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in