2024-03-30, 19:46
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jadu, jag har studerat dessa sk. youtubers under flera år och jag står fast vid min åsikt, stör det dig, scrolla vidare.
Jag är en person som tar reda på fakta och inte går på vad någon påstått eller hört.

Faktagranskning och källkritik, är viktigt.
Det märks särskilt i trådar som dessa kreatörer tillägnas, att sanningen möter motstånd, därför ljuger jag inte eller trollar. Det behövs inte.
Har jag haft fel, står jag för det.
Varför tror du att Jocke vill tysta somliga skribenter?
För att dom ljuger eller för att dom känner till sanningen?

Men Jocke kan inte tysta Linnea och Chrippa så låt höra då! - Idel öra
Citera
2024-03-30, 19:49
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Dom var sååå pratglada igår... Är näsgodiset slut nu?
Citera
2024-03-30, 20:09
Medlem
Attityds avatar
"Alla vet att jag älskar Linnea mest av allt i hela världen" sade Chrippa på twitch

Det borde väl vara hans dotter han älskar mest av allt i hela världen...
Citera
2024-03-30, 20:15
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Han är hemmapappa, har du ens koll på rask?
Han spenderar inte all tid med barnen bara för att han är arbetslös.
Citera
2024-03-30, 20:16
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Varför släppa den på Linneas gamla kanal? Hon som absolut inte vill bli känd?
Hon vill bli känd. Hon sitter varje kväll live på TikTok. Vill man inte bli känd sitter man inte live, som förövrigt är tråkig. Hon sitter mest tyst och drar sig i håret...varje kväll. Vem orkar kolla på det?!
Citera
2024-03-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag vet inte vem som är sämsta pappan.
Men rask är ingen hemmapappa, han är inte med sina barn hela tiden. Hans fru som jobbar tar även det mesta ansvaret för barnen. Rask hjälper till med barnen, men hans fru gör fortfarande det mesta runt barnen.

Rask låter åtminstone sina barn gå i skola/förskola och umgås med andra barn i sina egna åldrar och ha aktiviteter där de även där får integrera med och träffa andra barn (och vuxna) till skillnad från Chrippa som snarare satte käppar i hjulet för att lilltjejen skulle få börja i förskola och istället utsätta henne för en konkurrens med en kamera, ett språkbruk som inte direkt är utvecklande för en treåring och i bästa fall åkte till Leos lekland fast då när det i princip var tomt.
Så även om inte Rask eller någon av de andra nämnda skulle vara hemmapappor eller ge barnen all tid så ger de åtminstone barnen en möjlighet till utveckling samt finns där om de behövs.
Citera
2024-03-30, 20:27
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Rask låter åtminstone sina barn gå i skola/förskola och umgås med andra barn i sina egna åldrar och ha aktiviteter där de även där får integrera med och träffa andra barn (och vuxna) till skillnad från Chrippa som snarare satte käppar i hjulet för att lilltjejen skulle få börja i förskola och istället utsätta henne för en konkurrens med en kamera, ett språkbruk som inte direkt är utvecklande för en treåring och i bästa fall åkte till Leos lekland fast då när det i princip var tomt.
Så även om inte Rask eller någon av de andra nämnda skulle vara hemmapappor eller ge barnen all tid så ger de åtminstone barnen en möjlighet till utveckling samt finns där om de behövs.
Ja, Rask har sina fördelar och nackdelar.
Jag ville bara poängtera att han inte är en hemmapappa som spenderar massor med tid med sina barn. Han må vara arbetslös, men han behöver mycket "egen tid", och hans fru tar mycket runt barnen trots att hon jobbar och han är arbetslös. Sedan är det ju upp till dem hur dem vill dela upp sysslorna i hemmet och runt barnen.
Citera
2024-03-30, 21:13
Medlem
Faltas avatar
Jag tyckte en lång period att chrippa bara var en gaphals. Men nu tycker jag faktiskt synd om honom. Det är sånt hat och mobbing mot honom så att det är obehagligt. Nu har jag bara följt Youtube och nu är det tydligen okej att kalla chrippa för vad som. Även linnea, men det är chrippa tråden handlar om. Chrippa hånas och hatas och det syns att han mår dåligt. Min åsikt.
Citera
2024-03-30, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag tyckte en lång period att chrippa bara var en gaphals. Men nu tycker jag faktiskt synd om honom. Det är sånt hat och mobbing mot honom så att det är obehagligt. Nu har jag bara följt Youtube och nu är det tydligen okej att kalla chrippa för vad som. Även linnea, men det är chrippa tråden handlar om. Chrippa hånas och hatas och det syns att han mår dåligt. Min åsikt.
Visst är det vidrigt, allra värst är det att det är hans egen halvbror som startat och drivit på det hela...
Senast igår häcklade han sin bror ytterligare i sin familjevänliga youtubeserie...
Citera
2024-03-30, 21:21
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:

Som man bäddar får man ligga. Han förtjänar allt hat.
Citera
2024-03-30, 21:25
Medlem
Citat:

Tyvärr har han bjudit in till det helt själv och har sen innan varit personen som hatat på andra och betett sig som han gjort och nu får han äta upp den när det och mycket mer kommit fram och nått en bredare tittarskara. Och dessutom fortsätter elda på genom att besvara kommentarer med personliga påhopp om både det ena och andra.
Citera
2024-03-30, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Tja, vi är väl snäppet mindre patetiska än dig skulle jag påstå.

För att läsa om människor man inte är intresserad av och sedan kommentera på att inläggen man just läste var ointresserad. Är ju bra mycket mera sorgligt, än att ägna sig åt lite gammalt heligt skvaller.

Skvaller är bara för misslyckade sopor som inte har ett dugg vettigt för sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in