2024-03-30, 05:29
Medlem
Även Aftonbladet har lagt upp
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8JbmX2/svensk-michelin-kock-kritiserad-efter-restaurang-oppnas-i-ryssland?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Men det finns ingen analys bara typ copy paste från hans insta.

Helt orimligt beteende av krögaren och sämsta ”avbönen” jag läst på länge.
2024-03-30, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Allt klingar genomfalskt i "avbönen".

Den barmhärtige samaritens lyxkrog vänder sig inte till vanliga ryssar som knappt har råd att köpa ägg eller tomater.

Avskummet Daniels affärsidé är att sko sig på ryska eliten, dvs de som bestulit ryska folket och har blod på sina händer genom sitt stöd till tyrannen Putin.

Tyrannen Putin som låste in judarna som bestulit Ryska folket? (Oligarkerna).
2024-03-30, 05:40
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
Daniel H*glander och Niklas J*nsson som bland annat driver stjärnkrogen Aloë (två michelinstjärnor) och hotellrestaurangen Salon (Villa Dagmar) i Stockholm öppnar nytt i Ryssland, av alla ställen.

Enligt uppgift en ny "fine dining krog", Drevå, i Rysslands näst största stad St. Petersburg. Undrar hur de tänkte där? Kanske kommer de ut som putinkramare nu? Äter rysk ambassadpersonal ofta på Aloë

https://drevarest.ru/?fbclid=IwAR1ElvWK_Yac1ze56bO6jGPzZ_BAOW4sv8RsYheK hxMHmqXEqDGp716oAak_aem_AULrvVGagtZhWikm_f-s8bB2aN NJTLcdiE28fYkS6ym3v0iA1T7rJREY5k8qDD37xK6Drc2do-SiVypNZGBNoDcC

https://www.forbes.ru/forbeslife/452291-budet-bitva-zacem-obladateli-zvezd-michelin-iz-svecii-priehali-v-sankt-peterburg?fbclid=IwAR1 Ia7omCCEJfoFG_vwEWBUi-zT7Q21fxu-RNzAfH_tEy424-Po3uSaRKXw_aem_AUKcQniRt0Joe7GjST1YncBJ5381B_KpQpm wmNC ILcT4kGuwojwwuMXpxRLS_0qkxN7drIvHKqILxbKGamP3nt05

Drevås Instagram: https://www.instagram.com/p/C5BOQoPotWa/

Restaurangen invigdes den 22 mars i år.

*ö
Det kan inte vara sant för så jävla dum kan ingen vara.
Senast redigerad av sunless 2024-03-30 kl. 05:43.
2024-03-30, 06:41
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Svennen tar jävla mycket skatt. Fler krogar borde bojkotta Sverige och öppna i Ryssland. Det begår en massarbetslöshet i Sverige med tanke på höga räntor och hyror.

Har ni inte märkt alla butiker som går i konkurs i Sverige? Vakna för fan. Vem fan vill öppna en krog i Sverige när man går i konkurs nästa månad.

Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Man måste vara dum i huvudet om man betalar skatt i dagens Sverige. Se inte ner på folk som tänker out of the box. Svennefittor.
Ryska bottarna är igång i vanlig ordning.

Jag gillar Höglanders citat "när kriget bröt ut och det ryska världshatet växte". Säger en del om hur dum i huvudet killen är. Nu är han körd i Sverige som den landsförrädare han är. Får hoppas restaurangen i St Petersburg drar in lite kulor, annars blir det jobbigt för honom när allt han förknippas med Sverige snart gått i konkurs.
2024-03-30, 07:12
Medlem
citymormors avatar
Det här kriget kommer ta slut.
Väst är inte godare än någon annan.
Alla gillar god mat.
St. Petersburg är en enorm stad med rik historia som bebos av 5.2 miljoner potentiella kunder.
2024-03-30, 07:24
Avslutad
Vi kan vara säkra på att Höglander blivet varnad av kollegor, leverantörer, bank, gäster, föräldrar, syskon, vänner och en jäkla massa andra som kände till hans plan att öppna i Ryssland.

Ändå gjorde gjorde han det.

Det stavas girighet. Äter aldrig på ett ställe som drivs av av en girigbuk, de tummar på all kvalitet. Har sålt mat så jag känner igen typerna, trolla är de bra på, det ser bra ut i slutändan.

Stolpskott!
2024-03-30, 07:29
Avslutad
Fyfan vad bajsnödiga svenskar är, grinar för att någon öppnar en restaurang i ett annat land.
Man skäms.
2024-03-30, 08:01
Medlem
Försvarstalet på instagram är så oroligt pinsamt. Man undrar om det är en dålig google-translate från någon copyrighter på ryskaambasaden eller möjigen en gratis version av någon chatBot.

Citat:
Drevå,
heter restaurangen i st Petersburg jag har hjälpt att öppna. Nadia heter ägarinnan och visionären som under tre års tid mött fler motgångar än vad många ni gjort under er tid levandes.

För det första, så fort du insåg att i stort sett det samlade väst, som du är en del av, är Ryssens motståndare borde du också insett att samarbetet med Ryssen skulle skada ditt företag, dina anställda och dina kunder. Om denna "Nadia" mött fler motgånga än vad vi?? gjort under våra?? liv kanske läget att startaresturang inte var den bästa - just a thought.

Citat:
Jag har inte, som många tror, öppnat en krog i Ryssland. Jag har hjälpt Nadia att förverkliga hennes stora dröm, en ung kvinna i både en mansdominerad bransch och land, vilket är något unikt i min mening.
Det är med stor beundran och respekt för det hon åstadkommit i ett land som Ryssland och som ung kvinna vågat och drivit på, dessutom under en tid i krig.

Höglands hat mot feminism etc.. blir så uppenbar då människan helt uppenbarligen bara uttnyttjar faktum att denna "Nadia" är kvinna för att ursäkt sitt eget katastrofala omdöme.

Sen fortsätter det i ungefär samma stil. Stackars Nadja, stackars mig, stackars ryssarna. Inte en enda ryss från SPB har skickats till kriget.

Anda guldkorn är:

Citat:
All krig är hemskt,
??? Tänk att inte ens orka rättstava innan man lägger ut sitt kanske enda viktiga instagraminlägg.

Citat:
när kriget bröt ut och det ryska världshatet drevs på växte även min medmänsklighet djupare

Alltså skämskudden kommer väl till användning atm. Fy fan va illa.

Citat:
Den pajkastning, påhopp och glåpord jag fått dessa två dagar är obefogade och orimliga och jag hoppas att ni alla som tagit er friheten att yttra er hejvilt helt baserat på triggers och trosuppfattning, lyckas tänka om och väljer att försöka göra klimatet mellan oss människor lite varmare och bredare.

All kritik, trots att du väljer att starta resturang i landet som ditt eget land i princip är i krig med, är alla andras fel som blivit triggered av trosuppfattning???

Klimatet mellan oss ska bli varmare och bredare?? alltså herregud

Citat:
Jag är en kock, som med hårt arbete, stora visioner och större uppoffringar lyckats komma till en plats där jag kan bidra och hjälpa andra. Med mitt hjärta vill jag fortfarande se mänskligheten som god.
/ Daniel Höglander

Vi avsultar naturligvis på det mest högtravande och cringe sätt möjligt.

Ah herregud vilken läsning. Nadia bör hålla sig långt från denna person annars lär det bli fler motgångar.
Senast redigerad av dwon 2024-03-30 kl. 08:14.
2024-03-30, 08:06
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwon
Försvarstalet på instagram är så oroligt pinsamt. Man undrar om det är en dålig google-translate från någon copyrighter på ryskaambasaden eller möjigen en gratis version av någon chatBot.

För det första, så fort du insåg att i stort sett det samlade väst, som du är en del av, borde du också insett att samarbetet med Ryssen skulle skada ditt företag, dina anställda och dina kunder. Om denna "Nadia" mött fler motgånga än vad vi?? gjort under våra?? liv kanske läget att startaresturang inte var den bästa - just a thought.

Höglands flashbacliknande hat mot feminism etc.. blir så uppenbar då männniskan helt uppenbarligen bara uttnyttjar faktum att denna "Nadia" är kvinna för att ursäkt sitt eget katastrofala omdöme.

Sen fortsätter det i ungefär samma stil. Stackars Nadja, stackars mig, stackars ryssarna. Inte en enda ryss från SPB har skickats till kriget.

Anda guldkorn är:

??? Tänk att inte ens orka rättstava innan man lägger ut sitt kanske enda viktiga instagraminlägg.

Alltså skämskudden kommer väl till användning atm. Fy fan va illa.

Allt kritik, trots att du väljer att starta resturang i landet som ditt eget i princip är i krig med, är alla andras fel som blivit triggered av trosuppfattning???

Klimatet mellan oss ska bli varmare och bredare?? alltså herregud

Vi avsultar naturligvis på det mest högtravande och cringe sätt möjligt.

Ah herregud vilken läsning. Nadia bör hålla sig långt från denna person annars lär det bli fler motgångar.
Killen är uppenbarligen ett av Sveriges största stolpskott. Noll omdöme och stavar som en 10-åring. Offerkoftan har han givetvis på, det är ju alla andras fel att han saknar hjärnceller.
2024-03-30, 08:18
Medlem
FarangDingDongs avatar
Ja den pudlingen blev verkligen inte lyckad.

D*niel borde läst på lite om krishantering först men som han ju påpekar flera gånger:

Han är ju kock.

Det bästa han kan göra är helt enkelt att förtsätta hålla sig till att skala potatis.

Extra cringe blir det när han kränger på offerkoftan och drar rasistkortet.

Detta sagt blir det säkert en restaurang med drag i. Jag hängde mycket på Nightflight i Moskva under nittiotalet. Den drevs av svenskar och var helt klart bästa haket i stan.

Ser fram emot ett besök på Drevå var det lider.
2024-03-30, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Killen är uppenbarligen ett av Sveriges största stolpskott. Noll omdöme och stavar som en 10-åring. Offerkoftan har han givetvis på, det är ju alla andras fel att han saknar hjärnceller.

Är killens konto kapat eller kan någon vara så omdömeslös? Är han hotad? Man har många frågor efter den lämnade ”förklaringen”. Inte bränner man sitt rykte för att tjäna ryska rubel som väl bara har ett värde (och ett synnerligen lågt sådant) i Ryssland? Det lär på överskådlig tid vara omöjligt att överföra affärsvinster från Ryssland till Sverige. Något stämmer inte.
2024-03-30, 08:30
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
100% Tasteless.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in