Försvarstalet på instagram är så oroligt pinsamt. Man undrar om det är en dålig google-translate från någon copyrighter på ryskaambasaden eller möjigen en gratis version av någon chatBot.
Citat:
Drevå,
heter restaurangen i st Petersburg jag har hjälpt att öppna. Nadia heter ägarinnan och visionären som under tre års tid mött fler motgångar än vad många ni gjort under er tid levandes.
För det första, så fort du insåg att i stort sett det samlade väst, som du är en del av, är Ryssens motståndare borde du också insett att samarbetet med Ryssen skulle skada ditt företag, dina anställda och dina kunder. Om denna "Nadia" mött fler motgånga än vad vi?? gjort under våra?? liv kanske läget att startaresturang inte var den bästa - just a thought.
Citat:
Jag har inte, som många tror, öppnat en krog i Ryssland. Jag har hjälpt Nadia att förverkliga hennes stora dröm, en ung kvinna i både en mansdominerad bransch och land, vilket är något unikt i min mening.
Det är med stor beundran och respekt för det hon åstadkommit i ett land som Ryssland och som ung kvinna vågat och drivit på, dessutom under en tid i krig.
Höglands hat mot feminism etc.. blir så uppenbar då människan helt uppenbarligen bara uttnyttjar faktum att denna "Nadia" är kvinna för att ursäkt sitt eget katastrofala omdöme.
Sen fortsätter det i ungefär samma stil. Stackars Nadja, stackars mig, stackars ryssarna. Inte en enda ryss från SPB har skickats till kriget.
Anda guldkorn är:
Citat:
All krig är hemskt,
??? Tänk att inte ens orka rättstava innan man lägger ut sitt kanske enda viktiga instagraminlägg.
Citat:
när kriget bröt ut och det ryska världshatet drevs på växte även min medmänsklighet djupare
Alltså skämskudden kommer väl till användning atm. Fy fan va illa.
Citat:
Den pajkastning, påhopp och glåpord jag fått dessa två dagar är obefogade och orimliga och jag hoppas att ni alla som tagit er friheten att yttra er hejvilt helt baserat på triggers och trosuppfattning, lyckas tänka om och väljer att försöka göra klimatet mellan oss människor lite varmare och bredare.
All kritik, trots att du väljer att starta resturang i landet som ditt eget land i princip är i krig med, är alla andras fel som blivit triggered av trosuppfattning???
Klimatet mellan oss ska bli varmare och bredare?? alltså herregud
Citat:
Jag är en kock, som med hårt arbete, stora visioner och större uppoffringar lyckats komma till en plats där jag kan bidra och hjälpa andra. Med mitt hjärta vill jag fortfarande se mänskligheten som god.
/ Daniel Höglander
Vi avsultar naturligvis på det mest högtravande och cringe sätt möjligt.
Ah herregud vilken läsning. Nadia bör hålla sig långt från denna person annars lär det bli fler motgångar.