2024-03-28, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
När det dyker upp en yngre medarbetare på jobbet så är det mer regel än undantag att de sätter sig vid fikabordet på fikarasten och tar upp mobilen. Sen säger de ingenting utan håller bara på med den.
Deras liv, kanske kommer det bita dem där bak i framtiden?

Jag försöker själv vara så närvarande jag kan, även om det är tråkigt.
En vacker dag kommer jag utropa mig till den nya messias
Citera
2024-03-28, 19:37
Avslutad
Att bara sitta med mobilen är inte gratis. Man betalar med utebliven löneutveckling.
Citera
2024-03-28, 20:13
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
När det dyker upp en yngre medarbetare på jobbet så är det mer regel än undantag att de sätter sig vid fikabordet på fikarasten och tar upp mobilen. Sen säger de ingenting utan håller bara på med den.

1. Hur kan de tro att det är ett socialt accepterat beteende?
2. Varför sitter de inte kvar vid sin arbetsplats om de ändå inte tänker interagera med sina kollegor på fikarasten?

Var går åldersgränsen för detta beteende? Runt 30?

Ja, dom yngre är väl mer uppväxta med dagens teknik än vad en annan var. Men även vi äldre kan ju ta upp mobilen lite nu som då, iaf jag gör det.

Och vadå är inte sociala.. hur socialt som helst med chattandet, spelandet å skriva kommentarer på flashback 😁
Citera
2024-03-28, 21:57
Avslutad
Skulle jag haft avkommor skulle jag hellre att de sitter hemma med datorn än är ute och riskerar blir rånade och våldtagna av importerade undermänniskor.
Citera
2024-03-28, 22:13
Medlem
Galejans avatar
Citat:

2. Varför sitter de inte kvar vid sin arbetsplats om de ändå inte tänker interagera med sina kollegor på fikarasten?

1. Mobilen är intressantare än vad du är. Det är bara för dig att acceptera för omgivningen struntar i vad du tycker är ”socialt acceptabelt”. Snart nog är det den här personens generation som är chefer och din generation är obsolet.

2. Hade det hindrat dig från att gnälla? Hade du inte bara gnällt över att de inte lämnar skrivbordet isåfall?
Citera
2024-03-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
1. Mobilen är intressantare än vad du är. Det är bara för dig att acceptera för omgivningen struntar i vad du tycker är ”socialt acceptabelt”. Snart nog är det den här personens generation som är chefer och din generation är obsolet.

2. Hade det hindrat dig från att gnälla? Hade du inte bara gnällt över att de inte lämnar skrivbordet isåfall?

Ja nu handlar det ju inte om mig. Tydligen träffade jag en nerv hos många yngre.
Citera
2024-03-28, 22:24
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ja nu handlar det ju inte om mig. Tydligen träffade jag en nerv hos många yngre.
Ja, meningslöst boomergnäll är ganska provocerande.
Citera
2024-03-28, 23:18
Medlem
Citat:

Okej boomer. Man sitter med mobilen av samma anledning som någon som läser tidningen, eller en bok. Ibland orkar man inte prata så mycket men vill ändå sitta med.
Jag är 34 men jobbar hemifrån. Palla snacka med en del kollegor som maler på om sin matlagning,, dryga tv program etc. Sen de som ska prata om jobb på rasten...
Citera
2024-03-28, 23:25
Medlem
Kommer försvinna, tragiskt beteende och enkel undanflykt. Ett tag har det varit det 'nya' att slippa lägga manken till och spendera energi och istället chilla.
Citera
2024-03-28, 23:27
Medlem
zombie-nations avatar
Fikarasten är till för vila! En del laddar batterierna genom småprat. En del genom att dra sig undan. Ofta använder man mobilen för att det är hövligare än att sitta tyst och inte svara.
Citera
2024-03-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumin1234
Okej boomer. Man sitter med mobilen av samma anledning som någon som läser tidningen, eller en bok. Ibland orkar man inte prata så mycket men vill ändå sitta med.
Jag är 34 men jobbar hemifrån. Palla snacka med en del kollegor som maler på om sin matlagning,, dryga tv program etc. Sen de som ska prata om jobb på rasten...
Vad sägs om att initiera en intressant dialog istället för att felsöka?
Du får vad du ger min vän.
Citera
2024-03-28, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Fikarasten är till för vila! En del laddar batterierna genom småprat. En del genom att dra sig undan. Ofta använder man mobilen för att det är hövligare än att sitta tyst och inte svara.
Lär dig kommunicera säger jag, enkel ursäkt att gömma sig i mobilen - du säger själv att det är hövligare än att sitta tyst. I min värld en ursäkt till att slippa behöva prata. Ingen tycker det är kul när det är tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in