2024-03-28, 21:05
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Välkommen tillbaka, det va la skönt med lite semester!

En vecka är ingenting! Som Andy Dufresne sade efter han varit inlåst i isolationscell i Nyckeln till Frihet.

Spännande med 25åringen gripen dock, undrar om han kommer börja sjunga som en kolibri... Fast om det är någon av det här rallargänget som har mest motiv att börja sjunga så är det väl 19 åringen, eftersom han verkar ha blivit kastad under bussen av gänget som bedriver världsomsegling över de sju haven.
Citera
2024-03-28, 21:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Får mig att undra om den här familjen som 25åringen (eventuellt) försökt fly till i Kalifornien också är "högt rankad"? Fast vi vet väl inte ännu vilken del av gränsen som han blev gripen, kunde lika gärna varit vid Juarez/El Paso gränsen iofs.

El Paso är Texas. Uppgiften är Kalifornien.
Citera
2024-03-28, 21:10
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
El Paso är Texas. Uppgiften är Kalifornien.

Jag visste inte att Kalifornien var bekräftat, hörde bara att han blev gripen "vid gränsen".
Citera
2024-03-28, 21:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag visste inte att Kalifornien var bekräftat, hörde bara att han blev gripen "vid gränsen".

De två kvällstidningarna turas om att klämma i med extra småfakta… Här var den ene först med gripandet, men angav ”gräns till usa”, typ. Och den andre var tvåa på själva nyheten men etta på delstaten ifråga… Mexico/Kalifornien it is.

Le sel de la vie. Aftonbladet eller Expressen…
Senast redigerad av Lonnrot 2024-03-28 kl. 22:13.
Citera
2024-03-28, 21:17
Medlem
Citat:
En vecka är ingenting! Som Andy Dufresne sade efter han varit inlåst i isolationscell i Nyckeln till Frihet.

Spännande med 25åringen gripen dock, undrar om han kommer börja sjunga som en kolibri... Fast om det är någon av det här rallargänget som har mest motiv att börja sjunga så är det väl 19 åringen, eftersom han verkar ha blivit kastad under bussen av gänget som bedriver världsomsegling över de sju haven.

Han kanske rentav tar på sig allt eftersom han har svenskt medborgarskap?
Jag tror inte de ens tänkt tanken att polisen skulle besöka 19-åringen som fick kalla fötter och skulle dra sin kos. Men det är förvisso bara vad jag tror, vi får se om han snart sjunger för glatta livet
Citera
2024-03-28, 21:25
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
De två kvällstidningarna turas om att klämma i med extra småfakta… Här var den ene först med gripandet, men angav ”gräns till usa”, typ. Och den andre var tvåa på själva nyheten men etta på delstaten ifråga… Mexico/Kalifornien it is.

Vad förutsägbara de är, det är ju precis vad flera posters förutspådde om det är Elk Grove de är på väg till.

Så vi har 19-åringen fångad påväg in till Tyskland. 25-åringen fångad påväg in till USA. Medveten strategi att dela på sig eller har de ingen plan, är allt high chaparall nu för MGM + MGK?
Citera
2024-03-28, 21:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Vad förutsägbara de är, det är ju precis vad flera posters förutspådde om det är Elk Grove de är på väg till.

Så vi har 19-åringen fångad påväg in till Tyskland. 25-åringen fångad påväg in till USA. Medveten strategi att dela på sig eller har de ingen plan, är allt high chaparall nu för MGM + MGK?

De har väl hängt för mkt just hos Big B3ngt i Hillerstorp kan man tro…
Citera
2024-03-28, 21:55
Medlem
Citat:
Får mig att undra om den här familjen som 25åringen (eventuellt) försökt fly till i Kalifornien också är "högt rankad"? Fast vi vet väl inte ännu vilken del av gränsen som han blev gripen, kunde lika gärna varit vid Juarez/El Paso gränsen iofs.

Ja det är kusiner i Kalifornien såvitt jag kunnat utläsa från vad mitt ex grävt fram och det är då deras fäder som är högt uppsatta politiker i Afghanistan.

Kika på profilerna så vet ni vilka de är på väg till.

FB bland annat dessa
Muhib R S*yed
*ry*n Kh
F*z Siddiqui
S*yed *li H*shimi
Citera
2024-03-28, 22:19
Medlem
Så då var man tillbaka efter en veckas semester. Läste tidigare ikväll att en 27-årig kvinna även är häktad i sin utevaro.
Jag tänker väl som de flesta andra här att det är WK’s syster Humir*

Jag kollade henne nyss på ratsit för att se om åldern stämde, där står det att uppgifter om adress saknas (tidigare stod det juh Hallonbergsvägen). Tror aldrig jag sett det nånsin tidigare då man måste ha en folkbokföringsadress i Sverige. Kan hon flyttat från landet?
Jag har heller inte hittat ett motiv till varför man skulle mörda någon och lägga han i en väska.

En annan sak jag funderat lite över och kollat lite då och då är den första misstänkta BO vi hade Khal*d Alm*lhem (*e) som juh gick in som ny styrelsesuppleant på morddagen 7/3 samtidigt som WK och hennes syster HK lämnade sina uppdrag som styrelseledamot och styrelsesuppleant.

Den sista uppdatering han gjort på sin facebook är 10/3 (samma dag som väskan hittades). Sedan dess (18dagar) har han inte gjort en enda uppdatering, och innan dess var han ganska aktiv i sina uppdateringar.
2/3
1/3
28/2
27/2
20/2
19/2
18/2
14/2
13/2
12/2
En slump eller är han oxå inblandad?
Citera
2024-03-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneeye-q
En annan sak jag funderat lite över och kollat lite då och då är den första misstänkta BO vi hade Khal*d Alm*lhem (*e) som juh gick in som ny styrelsesuppleant på morddagen 7/3 samtidigt som WK och hennes syster HK lämnade sina uppdrag som styrelseledamot och styrelsesuppleant.

Den sista uppdatering han gjort på sin facebook är 10/3 (samma dag som väskan hittades). Sedan dess (18dagar) har han inte gjort en enda uppdatering, och innan dess var han ganska aktiv i sina uppdateringar.

En slump eller är han oxå inblandad?

Han lever, och han sitter och kodar eller vad man nu gör på Github, där syns det att han är aktiv inte i övriga kanaler. github.com/Haz7kh
Citera
2024-03-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Mitt fetade, precis vad jag också tror, iaf de som befinner sig inom EU och sannolikt även vissa länder i latinamerika och även USA/Kanada om de har släkt eller kontakter där. Däremot svårare eller för att inte säga betydligt svårare att få förhöra släktingar utanför nämnda länder/kontinenter om de lämnat till ett muslimskt land i arabstaterna eller rent av Afghanistan, det senare ser jag som mindre troligt, då är de iaf tillbaka på ruta ett i deras liv och får en ytterst undanskymd roll o leverna som de säger sig flytt ifrån från första början. Men de kan lika gärna dyka upp i något EU land i en helt annan identitet för att ljuga är deras starka sida. Har faktiskt hänt att brottslingar flytt utomlands, fixat ny identitet men verkligheten kommit ifatt fast det kan ta lång tid. Minsta lilla misstag kan avslöja dem, en simpel fortkörning eller annan kontakt med rättvisan i det nya landet och de har diffusa id papper. Jag brukar säga, "förakta inte slumpen" för den har fällt många på flykt.
Bara kolla på den tyska kvinnan som hittades för att någon i hennes capoeiragrupp la upp ett gruppfoto på sociala medier. Och någon journalist använde något AI-verktyg som identifierade hennes. Tog ju bra många år i det fallet. Men med den teknik som finns nu blir det nog svårare och svårare att vara efterlyst...
Citera
2024-03-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Har troligt motiv luskats ut av de fenomenala fb-krimmarna?

Lite lustigt att ställa en väska i skogen. Det känns verkligen amatörmässigt. Som att de ville att kroppen skulle hittas. Antar att de har noll koll på hur allemansrätten funkar eller svenskars kärlek för skog och mark...

Otroligt att ett par av mgm bott i br. Andrahandskontrakt eller kan det verkligen vara köpta lgh?

Hur är BO släkt med gärningsmännen? Ingift eller blodsband?
MGM ägde (äger, eller hur det nu är, lgh såldes strax innan mordet men lite oklart om försäljningen är helt klar eller inte) bostadsrätten. BO var inte släkt eller ingift, men hade en relation med en av MGM. Exakt motiv finns inte än
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in