2024-03-25, 08:38
Medlem
asterisk99s avatar
hur lång tid kan det ta innan polisen kommer ?
2024-03-25, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
hur lång tid kan det ta innan polisen kommer ?
Dom har ju demonsrationstillsånd..max 5 personer
2024-03-25, 08:52
Medlem
asterisk99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Dom har ju demonsrationstillsånd..max 5 personer

jo men det kan alltid ses om störande av allmän ordning.
2024-03-25, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Ja alltid har de några konspirationsteorier som förklarar omhändertagandet. Tyvärr tror jag inte att dessa föräldrar förstår vad som inte fungerar i livet. Det är ett av problemen. Har man t.ex. drogproblem så förstår man men här gäller det annan problematik. Psyk. Ofta autism eller svår ad/hd. Kaos. Dysfunktionalitet. Det finns en tragik i det hela. De tycker de gjort sitt yttersta för sina barn vilket de säkerligen gjort men det räcker inte alltid.
Har hört somliga som är oförstående till att barnen inte bor hos dem för att de bor i egen bostad och klarar av att sköta sin ekonomi, städa , diska och laga mat och då kan ta hand om ett barn .
2024-03-25, 09:00
Medlem
Av alla greenscreen bilder på hennes live så valde hon en med kommentaren ”det finns väl en utredning med misstankar om incest från din sida därför separerades dina barn kan du berätta om det”, har hon inte sett de tro
2024-03-25, 10:19
Medlem
snacka om att Fia blev avknoppad på utrdningen på soc..
2024-03-25, 10:20
Medlem
Jag undrar hur mycket lugnande LM tar egentligen, hon verkar helt borta. Ändå förvånad att hon gick med på det, hon som var så emot medicinering för hon är ju inte sjuk.
2024-03-25, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Jag undrar hur mycket lugnande LM tar egentligen, hon verkar helt borta. Ändå förvånad att hon gick med på det, hon som var så emot medicinering för hon är ju inte sjuk.
Det hon fick tidigare var atarax och det är ju inte speciellt kraftigt preparat
2024-03-25, 11:26
Medlem
Citat:
Är hon Live? Var hon live?
2024-03-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tucan83
Är hon Live? Var hon live?
Hon var live på sitt vanliga konto i typ 40min imorse och hade ett samtal angående SIP möte. Låg i sängen och blunda under hela samtalet. Hon ville att arbetsförmedlingen skulle vara med på mötet, och personen hon pratade med(soc?) försökte förklara att det inte går i ett SIP möte. Hon sa att de hade bedömt att hon inte kan arbeta men får söka själv. LM tror ju dock att soc är inblandade i att hon inte får jobb.
2024-03-25, 11:55
Medlem
Citat:
Hon var live på sitt vanliga konto i typ 40min imorse och hade ett samtal angående SIP möte. Låg i sängen och blunda under hela samtalet. Hon ville att arbetsförmedlingen skulle vara med på mötet, och personen hon pratade med(soc?) försökte förklara att det inte går i ett SIP möte. Hon sa att de hade bedömt att hon inte kan arbeta men får söka själv. LM tror ju dock att soc är inblandade i att hon inte får jobb.

Tack för uppdateringen
2024-03-25, 12:41
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Det är underbart vilken koll du har!
Malin som HR? Av vad jag hör så har hon kanske arbetat på något litet småföretag/familjeföretag där rollen kunnat definieras som HR-generalist eller assistent. Det är så uppenbart något som inte stämmer med den kvinnan. MammaEmma har jag hört blanda mellan att hon har arbetat som undersköterska, är sjuskriven och arbetar 25%. Hon sa även att de inte hade råd att bo kvar där de bor så lyxen verkar inte väldigt närvarande. Bägge kvinnor visar tydligt att de anser att utbildning är överskattad.

Malin säger att hon har en vän som är socionom, som aldrig som arbetat som socionom, men som har en magisterexamen i socialt arbete. Vännen har forskat på att när man möter socialen så ska man se så sliten ut som möjligt för om man ser bra ut så kommer socialsekreterarna omedelbart känna konkurrens och bli rädda för att "man ska ta deras man".
MammaEmmas reaktion: "Det är ju sjukt att det ska behöva vara så" .

MammaEmma: "Risken finns att man blir anmäld för det man säger på TT till soss och så, men man har rätt till sin åsikt och jag behöver TT".

MammaEmma och Malin ska börja föreläsa. MammaEmma har sin första föreläsning 10/4.

Jag vet inte vad jag ska säga, dialogen och kommentarsfältet lämnar mig stum.
Aaah men det är sant, det är bara snygga och väldigt väl fungerande mammor som soc tar barnen ifrån och det är såklart för att de vill bräcka dem så att de inte tar deras män, det är fullt rimligt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in