2024-03-25, 00:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Systern är kanske släppt men fortfarande inte avfärdad som misstänkt för skyddande av brottsling?
I morgon lär vi få se häktningsprotokollet och får då se vilka två som är häktade.
Min gissning är föräldrarna. Är det någon annan blir jag förvånad då det har varit husrannsakan i deras hem och det var efter den som dom blev anhållna.
Senare häktade på sannolika skäl för grovt skyddande av brottsling samt vapenbrott.

Ytterligare två häktade i mordutredning
Under fredagen anhölls ytterligare två personer i ärendet och på lördagen häktades de – på sannolika skäl misstänkta för grovt skyddande av brottsling och vapenbrott. Enligt polisen är de två personerna anhöriga till den 17-åriga pojken som misstänks för mord.

Vapenbrottet rör ett vapen som hittats i samband med en husrannsakan. Enligt åklagarmyndigheten finns det i dagsläget dock inte något som tyder på att vapnet har något med mordet att göra.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tva-begars-haktade/
Citera
2024-03-25, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad kan en sådan sten bevisa, vilken nytta har åklagaren av en sten som legat i vattnet i kanske tre dygn, går den att knyta till mgm1, hur då?
Dna sitter kvar länge på stenar, speciellt om den inte är helt slät.
Citera
2024-03-25, 00:45
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Men vaaaaa 😲😳?!?!?! Detta är ju helt sjukt 😳

aa men samtidigt nån här som sa T är som 10 då har ju dom motiv att skydda han. sjukare om dom sett M i vattnet å ba struntat kalla på hjälp eller om dom ba kört hem han
Senast redigerad av WhereIsRussia 2024-03-25 kl. 00:58.
Citera
2024-03-25, 01:09
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Anledningen till att jag inte spekulerar i att MGM hade med sig mördargrejer är att jag inte tror att hen hade tänkt ta livet av Maja. Väl på plats hände nåt som orsakade attacken och då användes nåt som fanns på platsen.

… som vid mordet på Therese Johansson Rojo, då använde GM en pinne/kvist (om jag inte minns fel)
Citera
2024-03-25, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Jag är 30+ och är knappt 1.60 cm. Så egentligen har jag ljugit om min ålder och är troligen yngre än din flickvän med din logik?

Förstår att det är nära till hands att jämföra då din tjej just var 17 år. Men dessutom så är din tjej ganska lång för att vara tjej, blir tokigt att jämföra. Ännu mer tokigt blir det att du inte läst tråden då vi får lite förklaringar om Majas storlek.
Tja, för det första är jag tokig och för det andra så är jag lite för lat för att läsa ca 200 sidor. Fick inte ut nåt om längden ur sammanfattningen men jag kanske inte läste ordentligt, har förlagt mina läsglasögon...
Så upplys mig gärna? Va hon kortväxt pga nån sjukdom? Står här att hon var förståndshandikappad men det bör väl inte göra att man blir dvärg
Citera
2024-03-25, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsaw
Tja, för det första är jag tokig och för det andra så är jag lite för lat för att läsa ca 200 sidor. Fick inte ut nåt om längden ur sammanfattningen men jag kanske inte läste ordentligt, har förlagt mina läsglasögon...
Så upplys mig gärna? Va hon kortväxt pga nån sjukdom? Står här att hon var förståndshandikappad men det bör väl inte göra att man blir dvärg
Ren gissning här. Men något kanske hänt med henne som foster som hämmat växten av kroppen och också skapat skador på hjärnan som lett till att även hennes intellekt drabbats.
Citera
2024-03-25, 02:42
Bannlyst
Tim som är häktad för mordet.
Är han tidigare dömd för brott ? Har det kommit fram i tråden ?
Sökte på hans man på Krimfup
https://www.krimfup.se/search?name=Tim+Andersson&ssn=&place=&crime=

Finns 18 olika resultat 😠
Citera
2024-03-25, 03:25
Medlem
McGorbas avatar
Jag är lite nyfiken på om någon vet huruvida föräldrarna till BO använde "Hitta min telefon" eller dylikt? För mig är det solklart att man använder sig av denna funktion när någon har problem som denna individ hade. Nu ger man skit till polisen, som inte agerade tillräckligt snabbt. Ok, det kanske de inte gjorde. Men man vet att de första timmarna är de mest kritiska när något brott begås.
Citera
2024-03-25, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
aa men samtidigt nån här som sa T är som 10 då har ju dom motiv att skydda han. sjukare om dom sett M i vattnet å ba struntat kalla på hjälp eller om dom ba kört hem han

Men även om en tioåring gjort något väldigt fel, och brottsligt så får man ju aldrig låta bli att gå till polisen med detta.
Jag blir helt beklämd av ditt inlägg.
Väldigt oroväckande resonemang från dig.
Citera
2024-03-25, 07:33
Medlem
Brummelous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vahra
Tim som är häktad för mordet.
Är han tidigare dömd för brott ?
Nej.
Citera
2024-03-25, 07:38
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McGorba
Jag är lite nyfiken på om någon vet huruvida föräldrarna till BO använde "Hitta min telefon" eller dylikt? För mig är det solklart att man använder sig av denna funktion när någon har problem som denna individ hade. Nu ger man skit till polisen, som inte agerade tillräckligt snabbt. Ok, det kanske de inte gjorde. Men man vet att de första timmarna är de mest kritiska när något brott begås.
Ja, det vet vi. Det står i sammanfattningen. Hon hade inte ”hitta min telefon”.
Citera
2024-03-25, 08:42
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/leif-gw-persson-efter-familjens-kritik-om-forsvunna-maja-17-i-kinna-/

Jag har inte Premium. Någon som kan berätta vad GW säger här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in