2024-03-24, 11:52
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/KnQyo7/vaxjo-hotar-och-manipulerar-for-ungdomarnas-basta-shl

Tycker rent spontant att anklagelserna verkar rätt löjliga. Jag är däremot nyfiken på vilken spelare som syftas på här: ”Sonen ansågs allmänt vara aktuell för NHL-draften häromåret men fick i Lakers höra olika anledningar till att han då inte matchades på samma nivå som andra lagkamrater.”.

Joel Svensson?
Jacob Sagadin?
Någon annan?
Citera
2024-03-24, 12:10
Medlem
Löjlig? Evertsson bekräftar ju i princip alla anklagelser. Hans uttalanden är minst sagt hårresande. Ungdomar i åldrarna 15-18 som mår psykiskt dåligt, och den hjälp Växjö erbjuder är att de härdas genom empatilöshet. Det kommer att bli kraftfulla reaktioner på den artikeln, det är jag säker på.
Citera
2024-03-24, 12:22
Medlem
Antifa.Hooligans avatar
Haha inte förvånad, ett plastlag som köp sig till SHL, sen köpt alla sm-guld.
Citera
2024-03-24, 12:54
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hprospects99
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/KnQyo7/vaxjo-hotar-och-manipulerar-for-ungdomarnas-basta-shl

Tycker rent spontant att anklagelserna verkar rätt löjliga. Jag är däremot nyfiken på vilken spelare som syftas på här: ”Sonen ansågs allmänt vara aktuell för NHL-draften häromåret men fick i Lakers höra olika anledningar till att han då inte matchades på samma nivå som andra lagkamrater.”.

Joel Svensson?
Jacob Sagadin?
Någon annan?

Att något är fel i verksamheten är ju tydligt, men frågan är hur allvarligt det är om man jämför med andra klubbar? Det skulle jag vilja veta och vore mist lika intressant att ta reda på.

Sen vet jag att Calle Steen som är ansvarig för juniorerna inte är rätt person på rätt plats då han är väldigt dryg och spelare har lämnat endast pga honom.
Citera
2024-03-24, 13:11
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Att något är fel i verksamheten är ju tydligt, men frågan är hur allvarligt det är om man jämför med andra klubbar? Det skulle jag vilja veta och vore mist lika intressant att ta reda på.

Sen vet jag att Calle Steen som är ansvarig för juniorerna inte är rätt person på rätt plats då han är väldigt dryg och spelare har lämnat endast pga honom.
Vid granskning skulle det säkert finnas brister i många klubbar men vilka klubbar har en uppenbar psykopat som sportchef?
Citera
2024-03-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skithuset
Löjlig? Evertsson bekräftar ju i princip alla anklagelser. Hans uttalanden är minst sagt hårresande. Ungdomar i åldrarna 15-18 som mår psykiskt dåligt, och den hjälp Växjö erbjuder är att de härdas genom empatilöshet. Det kommer att bli kraftfulla reaktioner på den artikeln, det är jag säker på.

Nja, det må vara något underliga formuleringar, men jag tror inte att det är i närheten av så illa som Aftonbladet försöker få det att låta. Däremot verkar de minst sagt ha en del att se över.
Senast redigerad av hprospects99 2024-03-24 kl. 13:18.
Citera
2024-03-24, 13:25
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Vid granskning skulle det säkert finnas brister i många klubbar men vilka klubbar har en uppenbar psykopat som sportchef?

Han gillar ju inte Aftonbladet för det minsta och ja, han har väldigt lätt att låta dryg även om det kanske inte är meningen. Men psykopat? Berätta gärna mer om dina analyser och din erfarenhet att avgöra det i någon annan del av detta forumet.
Citera
2024-03-24, 14:50
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Han gillar ju inte Aftonbladet för det minsta och ja, han har väldigt lätt att låta dryg även om det kanske inte är meningen. Men psykopat? Berätta gärna mer om dina analyser och din erfarenhet att avgöra det i någon annan del av detta forumet.
Försvara honom du.
Citera
2024-03-24, 15:19
Medlem
Och ändå blir man så hårt knullade av småklubbarna i de yngre årskullarna att man har tvingats gråta ut hos Smålands Ishockeyförbund och fick dem att göra planerna mindre i ett försök att jämna ut oddsen när det visade sig att Plastsjös killar inte kunde åka skridskor. Vilken jävla pajasförening.
Senast redigerad av Palle-Kuling- 2024-03-24 kl. 15:25.
Citera
2024-03-24, 16:03
Medlem
Sameshs avatar
Jag hann läsa artikeln innan den blev låst bakom betalvägg, tycker faktiskt att Evertsson uttalar sig som en maffiaboss, det är åtminstone hur hans resonemang hörs för mig. Tror tyvärr inte att detta är en unik händelse i Svensk Hockey utan det finns mer eller mindre i alla elitklubbar, var väl något liknande med Rögle förra året om minns rätt?

Men jag tycker att Evertssons retorik och resonemang är väldigt obehagligt att läsa faktiskt.
Citera
2024-03-24, 17:51
Medlem
Citat:

Har hört samma när det gäller Calle Steen. Trodde han skulle ryka för flera år sedan. Men har man en chef som är likadan så.....
Senast redigerad av Palkranen 2024-03-24 kl. 18:17.
Citera
2024-03-24, 17:52
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Jag hann läsa artikeln innan den blev låst bakom betalvägg, tycker faktiskt att Evertsson uttalar sig som en maffiaboss, det är åtminstone hur hans resonemang hörs för mig. Tror tyvärr inte att detta är en unik händelse i Svensk Hockey utan det finns mer eller mindre i alla elitklubbar, var väl något liknande med Rögle förra året om minns rätt?

Men jag tycker att Evertssons retorik och resonemang är väldigt obehagligt att läsa faktiskt.

Maffiaboss eller ej, jag har haft flera chefer som resonerat på precis samma sätt som Evertsson. Empatilöst, absolut. Men ett årtionde in i min branch så inser jag att det åtminstone för min egen del har varit mig till gagn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in