2024-03-23, 19:34
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det är ju ändå musikproducenter som sitter och leker med dessa verktyg och styr processen, det sker inte utan mänsklig medverkan.

Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Visst är det så. Perfekta tavlor och perfekta låtar och animationer etc. Allt utspottat på någon minut. Glädjen försvinner. Vi kommer vilja se fula saker istället.

Ja, det är min förhoppning. Att AI kommer leda till att hantverket och det genuina kommer få högre status. AI är en frysrätt från löpande bandet, medan hantverket är en tre-rätters middag direkt från köket.
Citera
2024-03-23, 19:38
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Ja, det är min förhoppning. Att AI kommer leda till att hantverket och det genuina kommer få högre status. AI är en frysrätt från löpande bandet, medan hantverket är en tre-rätters middag direkt från köket.
Bra för mig som är konstnär då. Min avatar är AI konst.
Citera
2024-03-23, 19:40
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Bra för mig som är konstnär då. Min avatar är AI konst.

Och för mig som sångare. Jag gillar att leka runt med AI-bilder också.
Citera
2024-03-23, 19:40
Medlem
RadioGaGas avatar
Jag har längtat i 20 år på att det ska komma en maskin som gör att jag kan sjunga som Elvis.
Citera
2024-03-23, 19:41
Medlem
StigAllans avatar
Så länge ingen har klarat att tillverka en fungerande självkörande bil så är då åtminstone inte jag speciellt orolig för framtiden angående AI.

Supportärenden är en pina att genomlida hos en AI och AI komponerad musik måste man var tondöv för att gilla.
Så det är långt kvar.
Citera
2024-03-23, 19:42
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
6500 spänn i hand varje månad..skulle du ta det o sitta hemma?
Om hyran är betald så ja definitivt.
Citera
2024-03-23, 19:44
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Jag har längtat i 20 år på att det ska komma en maskin som gör att jag kan sjunga som Elvis.
Då så. Nu är vi där. Snart kommer Elvis som update.
Citera
2024-03-23, 20:23
Medlem
Citat:
Det roliga är ju att man kan få nån sorts onkel kånkel text att sjungas av Celine Dion eller så. Haha. Det är ju kul. Men jag tror självklart att riktiga sångare är det man vill lyssna på. Men jag skulle inte kunna avgöra om detta är AI eller inte.
Själv lyssnar jag en hel del på när AI Hitler sjunger diverse och det är jättekul. Celine Dion som sjunger onkel kånkel låter väldigt roligt det också.
Citera
2024-03-23, 20:31
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Själv lyssnar jag en hel del på när AI Hitler sjunger diverse och det är jättekul. Celine Dion som sjunger onkel kånkel låter väldigt roligt det också.
Ja jag är sugen på den där appen så jag kan göra det. Skitkul. I några dagar typ.
Citera
2024-03-23, 20:34
Medlem
Citat:
Ja jag är sugen på den där appen så jag kan göra det. Skitkul. I några dagar typ.
Kan rekommendera AI Hitlers sånger.

https://youtu.be/n4hLpPYe6Rk?si=C6NnUA4vVap_WyPY
Citera
2024-03-23, 20:36
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Kan rekommendera AI Hitlers sånger.

https://youtu.be/n4hLpPYe6Rk?si=C6NnUA4vVap_WyPY
Haha det låter dock inte så mycket som Hitler.
Citera
2024-03-23, 20:38
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Visst är det så. Perfekta tavlor och perfekta låtar och animationer etc. Allt utspottat på någon minut. Glädjen försvinner. Vi kommer vilja se fula saker istället.
Kultur och underhållning som kommer från den mänskliga själen är meningen med livet. Vi har ingenting utan det så tack för att du startade tråden.
AI sållar bort oss i långsam takt och hur detta slutar beror på vad vi gör. Vi måste sålla bort AI och människorna som missbrukar det genom att inte integrera med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in