2024-03-22, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Camilla Paglia är bra. Hon har sagt att kvinnor som går hem ensamma och berusade på natten får skylla sig själva om de blir våldtagna eller misshandlade (ofta blir de både ock av våra bruna gäster). Helt riktigt! Jämställda kvinnor ansvarar för sig själva.

Även Warren Farrell som visserligen är man, men han är en bra feminist och författare.

Men bäst är ändå feministen Esther Vilar, som skrev boken om hur män manipuleras av kvinnor. Läsvärd!
Tycker du att alla människor som går ensamma ute förtjänar att våldtas? Eller gäller det bara kvinnor?
Vilka tider är våldtäktstiderna?
Tycker du att kvinnor inte ska gå ut utan att ha en man med sig?
Tycker du att män ska få röra sig fritt eller ska de också ha begränsade tider?
Citera
2024-03-22, 21:21
Medlem
volvo 240s avatar
Tycker äckel-Gudrun det är dåligtså är det antagligen något bra
Citera
2024-03-22, 21:29
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor och män är ungefär lika otrogna.

Och ja, egna pengar ger frihet. Det har gällt i flera tusen år.

Åtminstone dom snyggaste männen är ju minst lika otrogna som oss. Det är lite irriterande när man dejtat en snygg kuk från krogen, så får man se upp att inte bli kär i honom.
Citera
2024-03-22, 22:04
Medlem
Citat:
Kvinnor och män är ungefär lika otrogna.

Och ja, egna pengar ger frihet. Det har gällt i flera tusen år.
Och med egna pengar syftar du på barn-,bostdsbidrag och underhållstöd?
Citera
2024-03-22, 22:19
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kvinnors stress idag handlar om att män inte gör sin del av jobbet.
Bra sätt att skylla allt på männen så som radikalfeminister alltid gör. Trots att män totalt sätt jobbar mer än kvinnor.
Citera
2024-03-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Samhället har hjärntvättat kvinnor sedan barnsben att höjden av lycka är att studera på universitet, klättra karriärstegen för att slutligen landa som en mellanchef på ett skitföretag där man sitter i möten och svarar på email om dagarna.
Inte så konstigt att allt fler kvinnor börjar vakna upp och inser att det livet inte passar dom.
Har vi något val? Det är nog rätt få män som kan försörja en hemmafru.
Citera
2024-03-22, 22:22
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Jag drar inte alla män över en kam. Ja jag är feminist.

Jättebra att du gör det du ska som förälder. Kvinnor har gjort det i tusentals år.

Jättemånga män och kvinnor skaffar barn runt 35.

Japp 6 timmars arbetsdag är vad vi behöver.
Den kvinnliga kroppen är inte gjord för att skaffa barn vid 35.

https://www.acog.org/clinical/clinical-guidance/committee-opinion/articles/2014/03/female-age-related-fertility-decline

Redan vid 30 början fertiliteten droppa av allvarligt. Snarare sagt ska man skaffa barn vid senast 25 och sedan ha karriär vid 35. Mycket mera hälsosamt.

Sen så skulle självklart 6h arbetsdag minska den stress många män och kvinnor lever med idag
Citera
2024-03-22, 23:03
Medlem
Citat:
Absolut. Jag syftar här på den sortens frihet som egna pengar ger. Du har säkert smakat på den nångång.

Jo vars. Fast jag upplevde nog en större sammanlagd frihet när jag levde på andras pengar
Citera
2024-03-22, 23:22
Avslutad
Jag tror i min enfald att det finns två förklaringar på detta:

1. Den nuvarande arbetsmarknaden och dygnsrytmen vi förväntas ställa in oss i leden i har alltid varit styrd av män och mäns behov. Ny forskning visar ju att kvinnor har mer sömnsvårigheter än män, och att kvinnor behöver mer sömn än männen. Dessutom är mäns hormonella cykel utspridd över 24 timmar, kvinnors över 30 dagar. Att trycka in detta tillsammans med alla andra krav som kvinnor fortfarande har på sig med att ta hand om hem och hushåll skulle nog få även den manligaste mannen att krackelera tillslut.

2. Att detta bara är ytterligare ett symtom på den sjuka amerikaniseringen av kulturen som pågår i detta land. Trender som startar i Sverige är allt som oftast - om inte alltid - hämtat från USA. Trad-wife är en sådan. Alla sociala medier är fyllda till bredden med influencers som utåt sett lever sina rika och perfekta liv och pratar om hur mysigt och harmoniskt det är att sitta hemma med sina män som försörjer dem. Precis som att babyshowers och gender-reveals numer är ganska normalt i gravida kvinnors flöden här i Sverige. Lättpåverkade ungdomar som tror på allt som verkar lite "hippt" och coolt som om det är det enda sättet att leva på. Ungdomar och unga vuxna kommer alltid vara måna om att följa flocken och accepteras som coola och trendiga - så har det alltid varit. Eftersom amerikaner iprincip styr sociala medier här i väst så är det inte jättekonstigt att den kulturen kommer hit, men det är sjukt jävla tragiskt rent ut sagt.

Snart kommer även svenskar anamma "the american dream" (som amerikaner lustigt nog själva börjar se igenom) - jobba 24 timmar om dygnet, ge upp din karriär när barnen föds, men magiskt nog ha pengar ändå, och börja könsmarkera barn redan innan spermien nuddat ägget. Ett tankesätt som egentligen blivit itutade svenskar sen kommersiell tv blev en naturlig del av vardagen. Perfekt ju
Citera
2024-03-22, 23:26
Medlem
borrizs avatar
Dessa unga är allt annat än hemmafruar utan aspirerar på att vara 'hemmets VD'.
Citera
2024-03-22, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ännu ett tecken i tiden angående att feminismen är en döende ideologi, och att kvinnor inte trivdes särskilt bra med stress och konkurrens på arbetsmarknaden. Eller att försöka köra med fitthybris och girl boss. Nu håller hemmafrun på att bli det nya idealet bland unga tjejer.

Topic:

Vad säger ni om detta? Ska vi acceptera eller förkasta dessa förmenta tradwives, och deras omvändelse under galgen efter allt feminist- och manshatar-skit? Jag tycker inte det. Låt de arbeta tills de stupar! Som män alltid har gjort.

"Vi"? Vilka är "vi" och vilka "ni" är det som du tycker skall svara?
Du har postat under ett för dig personligen givet tema, men vänder dig ändå mot en viss målgrupp och som tycks handla om att arbeta?
Citera
2024-03-23, 00:07
Medlem
Men herregud, låt folk leva som dom själva vill. Varför är det oftast män som har problem, med hur kvinnor lever. Och inte tvärtom? Jag lägger mig inte i hur folk lever. Ännu mindre män faktiskt. Gift, barn, utan barn, singel. Helt upp till han själv. Eller henne. Vill någon vara hemmafru, varsegod. Vill någon leva ensam varsegod.

Är det för att män behöver kvinnor mer? Är det därför så många män, är nästintill besatta av hur kvinnor lever. Och om hon lever utan man och barn. Då är hon automatiskt feminist. Riktig feminism, står för jämlikhet. Varför anses det vara fult? Är det inte bra, att man stöttar varandra? Vad har ni för slags förhållanden egentligen? Man undrar ju.

Dessutom är jag så frisk jag kan bli, dricker inte ens alkohol. Tar som mest alvedon. Aldrig käkat antidepp medicin. Har inga katter. Börjar närma mig 40. Men har aldrig mått bättre. Inte heller känner jag något sug, eller desperation av att jag måste ha barn nu. Inte heller intresserad av jaga några män för pengar heller. Jag försörjer mig själv. Mår bra av mitt jobb, och av att ha något att göra.

Ouf, nu blev det jobbigt på riktigt. För de bittra män. Som inte kan hantera att kvinnor, kan må bra utan män också. Tänk om jag skulle bedriva häxjakt, på män som valt ett likadant liv? Där dom valt bort kvinnor och barn. Upp till var och en. Alla blir definitivt inte olyckliga.
Senast redigerad av zoraya2 2024-03-23 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in