2024-03-22, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
I så fall måste det bevisas annars är det grundlösa påståenden
Grundlöst och grundlöst. Saker är inte svart eller vitt. I synnerhet inte i en forumtråd jämfört med en rättegång.

Kan hålla med om att Röstlunds gräv verkar rätt undermåligt.

Däremot hade Dumpen kunnat ge betydligt mer transparens. Sen är det upp till var och en att dra slutsatser om varför de inte gör det.

Och det här med att de tar 135k luktar faktiskt inte riktigt bra.
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-03-22 kl. 13:12.
Citera
2024-03-22, 13:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det som hänt är att ETC har skrivit en artikel om impulskollen

Sara har hävdat att flera av dom uppgifter i artikeln inte stämmer på flera punkter

Om Saras uppgifter i så fall inte stämmer så får ETC komma med nya uppgifter som motbevisar Saras uppgifter annars så visar det bara att röstlund inte har tillräckligt på fötterna
Vad är det som inte stämmer? En uppgift, att de kräver 135 t innan de tar vid har Impulkollen själva bekräftat, snacka om öppet köp! Du menar att en gädda själv ska gå ut med sin identitet för att det ska bli accepterat. Då kan ju Sara fixa en gädda som bekräftar sin identitet och signar deras version.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-03-22 kl. 13:15.
Citera
2024-03-22, 13:27
Medlem
Sara försöker skademinimera på Dumpen facebook. Svenska journalister är dumma som inte stryker dumpen medhårs. Det är ganska uppenbart att Dumpen är pressade nu, och det ska dom vara. Samtidigt i denna tråd så har vi några dumpen fans som försvarar Dumpen till 100%.
Citera
Medlem
Citat:
Dom hänvisar till både impulskollen och preventell
Sen köper impulskollen reklamplats av dumpen, sen har dom kontakt sinsemellan för att publiceringen ska göras vid en mer passande tidpunkt och det verkar vara den enda kontakt som finns

Det har jag ingen aning om men det får du fråga impulskollen själva

Ok, så de har bara kontakt inför publicering och i övrigt har de ingen kännedom om verksamheten de hänvisar till. Nu är det Sara som ger legitimitet åt impulskontrollen genom att hävda att de hyr in läkare.
Citera
Medlem
jenniferruless avatar
I texten om coachen .. gör Dumpen narr med sig själva? texten är ju jätteironisk.
Eller är dom hackade.
och bilden är AI.

Vad händer!?

Detta är ju ironi MOT "coachen" :

Citat:
Men bara för att få lite klarhet, så kan vi ju nämna att coach-Knut i botten är KBT/KPT terapeut,
med handledning.
Och socialpedagog.
Och schematerapeut.
Och sorgebearbetningsterapeut.
Och en lång rad andra påbyggnadsutbildningar med märkliga bokstavskombinationer.

Han har visst pluggat i nio år den där coachen.
Senast redigerad av jenniferrules 2024-03-22 kl. 13:33.
Citera
2024-03-22, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ok, så de har bara kontakt inför publicering och i övrigt har de ingen kännedom om verksamheten de hänvisar till. Nu är det Sara som ger legitimitet åt impulskontrollen genom att hävda att de hyr in läkare.
Nu har ju inte impulskollen tillstånd att bedriva vård. Är det då lagligt att skicka en kund vidare till en egenföretagande läkare eller psykolog?
Är det psykologen/läkarens tillstånd som gäller då även om impulskollen agerar mellanhand?
Citera
2024-03-22, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
I texten om coachen .. gör Dumpen narr med sig själva? texten är ju jätteironisk.
Eller är dom hackade.
och bilden är AI.

Vad händer!?

Detta är ju ironi MOT "coachen" :
Jäklar... han måste ju vara mer kompetent än de flesta läkare, psykologer, psykiatriker och övriga sakkunniga!!
Inte konstigt att ett sådant prestigeföretag som Impulskollen kostar 135 papp. Eller vänta nu... Är Impulskollen ens ett företag?
Citera
2024-03-22, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dipmeatandyeet
Nu har ju inte impulskollen tillstånd att bedriva vård. Är det då lagligt att skicka en kund vidare till en egenföretagande läkare eller psykolog?
Är det psykologen/läkarens tillstånd som gäller då även om impulskollen agerar mellanhand?

Jag är inte insatt med avseende på tillstånd. Däremot ifrågasätter jag att dumpen ger legitimitet åt en verksamhet de bara har en bild av.
Citera
2024-03-22, 13:53
Avslutad
Citat:
Jag är inte insatt med avseende på tillstånd. Däremot ifrågasätter jag att dumpen ger legitimitet åt en verksamhet de bara har en bild av.
Givetvis. Dumpen har inte själva gått genom deras vård.

Jag ställde bara en öppen fråga kring om man får outsourca vård även om man saknar vårdtillstånd. Frågan var inte specifikt till dig även om jag citerade ditt inlägg.
Citera
2024-03-22, 13:54
Medlem
jenniferruless avatar
Asså jag skiter personligen i om några barnsexchattare hängs ut.

Men säga att man har terapeuter med sig är bara larvigt.
Jag har varit hos MASSOR med terapeuter och jag kan lova er att det finns INGEN(!!!) äkta terapeut som springer runt och skriker med kamera på stan och är med på att hänga ut folk på nätet OAVSETT vad dom gjort.
Det existerar ej.

Dessa kan inte vara äkta seriösa yrkesmänniskor :

https://dumpen.se/2023/04/28/24969/

https://dumpen.se/2022/08/13/vill-du-sitta-pa-min-nasa-napp-135-kristianstad/
Citera
2024-03-22, 14:50
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Vad är det som inte stämmer? En uppgift, att de kräver 135 t innan de tar vid har Impulkollen själva bekräftat, snacka om öppet köp! Du menar att en gädda själv ska gå ut med sin identitet för att det ska bli accepterat. Då kan ju Sara fixa en gädda som bekräftar sin identitet och signar deras version.

Att impulskollen inte bedriver någon vård, att dom enbart har en mindfulnesscoach (som dom dessutom inte nämner har övrig utbildning som personen även har)
Dom verkar inte kolla upp ifall impulskollen hyr in den personal dom behöver för att utföra just den vård deras klienter behöver
Som Sara nämnde i intervjun röstlund hade med henne

Sen att 135 t skulle göra att dumpen inte skulle publicera ska oxo vara en ren och skär lögn om man ska gå efter vad Sara säger, dumpen publicerar alltid sina artiklar oavsett vad

Om Sara sen skulle fara med direkt osanning så får ETC göra en bättre granskning och visa på det
Citera
2024-03-22, 14:53
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Ja för att det är det hon känner till om deras verksamhet, hon har en viss kontakt med en del gäddor och någon eller några av dom som går eller har gått hos impulskollen får just hjälp av hyrläkare där enligt vad Sara själv berättar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in