Citat:
Ursprungligen postat av
Eponumos
Mångfald betyder inte att varje enskild individ behöver vara en cirkusartist på sociala medier eller en streber i arbetslivet.
Trender ”startar” förstås på sociala medier nuförtiden. På samma sätt som den feministiska idén som nu har haft sin tid, att kvinnor inte ska vara hemmafruar startade med en bok av Betty Friedan där hon hittade på begreppet ”Problemet som saknar namn”.
Feminismen har ”krackelerat” under en längre period och detta är ju bara en del av den större nedbrytningen.
Vi har inte ett enhetligt kommunistiskt samhälle där enskilda individer inte kan välja sina liv och vandel själva som du tycks tro.
Vi har aldrig haft så många ensamhushåll någonsin i historien som idag, så din tanke att man alltid är två är osann.
Dom två sista meningarna är halmgubbar, har aldrig tyckt, eller hållit det du skriver för sant.
I början skriver du Mångfald är inte ... (Med två konstiga exempel) vad är mångfald ?
" Feminism har krackelerat under en längre period"
Det motsäger faktumet att ansökningarna till genusvetenskap till universiteten fortsätter i samma takt som för ca. 8-9 år sedan.
Motsäger faktumet att det feministiska arbetet för att få till könsbalans på arbetsplatserna fortsätter med ogörminskat styrka.
Jag påstår inte att jag är anhängare av feminism, på minsta vis. Jag påstår att den här trenden med hemmaflickvänner är främst en ny åsiktsprodukt skapat ur ingenting (tik tok drömmerier av några kvinnliga influencers som lever i sus och dus) och har knappast någon större bäring i en tänkt Antifeministisk kontext.
Att den här nya trenden är fullständigt orealistisk för den absoluta majoriteten är rätt enkelt att göra eftersom medelsvennseon och medelamerikanen och överallt så är två inkomster absolut nödvändiga för att bekosta en lite mer behaglig livsstil.
Tonåringar som drömmer om en skyddat verkstad som en hollywoodfru eller en framgångsrik influencer med en förmögen make och alla varianter däremmellan. Låt dom göra det. Tids nog så knackar verkligheten på.