2024-03-22, 09:48
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Som stolt mansgris vill jag ändå framhålla att det sannolikt finns rätt stora nackdelar med att bli renodlad hemmafru, man lämnar över bestämmandet över sig själv till någon annan.

Med det sagt, så är det positivt ifall det är som det påstås och det sker en tillnyktring i familjefrågan.

Det är inte hållbart eller bra med två heltidsarbetande föräldrar, vi kan bl.a. se det på det låga barnafödandet. Utvecklingen med att kvinnor ska tryckas in överallt, gärna med hjälp av kvotering eller favorisering, är dålig. Det skapar spänningar mellan kvinnor och män, och det gör så att kvinnor mår dåligt.

Att sträva efter en lycklig familj är bland det mest meningsfulla man kan göra. Kärnfamiljen är också något som aggresivt motarbetats av rabiata feminister och vänsterliberaler.
Jag tycker folk ska få välja hur de lever sina liv, men det måste självklart också gälla för de som väljer att leva sina liv med fokus på barn och fanilj. Med hjälp av normkritik och värdegrunder har feminister satt sig till doms över vanliga människors önskan att bilda familj och leva sina liv som de själva vill.

Vad menar du med ”bestämmande” i första stycket?
Citera
2024-03-22, 09:55
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Som stolt mansgris vill jag ändå framhålla att det sannolikt finns rätt stora nackdelar med att bli renodlad hemmafru, man lämnar över bestämmandet över sig själv till någon annan.
Lustigkurre. Själv var jag, man, matematiker, hemma 50% med tre barn. Något säger mig att just du inte har tanken att min fru styrde mig under den perioden? Så jag anar en stor dos kvinnoförakt här "kvinnor som är hemma med sina barn har sina män som ledare men nu ska jag stor man hjälpa dem".

Kvinnor kan själva, och behöver inte din eller samhällets eller feministernas hjälp. Kvinnor som är hemma med sina barn får tajtare förhållande med barnen och sedan kan aldrig pappan komma ikapp under sitt liv. Så vem är smartast?
Citera
2024-03-22, 09:58
Medlem
DonaldBidens avatar
Sorgligt, förr i världen ville kvinnor bli hedervärda husfruar.
Nu nöjer de sig med att bli stackars förtryckta hemmafruar.
Citera
2024-03-22, 10:00
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vad säger ni om detta? Ska vi acceptera eller förkasta dessa förmenta tradwives, och deras omvändelse under galgen efter allt feminist- och manshatar-skit? Jag tycker inte det. Låt de arbeta tills de stupar! Som män alltid har gjort.

Det står " Hemmaflickvän" Vad är det för något ? Och varför reagerar förmynderisverige med de självutnämnda taleskvinnor för något som inte angår dom ett skit. Man ska inte lägga sig i andras personliga beslut och absolut inte dra upp det till debatt för att skämma ut personer som är vuxna och har tagit egna beslut.
Fy fan för förmynderisverige
Senast redigerad av Upplyften 2024-03-22 kl. 10:06.
Citera
2024-03-22, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Exakt. Det är fascinerande att så många män hittar på vad fan som helst för att slippa det ansvaret. Men de tycker det är tråkigt att handla och laga mat varje dag, hämta och lämna, hålla ordning i huset varje dag, sitta på skolmöten, hjälpa till med läxorna, åka till doktorn med barnen, köra till diverse fritidsaktiviteter, etc etc etc.

Så de lägger hela lasset på kvinnan och hittar på en massa teorier om "naturens ordning", en massa konspirationer, "jamen jag byter ju däcken på bilen två gånger om året" bullshit.

Emotionellt blir de aldrig äldre än 12 år.
Det kommer lösa sig hur som helst. I sydkorea föder de 0,6 barn per kvinna nu och det är bara en tidsfråga innan vi hamnar där också. Oavsett om man är kvinna eller man så är det bara massa krav från alla håll, man duger aldrig som sitt riktiga jag utan man måste hela tiden vara något annat, något bättre. Kan man inte anpassa sig på egen hand får man smälla i sig antidepp och stimulanter. Du kan ironisera över ”naturens ordning” bäst du vill, men människor är inte ämnade för en livsstil där det krävs två bilar för att jonglera alla bitar i livspusslet.

Vi levde i små byar och på gårdar i större familjer där barnen dels kunde springa fritt och mamma och pappa kunde distansera sig om så krävdes. Man var inte beroende av en enda individ för att inte haverera ekonomiskt, samtidigt som man kunde bidra med det man var bra på och låta någon annan ta hand om det man var mindre bra på.

Ja, det fanns så klart ett patriarkat, män hade fler friheter än kvinnor. Dessutom hade vi andra problem också. Men det moderna samhället funkar inte med vår sanna natur. Vad vi än tycker om saken nu så spelar det knappast någon större roll i det långa loppet. Om hundra år kommer vårt samhälle ha imploderat.
Citera
2024-03-22, 10:05
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och ja, egna pengar ger frihet. Det har gällt i flera tusen år.

Det där är en största lögnen i världshistorien.
Att välja att låta främlingar uppfostra dina barn för att du ska kunna vara löneslav åt någon annan är det längsta du kan komma från frihet.

Den största flexen för en man 2024 är att kunna tjäna tillräckligt med pengar för att fria sin fru från Hamsterhjulet och låta henne leva ett liv i RIKTIG frihet.

Ps. Har du ”egna” pengar i ett äktenskap så har du FULLSTÄNDIGT missat poängen med att gifta dig.

Mvh
Hårt arbetande man och pappa
Citera
2024-03-22, 10:06
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det står " Hemmaflickvän" Vad är det för något ?

Kan man inte tala klarspråk plötsligt ? Och varför skulle det vara så upprörande enligt haggan Schyman ?

Det är en flickvän som blir försörjd av sin pojkvän. Fenomenet är importerat från USA. Det är ”traditionella” kvinnor som går hemma och ”tar hand om hushållet”. I de fall där de varken har barn eller typ ett lantbruk som behöver tas om hand verkar det mest röra sig om 24/7 fetisch-liv.
Citera
2024-03-22, 10:09
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Det där är en största lögnen i världshistorien.
Att välja att låta främlingar uppfostra dina barn för att du ska kunna vara löneslav åt någon annan är det längsta du kan komma från frihet.

Den största flexen för en man 2024 är att kunna tjäna tillräckligt med pengar för att fria sin fru från Hamsterhjulet och låta henne leva ett liv i RIKTIG frihet.

Ps. Har du ”egna” pengar i ett äktenskap så har du FULLSTÄNDIGT missat poängen med att gifta dig.

Mvh
Hårt arbetande man och pappa

Oväntat att denna åsikt kom från en man.
Citera
2024-03-22, 10:12
Medlem
” Kvinnor håller på att bränna ut sig och borde ta det lugnare.”

Alltså, hur ska kvinnor ha det egentligen? Det var ju arbete och karriär ni var ute efter?

Kärringen borde dessutom sluta bry sig om vad andra kvinnor gör, även Gudrun kan hålla käften tack.

Jag tror det är kvinnors problem i allmänhet. En total fokus på trender, jämställdhet, utbrändhet, karriär, orättvisor… precis allt annat än att bara fundera själv på det man vill göra och sen bara göra det.

Kvinnor växer upp i ett samhälle som accepterar och till och med belönar ett gnällbeteende som kanske fungerar för tillfället. Hos män accepteras inte gnällande, man håller tyst, dödar den där äckliga spindeln som kommit in i stugan, bär en otymplig soffa på 80kg uppför fem våningar trapphus, man går till gymmet och jobbet och bara utför. I slutändan blir man helt enkelt en starkare människa.

Jag röstar på att nästa trend för tjejer blir att vara en ”mangirl”. En jävligt stark och cool tjej som aldrig gnäller utan bara presterar och utvecklas. Kvinnor hade slaktat oss män i så fall, finns en hel del kvinnor som redan kör detta race och man blir alltid lika imponerad.
Citera
2024-03-22, 10:12
Medlem
gyldenbollockess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
En viral trend på sociala medier uppmanar unga tjejer att bli mer feminina och jobba mindre.

Var kommer alla dessa korkade virala trender ifrån? Jag blir helt matt på hur världen ser ut och att folk blir mer och mer dumma i huvudet.

Tiktok och andra sociala medier är en del av det moderna kriget mot väst.

Genom tiktok så gör kina små dumma zombies av barn och kvinnor i västvärlden, samtidigt som de tränar upp de egna barnen till vetenskapsmän och astronauter:

Citat:
“The algorithm is vastly different, promoting science, educational and historical content in China while making our citizens watch stupid dance videos with the main goal of making us imbeciles,” Nicolas Chaillan, former Air Force and Space Force Chief Software Officer told the Post.

While American youth are performing hyper-sexualized dances and engaging in absurd viral trends, like the deadly NyQuil Chicken Challenge, their Chinese counterparts are treated to a curated stream of videos promoting patriotism, social cohesion and personal aspirations.
https://nypost.com/2023/02/25/china-is-hurting-us-kids-with-tiktok-but-protecting-its-own/

Tiktok är så beroendeframkallande att det till och med förändrar barnens hjärnor:
Citat:
Kids and teens around the world are watching an average of 91 minutes of TikTok videos per day, providing Bytedance with unprecedented access to the eyes, ears, hearts, and minds of young people. They’ve literally hooked our children. Studies out of China found that areas of the brain associated with addiction light up in brain scans when young people are shown TikTok videos.

Givetvis så fungerar instagram, snap och annat skit på samma sätt. Det är vapen.

Föräldrar som ger sina barn mobiler kan lika gärna ge dem heroinsprutan på en gång.
Citera
2024-03-22, 10:13
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nä kvinnor jobbar ju bara inom div. omsorgsarbeten som inte alls är slitiga eller tungt....ohh no.
Inse att "slitigt och tungt" inte enkom handlar om att lyfta tungt.
Det kan också handla om att behöva hantera människor, ha dåliga arbetsvillkor, arbetstider etc etc.

Om fäder har för "tunga" yrken så de inte orkar eller hinner ta hand om sina ungar, tvätta , städa och laga mat... så kan de ju alltid gå ner i deltid.

Vilket verklighetsfrånvänt inlägg du lyckades konjurera. Deras kroppar är slut vid 40-50 års ålder, de som listas nedan. Varför lyser kvinnorna med sin frånvaro här? Vi ser till att det samhället du åtnjuter varenda minut i ditt otacksamma och allmänt negativa och hatiska liv fungerar.

* Byggnadsarbetare: Jobbar med att bygga hus, broar, vägar och andra konstruktioner. De kan gräva, gjuta betong, mura, snickra och måla.

* Stål- och metallarbetare: Jobbar med att konstruera, installera och reparera stålkonstruktioner, maskiner och annan utrustning.

* VVS-montörer: Installerar och reparerar rörledningar för vatten, avlopp och värme.

* Elektriker: Installerar och reparerar elsystem i byggnader och anläggningar.

* Vi bygger tågen, vi bygger rälsen som tågen går på.

* Vi bygger upp utrustningen och sätter upp starkströmmen som driver dessa tåg så era feta arslen kan sitta på ett säte och fötterna på ett annat.

* Vi bygger bilarna.

* Vi bygger datorerna, telefonerna så du kan hålla kontakten med nära och kära samt bläddra på insta och tiktok i timmar varje dag.

* Vi bygger husen så du har nånstans att bo när du skaffar barn med negern.

* Vi bygger vägarna, broarna så du kan träffa din morsa då och då.

* Vi bygger flygplanen så ditt feta arsle kan semestra i Bali.

Du kan inte jämföra något öht som kvinnor gör idag som ens kommer ljusår i närheten av det män gör och har gjort för människans civilisation.
Citera
2024-03-22, 10:14
Medlem
alla vet, instinktivt, att kvinnor ej vill, bör eller ska jobba. Till och med kvinnorna själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in