2024-03-21, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man ska inte utnyttja barn och unga sexuellt bara för att tillfälle ges och att man tror att det inte skulle uppdagas. Då är det något som är väldigt fel.
Kan inte minnas att jag har sagt något annat.
Citera
2024-03-21, 20:52
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Kom fram till? MeggieCleary hade missförstått vad jämförelsen handlade om, och jag förklarade det.
”Det handlar om att illustrera konceptet att få en person att begå en handling som denne inte skulle begå i normala fall.”

Tycker du att man får andra att vilja begå våldtäkt mot barn mot deras vilja?
Citera
2024-03-21, 20:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Det förstår inte dem.
Pedofiler brukar säga att det är barnens fel att de våldtog. De hittar på alla ursäkter som finns och Sven vill spela på att man kan begå allvarliga brott på några knapptryck. Nej, det kan man inte.
Precis.
En normal människa går inte att luras eller tvingas till att begå övergrepp på barn/unga.
Citera
2024-03-21, 20:59
Avslutad
Citat:
”Det handlar om att illustrera konceptet att få en person att begå en handling som denne inte skulle begå i normala fall.”

Tycker du att man får andra att vilja begå våldtäkt mot barn mot deras vilja?
Jag tror att det är ett gäng som hängts ut på Dumpen som aldrig hade sexchattat med ett barn, fiktivt eller verkligt, om det inte hade funnits fiskare.
Citera
2024-03-21, 21:00
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Jag tror att det är ett gäng som hängts ut på Dumpen som aldrig hade sexchattat med ett barn, fiktivt eller verkligt, om det inte hade funnits fiskare.
Det gänget är vuxna så du har fel.

Här vill jag tillägga en sak Sven. Det visar att man är ännu farligare och det är inte riktigt så du vill lägga fram det.
Citera
2024-03-21, 21:02
Medlem
Citat:
Jämförelsen handlar inte om att illustrera brottets allvarlighet. Det handlar om att illustrera konceptet att få en person att begå en handling som denne inte skulle begå i normala fall.

Nu har ju de flesta skrivit med flera olika och ibland år ut och år in
Så att det är en handling som han i normala fall inte vill utsätta sig för, är minst sagt att ta i.

Nädu det finns inga ursäkter eller några förmildrande omständigheter för nätrunkare som kommer för att träffa någon som de tror är minderårig.
Citera
2024-03-21, 21:03
Avslutad
Citat:
Det gänget är vuxna så du har fel.
Hur menar du att jag har fel?
Citera
2024-03-21, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nu har ju de flesta skrivit med flera olika och ibland år ut och år in
Jag har aldrig skrivit att det gäller alla eller ens majoriteten.
Citera
2024-03-21, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirKoryo
Impulskollen lurar på dem icke-evidensbaserad behandling till extremt överpris. Höj dig.

Här har du en bild på de två skojarna Michael Strandberg och Mikael Johansson som står bakom MM Framtid AB som driver Impulskollen:

https://imgur.com/a/MpzyYa4

Jaså är det så Patriks och Saras kumpaner i Impulskollen ser ut. Ja allihop har nog skäl att fira när pengarna rasslar in.
Citera
2024-03-21, 21:31
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Du är ¤¤¤förundringsbar¤¤¤
Jag förtydligar det du skriver Pankan.

Om en mördare mördade en person för att personen sade det. Förändrar det nånting?
Citera
2024-03-21, 21:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är nog du som behöver höja dej.
Ingen lurar eller tvingar gäddorna till någonting.
Patrik säger till dem att de behöver professionellt stöd för att komma tillrätta med tändningsmönstret, sedan kastar han fram visitkortet för att kunna få ersättning från Impulskontrollen. Men den hjälp de kan få, är Gubben Knut som inte vet vad sex är. Har inte Patrik något ansvar i detta??
Citera
2024-03-21, 21:37
Medlem
[quote=sunless|87737967]De som försökte våldta barn. Oavsett vad du säger så försökte de våldta barn.
Du räddar ingen här så rädda dig själv istället. Religion kan hjälpa har jag hört.[/QUOTE

Apropå trångsynt och primitiv debatteknik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in