2024-03-21, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen
Att du fått all info från tråden menar du? Annars hänger jag nog inte med på vad du syftar på med det tidigare svaret. Jag uttryckte mig kanske oklart, jag instämde med att han får göra vad han vill för min del, men att det är otäckt om det påverkat sonen.

Oj, tack för varningen, hade inte koll på det! Är alldeles för ny. Tyckte det var enklare än att skriva en omständlig hänvisning.
Tog det som kritik och det är lugnt.
Jag svarade med två inlägg för att man inte får citera sig själv.
Det har stått i tråden att pappan misstänkt gm går runt på bygden och snackar om att han spelar in egna porrfilmer och tydligen skriver på fejjan om det.
Har aldrig haft Facebook så jag kan inte kolla om det stämmer men det verkar som att flera sett det.
Om en pappa kollar porr struntar jag i, det är det andra jag tycker är skumt och gränslöst.
Citera
2024-03-21, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Vad står det om tidigare domar i BRU, aktbilaga 9?

Och varför är det hemligt och lykta dörrar när killen förmodats ha dödat någon med flit och han kan straffas för det trots att han är ett ”barn” på 17 år? För att han är beteende-/mentalstörd?

Reagerade också på det i häktningsprotokollet! Vore mycket intressant att veta vad det handlar om. Det är ju domar, så något galet har han ju gjort tidigare.

De lyckta dörrarna beror väl på, tror jag, att man inte vill offentliggöra information från förundersökning. Åklagaren måste väl presentera vilka bevis man hittat osv, för att få honom häktad. Och det vill man ju inte att media och allmänhet ska få reda på i det här läget.
Citera
2024-03-21, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Är det konstaterat att fyndplats = brottsplats eller är det något du bara gissar/antar? I så fall på vilken grund?

Jag tror inte att det har kommit någon information om ifall det är samma plats. Men enligt Expressen hade polisen hittat gömda tillhörigheter intill fyndplatsen, så chansen är väl stor att det är samma plats eller i alla fall nära.
Senast redigerad av Fyrhjulingen 2024-03-21 kl. 19:35. Anledning: Rättelse
Citera
2024-03-21, 19:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ponera att så skulle vara fallet - hur tänker du (och ni andra) kring att det slutade med att Maja blev mördad? Att han tröttnat efter närmanden och tjat, och blivit så arg att han sonika slog ihjäl henne? Det var väl bara att gå därifrån om han inte var intresserad kan man tycka??

Fast att hon skulle lockat med sig MGM till ett hemligt ställe behöver ju inte ha något med förmåga att planera att göra. En 17-åring (oavsett kön) har nog trots allt en massa hormoner rasandes i kroppen, även om det mentala säger något annat.

Ren och skär spekulation, inte en teori jag tror på just nu.

Ponera att Maja stalkat mgm, söker kontakt på skolan i andra elevers åsyn, sprider falska rykten om mgm, blir kanske mobbad för att ha samröre med en "10-åring" med utländsk härkomst, är det i ett sådant läge osannolikt att han tar tillfället i akt och gör sig av med problemet?

Som sagt en spekulation man kan ha i bakhuvudet, och är ett svar på din fråga.
Citera
2024-03-21, 19:41
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Jag tror inte att det har kommit någon information om ifall det är samma plats. Men enligt Expressen hade polisen hittat gömda tillhörigheter intill fyndplatsen, så chansen är väl stor att det är samma plats eller i alla fall nära.
Dessutom stod det någonstans (har för mig Aftonbladet) att polisen arbetar utefter att fyndplatsen även är brottsplatsen.
Citera
2024-03-21, 19:46
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ren och skär spekulation, inte en teori jag tror på just nu.

Ponera att Maja stalkat mgm, söker kontakt på skolan i andra elevers åsyn, sprider falska rykten om mgm, blir kanske mobbad för att ha samröre med en "10-åring" med utländsk härkomst, är det i ett sådant läge osannolikt att han tar tillfället i akt och gör sig av med problemet?

Som sagt en spekulation man kan ha i bakhuvudet, och är ett svar på din fråga.

inget sånt enligt sambon sen vet en ju inte hur det var utanför skoltid. men ungarna var bra vänner i skolan. nåt oförutsett och plötsligt har hänt timmen efter skolan
Citera
2024-03-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
otrohet är nog felaktigt ordval då hon inte skulle se det så. sambon fatta det som det var slut med flickans pojkvän i januari

Ok. Det förklarar ju varför Instagram-kontot inte var uppdaterat på ett tag. Fast nu rusade fantasin iväg till den där bilden som någon la upp från en Snapchat-karta i närheten av badhuset (om jag inte minns fel) - där någon gjort ett inlägg om något ex som blivit ihop med personens bästa vän... Har för mig att det kommit upp på Snapchat i samma veva som Maja försvann?! Har säkert inget samband, men det var första tanken som slog mig.

Tillägg:
Sökfunktionen funkar bra... hittade inlägget.

(FB) Försvunna Maja hittad död i Kinna 2024-03-18 - en person anhållen misstänkt för mord.
Senast redigerad av Fyrhjulingen 2024-03-21 kl. 19:50. Anledning: Tillägg
Citera
2024-03-21, 19:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
inget sånt enligt sambon sen vet en ju inte hur det var utanför skoltid. men ungarna var bra vänner i skolan. nåt oförutsett och plötsligt har hänt timmen efter skolan

Känner du till ungdomarna väl, kan du beskriva deras personligheter, mognadsgrad, historik eller vad som helst som kan bringa lite klarhet?
Citera
2024-03-21, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Kan du bete dig lite vuxet tack? Pucko, idiot osv, hur gammal är du, skärp dig. Kan lova att du varit av en annan uppfattning om du varit mer insatt i vad polisen faktiskt visste och känt Maja och hennes familj. Nu svarar jag inte dig mer eftersom du inte kan föra en dialog på ett moget sätt.

Och du är mer insatt i vad polisen visste och vad de faktiskt gjorde när du påstår att de åt muffins och rullade tummarna? Du känner inte heller Maja och hennes familj, så bara lägg ner. Du har inte en susning om vad polisen gjorde och inte gjorde.
Citera
2024-03-21, 19:53
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Hm... om det ligger sanning i detta så blir man ju ännu mer fundersam över hur det kunde gå så här fel?!

Om det stämmer att det blev slut i januari enligt tråden ,och hon fortfarande var kär i honom enligt tråden - så kan det ju vara så att hon försökte få tillbaka honom trots att han enbart ville vara vänner / klasskamrat.

Har en närstående som har en diagnos och vet att när man tjatar på denne person så kan ilskan ta vid väldigt snabbt ,för den beskrev för mig att det känns som att " någon tjatar hål i huvudet " när den inte ger sig och DÅ finns enbart våld att ta till för att få tyst på den som stör ....

Så min spekulation är att de ville olika saker, och med deras "diagnosproblematik" blev det alldeles kaos-artat och slutade med besvikelse och död .

Att ha en diagnos kan ge föränderliga känsloyttringar snabbt.
Där och då, "räknar ingen till tio " innan den reagerar ,utan där tar känslan vid, och utfall- samma sekund som personen ifråga ; reagerar ....

Finns ingen cool förklaring som tex:
- Men lilla gumman ,nu måste du hejda dej ,så att jag inte blir arg ......

(Spekulation)
Citera
2024-03-21, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caMeZat
Vafan är de som är lyckat? Är du helt från vettet som många andra här i tråden, som hyllar polisens arbete? Är du smått sinnessjuk?
Har du också en IF?
Snälla förklara för mig vad som är lyckat?!
Att man hittade en kropp? Wow.
Men lite otur att hon var död?
Att man har en misstänkt eller flera? Wow!
Vad som är lyckat i din värld måste vara jävligt låg standard, bästa maträtt? Blodpudding!

Nej men allvarligt kan alla som säger att polisen gjort bra arbete hoppa ner från en bro.

En upphittad kropp och en på sannolika skäl misstänkt inom loppet av en vecka får ses som lyckat.

Om du förväntar dig att någon skulle resa tillbaka i tiden och rädda brottsoffret innan hon blev mördad så har du nog lite för höga förhoppningar på en mordutredning. Det mest troliga scenariot är att hon var död sedan flera timmar tillbaka när hon anmäldes försvunnen.
Citera
2024-03-21, 19:59
Medlem
Pappans eventuella domar finns att kolla på mrkoll. Jag ska titta det i morgon när jag har fått in pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in