Citat:
Ursprungligen postat av
ENTP
Ja så blir det väl men om vi som folk verkligen förtjänar bättre än att gamlingarna blir lurade på sina pengar av Ali Baba ovh hans kebabtekniker så kommer den polis som utreder honom, den åklagare som åtalar och de nämndemän som dömer bli utfrysta och bespottade. Blir det inte så så förtjänar inte vi bättre. Jag tycker även att vi kan gå ett steg längre, är du syskon, barn, förälder eller kompis till någon av tidigare nämnda och inte fryser ut så bör du bli utfryst. Det är skamligt att vara en enabler. Det ska behandlas därefter. Idiotjävlarna till politiker som sitter på händerna har ingen chans att fixa något och vi måste sluta vänta på att kuklösa kristersson mfl ska få tummen ur arslet för det kommer aldrig hända.
Jag tycker absolut att regeringen ska ta fram nya riktlinjer för kommunikation angående gängvåldet, där man kraftigt betonar att det är föräldrarnas ansvar vad deras omyndiga barn sysslar med, samt vilken moral de sätter i sina barn som sen finns där när de är vuxna.
Idag låter det bara ”politikerna måste göra nåt, politikerna skiter i oss”. ”Vad ska jag göra, jag kan inte låsa in mina barn efter skolan”.
Jo, ni kan låsa in era barn efter skolan och ge dem utegångsförbud efter skoltid om ni har minsta indikation på kriminalitet.
Flytta till en annan stad, förbjud barnen ens ha en mobiltelefon så kan inte kriminella hota dem, utpressa dem osv.