Citat:
Ursprungligen postat av
raskens
Semiautonom drönare testas skarpt skarpt nu. VI kommer garanterat se mer av detta snart.
https://x.com/JimmySecUK/status/1770493028999815172?s=20
Det är en lågoddsare det byggs galet mycket nu i hemliga AI labb. Det är vår tids Manhattanprojekt.
Gissa vilka som är världsledande på AI? VÄST!!
Det här är jag extremt enig med dig om. Självklart så tittar stater på vad företag som Open AI kan göra med mindre än 1000 anställda och ställer sig frågan vad de kan göra med 10 000 människor i personalstyrkan då det kommer till att ta fram militära AI-produkter.
Ingen vill komma tvåa och därför så finns det med all säkerhet Manhattanprojekt kring detta.
Men jag skulle säga att det är USA mot Kina i det racet och Ryssland är inte riktigt med i matchen och kommer behöva göra som på 40 talet och spionera sig till / kopiera vinnaren och vara något enstaka år efter på bollen.
Men Kina vs USA anser jag vara match fortfarande.
Ett litet tillägg angående denna länk:
Både Ryssland och Ukraina utvecklar detta. Mjukvarumässigt av vad vi har fått indikation på är Ryssland faktiskt någon månad före. De satte liknande system i bruk lite tidigare och fram för allt senaste Lancet ska vara välkonsturerad med gott AI-stöd.
Ett problem för både Ukraina och Ryssland är att alla dessa FPV-drönare har i princip samma kinesiska CPUer och det är inte CPUer som är anpassade för eller har datakraft nog för realtids AI och därför är det riktigt svårt att få till det här på de här plattformarna
Att designa sitt eget kretskort med extra AI-chip och sedan fixa mjukvaran till dessa är inte heller ett litet åtagande.