2024-03-21, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Det verkar ju ha skadats folk enligt nyheterna?

Vet inte om det borde tas som något positivt.

Är du ens tveksam så är det du som är skadad.
Citera
2024-03-21, 10:25
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Du läser ju inte det jag skriver så jag vet inte riktigt vad du vill att jag ska svara dig?

Vi hamnar naturligtvis offtopic om du struntar i att läsa mina svar och bråkar vidare.

Fler än jag har noterat att du påstår saker.
Sedan ber man om länk källa. Du har inga.

Svaren du kommer med, handlar inte om frågan utan går på person.

Svara att du inte vet/inte kan/hade fel eller länka.
Fler har sagt detta till dig.
Citera
2024-03-21, 10:26
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Du läser ju inte det jag skriver så jag vet inte riktigt vad du vill att jag ska svara dig?

Vi hamnar naturligtvis offtopic om du struntar i att läsa mina svar och bråkar vidare.

Om du skriver relevanta svar och backar upp det med källor så kanske du kan ses som mer trovärdig och inte kommer med egna påhittade saker eller LJUGER om saker.
Citera
2024-03-21, 10:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av afrofobiker56
Tydligen har Ukrainas decimering av den ryska flottan fått rejäl effekt!
Hoppas de kan få till det liknande med det ryska bombflyget..

behövs f-16 (eller jas...) med tex meteor för att få stopp på det.
Citera
2024-03-21, 10:28
Avstängd
Citat:
Det verkar ju ha skadats folk enligt nyheterna?

Vet inte om det borde tas som något positivt.

borde väll vara 1000+, det är ju inte sudanesser som skjuter "bazooka" från sin strandhydda....
Citera
2024-03-21, 10:30
Medlem
https://omni.se/t/ukraina/38981387be6826cc0e1f521e5c40565aa16065ee

Ryssarna rycker närmare Kupjansk: ”Blir ett helvete”
Den ukrainska staden Kupjansk riskerar att falla i ryssarnas händer – för andra gången under kriget. Oron är stor för de 3 500 människor som ännu inte har lämnat, rapporterar Deutsche Welle från staden.

Det här var definitivt inte goda nyheter...
Citera
2024-03-21, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Är du ens tveksam så är det du som är skadad.

Hade man lyssnat på militära experter tidigt och inte politiker så hade inte en enda person i Kiev behövt skadas. Nu kom det för övrigt nyheter om att ett barn skadats.
Citera
2024-03-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
behövs f-16 (eller jas...) med tex meteor för att få stopp på det.

Jupp, men av någon anledning kommer dessa plan aldrig fram, man bara skjuter fram leveransen hela tiden.
Citera
2024-03-21, 10:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Kiev bombat imorse enligt många nyheter.
Var det bara standard terrorbombning av civila eller var robotarna riktade mot någon särskild byggnad/fabrik eller liknande?
Vet någon något mer?

Man får aldrig höra om ryssarna träffar militära mål; Ukraina rapporterar bara civila mål.

Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Skramlar det tomt i Ryzzlands missillager? 40st skönt mot Kiev inatt. De behöver skicka upp minst 200 st samtidigt för att de ska stresstesta Ukrainas luftfartsverket ordentligt.

Troligtvis problem med att skjuta fler samtidigt. De använder fartyg, ubåtar och bombflyg för att skjuta dem. Fartygen är mer försiktiga, flygen måste flyga från längre avstånd (Det kom ju flyg från Murmansk denna gång), för de kan inte använda flygplatser för nära Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt
Jag såg en video på u tube - det var en svensk robot - som om den blev störd av elektronisk krigsföring attackerade störsändaren istället för målet. Wow det är inte ww2 längre.

Vad för robot?

Citat:
Jupp, men av någon anledning kommer dessa plan aldrig fram, man bara skjuter fram leveransen hela tiden.

Det är infrastrukturen i Ukraina som tar tid. De måste ha perfekta, helt rena landningsbanor för F-16. De måste ha hangarer och luftvärn, troligtvis vill de även ha hangarer av betong? P.g.a. de stora kraven för F16 kan de inte flytta dem var som helst till olika små landningsbanor; där för måste de vara skyddade där de är; det går inte hålla det hemligt. Sovjetplan och Jas kräver mindre infrastruktur och kan flyttas ofta så att Ryssland inte vet var de är.
Citera
2024-03-21, 10:47
Medlem
CanisMinors avatar
⚡️Canadian officer fighting against Russia in Ukraine in the Belarusian regiment. Why? / Interview

https://www.youtube.com/watch?v=2qfrZgJcmX4

Mycket intressant intervju med en kanadensare som slåss mot ryska armen.

Russia Won't Look at Ukraine Twice After This War

https://www.youtube.com/watch?v=KuEWHngC7F4

Också en mycket intressant intervju med en amerikan från U.S. Navy som har varit där från början.
Senast redigerad av CanisMinor 2024-03-21 kl. 10:52.
Citera
2024-03-21, 10:50
Avstängd
Citat:

ja. viktigt att ryssland inte förintas och skickas in i kaos och anarki över en natt. grodan ska kokas, utan att den sprattlar till och hoppar ur grytan.

Ukraina kan inte förlora eller besegras. hur länge ryssarna måste blödas är upp till putin och hans ryska mongoler.

usa (ej medräknat andra länder då) hade utan problem kunnat ha 1000 abrams, 500 f16 och 1000 bradlys på plats i år,det hade inte ens påverkat deras egna behov eller förmåga (det är altso rent uppställt, "förrådsmatriell") med säg 20`000 västtränade och drillade ukrainska soldater, om det nu var målet att rensa ryssar ur ukraina under 2024.

villa man retas med ryssarna så kunde man ställt upp ett par x av de landbaseerad plattformarna för tomahwks med tillhörande ammo i ukraina och börjat göra hål i kreml.

så lite tramsigt ibland att diskutera ur ett "ryssarna gör framsteg perspektiv", och "väst kan inte stoppa ryssen".

Ryssen är precis där "väst" vill att de ska vara. vara sig bättre eller sämre.

naturligtvis synd om civila ukrainare osv. men det är ju 999/1000 på det klara med är ryssarnas fel / ansvar..
Citera
2024-03-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man får aldrig höra om ryssarna träffar militära mål; Ukraina rapporterar bara civila mål.

Vad för robot?

Kan det ha varit robot 23?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in