2024-03-21, 07:29
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oz007
Även om de lyckats hacka och historien är sann, så önskar man att en hacker tar sig in i t.ex. Erik Thedens riksbankschefen med avslöjanden hur de skinnar oss skattebetalare.

Företags Obligationsköp mer än 900 miljarder
Coronastöd mer än 200 miljarder
Energistöd
Grön omställning / gröna obligationer mer än 500 miljarder.
Ukraina stöd 30 miljarder.

Vem betalar dyra bolån idag?
Vem har fått högre energipriser?
Vem betalar dyrt för sin livsmedel och boendekostnad?

Allt detta genererar högre moms & skatteintäkter, räddar banker & storföretagen.
Så vem rånar vem här ?

Det är väl därför dessa inslag blir passande nu.

OMG.

Hur menar du nu, så att ett annat brott "ditt påstående" skulle mildra vad politikernas gunstlingar gör mot de äldre, är det vad du menar?
Citera
2024-03-21, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Det finns en enkel lösning. Öppna Marstrand igen. Vill de leva får de jobba. Eller så får släkten försörja dem. Billigt för oss andra med, slipper vi betala för dyr fängelseplats.

Kriminaliteten i Sverige är nu systemhotande. Och våra skatter går till hbtq och annat trams.
Gotska Sandön?
Citera
2024-03-21, 07:32
Medlem
grey.eagles avatar
Vad gör FRA?

Som skattebetalare kräver jag att de spionerar på politikernas gunstlingar.

Detta är ett bananland inget snack om det. 3:världen är vi inte ens nära 5:e världen där är Sverige.
Citera
2024-03-21, 07:33
Medlem
Twitterturkens avatar
Tyvärr lär hackaren få ett högre straff än blattarna.
Citera
2024-03-21, 07:44
Medlem
Så bra gjort, lite hopp om framtiden flög tillbaka in i min kropp av att höra detta.
Se till att de skyldiga mals ner till kompost.
Citera
2024-03-21, 07:46
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
nej det vet jag men Betongborren tror att Skojarna använder Anydesk..förstår inte varför de skulle göra det

Att Skojarna använder AnyDesk blev ju rätt uppenbart när dom dels sa det och dessutom visade det.
Citera
2024-03-21, 07:48
Medlem
Varför döptes personerna i TV programmet till svenska namn då det hördes att de bröt och var wallawallabrofolk?
Citera
2024-03-21, 07:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Jag tror att Samurai är polisanställd.

Nej. Tyvärr betalar staten allt för dåligt…
Citera
2024-03-21, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Att Skojarna använder AnyDesk blev ju rätt uppenbart när dom dels sa det och dessutom visade det.
Pierogi på Scammers Payback har en personlig kontakt hos Anydesk-utvecklarna. Chansen är ganska stor att det finns en Anydesk-version som kan ge dom en backkanal till bedragarna. Kan mycket väl tänka mig att någon svensk fått tillgång till den versionen.
Citera
2024-03-21, 08:13
Medlem
ieshos avatar
Alla som är anställda under kollektivavtal har kollegor från mena-länder och bedragare finns bland alla folk, fast just dessa bedragare utgör en mänsklig avart av hänsynslöshet och rationalitet.

De är alla en sorts målvakter som får en del av pengarna medan resten försvinner och blir omöjliga spåra. Det är ett utarbetat koncept och initiativtagarna fiskar hela tiden efter lämpliga målvakter av olika slag. Många bäckar "små" blir en stor, stor å.

Men trots slingrande vägar via köp av klockor och smycken är det är fortfarande svarta pengar som måste in i någon "industriell" process med beskattad vinst för att kunna användas fritt. Eller så används de för att finansiera ytterligare kriminell verksamhet t.ex. knark, spioneri, vapenaffärer, krig etc.

Jag föreställer mig att FRA och NSA dagligen kommer i kontakt med den här sortens mother fuckers utan att ingripa eftersom de har en annan inriktning än brottsbekämpning.
Citera
2024-03-21, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Det finns en enkel lösning. Öppna Marstrand igen. Vill de leva får de jobba. Eller så får släkten försörja dem. Billigt för oss andra med, slipper vi betala för dyr fängelseplats.

Kriminaliteten i Sverige är nu systemhotande. Och våra skatter går till hbtq och annat trams.

Ja, när man ser så här primitiva individer, så är ju det sista man tänker på är att ett humant straff med typ 6 månader fängelse eller vad de nu kommer få för att ha blåst folk. Det märkliga är ju med att rånade man banken förr, så fick man långt, långt längre straff än vad dessa får, trots de kan dra in långt mer. Jag tycker de där individerna visar klart på att alla är inte lämpliga till att ha barn. Jag kan inte tänka mig något annat att med de där personligheterna de verkar ha, så har de garanterat fått mycket hemifrån och de där föräldrarna är säkert några sådana man borde steriliserat från början. Lobotomering är egentligen det billigaste och vettigaste jag kan komma på och i stor skala, så behöver man inte fundera mer att ständigt lägga massa tid och energi helt utan vidare på dessa som det garanterat aldrig kommer gå att styra upp.
Ja, våra skattepengar slösa hejvilt på fullkomligt onödiga saker. Ingen som helst respekt för det som den stora massan jobbar och sliter för och att förvalta det på ett vettigt sätt.
Citera
2024-03-21, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Varför döptes personerna i TV programmet till svenska namn då det hördes att de bröt och var wallawallabrofolk?

De använder sig av svenska namn för att verka mer trovärdiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in