2024-03-20, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Det är en slarvigt skriven årsredovisning, de har kanske skippat ange antal anställda. de här 543.000 inkluderar arbetsgivaravgifter så lön på anjo på 335.000 brutto låter rimligt.

Att F-skatt är indragen innebär att om ditt bolag anlitar Anjo Productions får betala hans arbetsgivaravgift som kund, vilket borde avskräcka från att göra affärer.

Finns massa i mitt inlägg en sida bakåt, men sammanfattat:
Pontus deklarerade 353261kr, per månad, (med skattetabell 33) så återstår 23215kr varje månad.
Lisen taxerade 82000kr, med samma skattetabell blir det bara 6248kr kvar per månad för henne.

Gjorde en schablonberäkning av rimliga utgifter och det ser skralt ut. Ca 2000kr kvar efter mat, hyra, försäkringar, telefon och då har jag räknat in 3 st barnbidrag.

Det jag dock OCKSÅ hittade var att han är bosatt i ett hus med hyresrätter och samhällsfastigheter, vilket i detta fall eventuellt är socbostäder.

Varför ”försörjer han” andras ex och barn innan han kan mätta sina egna och varför i helsike åker han iväg till Dubai på (förhoppningsvis bjudresa)? En enkel jobbhelg på lager skulle ljusa upp deras ansträngda ekonomi.

Rätt vad det är lämnar så Chrippa in en stämningsansökan för att få pengarna Anjo i inspelade muntliga avtal har lovat bort till Chloe och rätt vad det är anmäler någon som har pengar till att driva enskilt åtal honom för förtal. Det är kanske just DET Linnea sparar till i Dubai? Lönen är saftig där!
Senast redigerad av Pallal 2024-03-20 kl. 19:28.
Citera
2024-03-20, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Pontus deklarerade 353261kr, per månad, (med skattetabell 33) så återstår 23215kr varje månad.
Lisen taxerade 82000kr, med samma skattetabell blir det bara 6248kr kvar per månad för henne.

Gjorde en schablonberäkning av rimliga utgifter och det ser skralt ut. Ca 2000kr kvar efter mat, hyra, försäkringar, telefon och då har jag räknat in 3 st barnbidrag.

Det jag dock OCKSÅ hittade var att han är bosatt i ett hus med hyresrätter och samhällsfastigheter, vilket i detta fall eventuellt är socbostäder.

Jag gissar att i den här branschen där man får betalt av bolag som är utomlands kanske gåvor m.m att man helt enkelt tar en del svart till utländska konton. Många youtubers nolltaxerar och lever lyxliv uppenbarligen.
Citera
2024-03-20, 19:30
Medlem
Vad har Anjo för samarbetspartners ens? Han har ju svärtat ned sitt namn totalt dessa år.

Han rantade ju över att Liam M la in ett samarbete i videon om den påstådda sekten och det beror INTE på att han tjänade pengar på det utan av hederlig gammalt avund.
Citera
2024-03-20, 19:35
Medlem
Citat:

Varför ”försörjer han” andras ex och barn innan han kan mätta sina egna och varför i helsike åker han iväg till Dubai på (förhoppningsvis bjudresa)? En enkel jobbhelg på lager skulle ljusa upp deras ansträngda ekonomi.

Rätt vad det är lämnar så Chrippa in en stämningsansökan för att få pengarna Anjo i inspelade muntliga avtal har lovat bort till Chloe och rätt vad det är anmäler någon som har pengar till att driva enskilt åtal honom för förtal. Det är kanske just DET Linnea sparar till i Dubai? Lönen är saftig där!

Det är 2024 nu ,vi har information som släpar efter minst 1 år.
Det kan ha lossnat ordentligt vilket jag har sett i många fall bland Influencers.
Citera
2024-03-20, 20:14
Medlem
Motvikt söker på youtube namnförslag till podden Anjo&Rask. Låt kreativiteten flöda och gå in i kommentarerna o ge era bästa förslag!
Citera
2024-03-20, 20:16
Medlem
Dopys avatar
Anjo vill så gärna ha uppmärksamhet.
Han kan ju bara skriva vad dokumentären kommer handla om, så kommer han slippa spekulationer om att dokumentären är om Chrippa och Linnea, och alla dessa kommentarer. Men det gör inte Anjo, för han vill inte få tyst på spekulationerna och kommentarerna. Han behöver uppmärksamheten.
Citera
2024-03-20, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Det är 2024 nu ,vi har information som släpar efter minst 1 år.
Det kan ha lossnat ordentligt vilket jag har sett i många fall bland Influencers.

2023 har han antagligen en högre inkomst, ja. Men jag har aldrig någonsin sett ett enda samarbete eller produktplacering hos Anjo, därför hänger hans ekonomi enkom på visningar, det är det jag baserar det på.

Han fick sig ”placeringstips” först i Sälen, för Chrippa kan inte vara tyst. Trist för Jocke, för Anjo golar ju ned Joakim på samma gång. Joakim har hjälpt Chrippa mer än någon annan tror jag, med att teleportera pengar till olika gömställen och även ut i cashform. Mycket har gått via Jocke och Jonna AB, därför är han halvglad på Anjo för tillfället. #minneskort
Citera
2024-03-20, 20:21
Medlem
Citat:
2023 har han antagligen en högre inkomst, ja. Men jag har aldrig någonsin sett ett enda samarbete eller produktplacering hos Anjo, därför hänger hans ekonomi enkom på visningar, det är det jag baserar det på.

Han fick sig ”placeringstips” först i Sälen, för Chrippa kan inte vara tyst. Trist för Jocke, för Anjo golar ju ned Joakim på samma gång. Joakim har hjälpt Chrippa mer än någon annan tror jag, med att teleportera pengar till olika gömställen och även ut i cashform. Mycket har gått via Jocke och Jonna AB, därför är han halvglad på Anjo för tillfället. #minneskort

Influencers har ju skatteverket i hälarna sen länge verkar det som, är nog bäst att köra öppna kort.
Citera
2024-03-20, 20:41
Medlem
Han bör ju ha någon mer anställd än just lisen, för han sitter ju ofta i sin podd och frågar "någon" om vad dem ska prata om eller vill ha bekräftelse på sina konspirationsteorier.
Citera
2024-03-20, 21:06
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukenn
Han bör ju ha någon mer anställd än just lisen, för han sitter ju ofta i sin podd och frågar "någon" om vad dem ska prata om eller vill ha bekräftelse på sina konspirationsteorier.
Ja, han har en snubbe som sköter kameran och filmar. Vet ej om den killen även fixar mer saker, som klippningarna, redigeringar, osv.
Citera
2024-03-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ja, han har en snubbe som sköter kameran och filmar. Vet ej om den killen även fixar mer saker, som klippningarna, redigeringar, osv.
Ja antagligen. Han lär ju doppa lisen också annars känns de ju väldigt konstigt att jobba för en person som anjobanjochipstutten. Säkert han som också fick åka med anjobanjochipstutten mitt i natten hem till räkan. Någon som vet vem denna person är?
Citera
2024-03-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Anjo vill så gärna ha uppmärksamhet.
Han kan ju bara skriva vad dokumentären kommer handla om, så kommer han slippa spekulationer om att dokumentären är om Chrippa och Linnea, och alla dessa kommentarer. Men det gör inte Anjo, för han vill inte få tyst på spekulationerna och kommentarerna. Han behöver uppmärksamheten.

Kanske har Jokki tömt mobilen på Flashbackare och Anjo får ärva idén om att hänga ut väl utvalda sådana i en ”dokumentär” Vet dock inte om det är så genomtänkt att öppna pandoras ask. Det kanske upphovsmannen räknat ut och skickar sin springpojke som inte begriper när han korsar gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in