Citat:
Ursprungligen postat av
LDRLDR
Det är en slarvigt skriven årsredovisning, de har kanske skippat ange antal anställda. de här 543.000 inkluderar arbetsgivaravgifter så lön på anjo på 335.000 brutto låter rimligt.
Att F-skatt är indragen innebär att om ditt bolag anlitar Anjo Productions får betala hans arbetsgivaravgift som kund, vilket borde avskräcka från att göra affärer.
Finns massa i mitt inlägg en sida bakåt, men sammanfattat:
Pontus deklarerade 353261kr, per månad, (med skattetabell 33) så återstår 23215kr varje månad.
Lisen taxerade 82000kr, med samma skattetabell blir det bara 6248kr kvar per månad för henne.
Gjorde en schablonberäkning av rimliga utgifter och det ser skralt ut. Ca 2000kr kvar efter mat, hyra, försäkringar, telefon och då har jag räknat in 3 st barnbidrag.
Det jag dock OCKSÅ hittade var att han är bosatt i ett hus med
hyresrätter och samhällsfastigheter, vilket i detta fall eventuellt är socbostäder.
Varför ”försörjer han” andras ex och barn innan han kan mätta sina egna och varför i helsike åker han iväg till Dubai på (förhoppningsvis bjudresa)? En enkel jobbhelg på lager skulle ljusa upp deras ansträngda ekonomi.
Rätt vad det är lämnar så Chrippa in en stämningsansökan för att få pengarna Anjo i inspelade muntliga avtal har lovat bort till Chloe och rätt vad det är anmäler någon som har pengar till att driva enskilt åtal honom för förtal. Det är kanske just DET Linnea sparar till i Dubai?

Lönen är saftig där!