2024-03-20, 19:51
Medlem
Suchkas avatar
Man gör inte riktigt vad Hackaren gjort här med en eftermiddagskurs i Kali Linux. Mer spännande är hur han pinpointade deras addresser i utlandet. Hur som helst, så bra jobbat, resten av programmet gör en redigt spyfärdig. Förövarna men också när snuten.
Citera
2024-03-20, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Nu tvivlar jag inte på att innehållet är sant, men jag kan hålla med om att det är märkligt att SVT, som i decennier lagt locket på och mörkat om allt negativt som rör invandrare, nu plötsligt får för sig att publicera detta.
Tror personligen på att det är Israel som insett att deras medhjälp av musliminvasion till väst börjar hota dem på riktigt och nu tillåter skutan att vända riktning.

Tror SVT känner en del press från nya regeringen att "sköta sig" för att inte budgeten ska slaktas för public service. Märk även att SVT nyligen bjöd in Alice T Måwe för ett program nyligen.
Citera
2024-03-20, 19:52
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Något så jävla kopiöst förbannad jag blir av detta, så låg människosyn, den här dokumentären har provocerat mig mer än någon annan på länge! Lägsta i samhällsskiktet, helvetet vad arg man blir. Hur kan Polisen inte ha avdelningar som bara sysslar med detta istället för en ödmjuk "Hacker" som eventuellt riskerar brottsstraff för sin delaktighet i detta.
Citera
2024-03-20, 19:55
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Tror SVT känner en del press från nya regeringen att "sköta sig" för att inte budgeten ska slaktas för public service. Märk även att SVT nyligen bjöd in Alice T Måwe för ett program nyligen.

Absolut, det handlar om att inte såga av grenen man sitter på

Med såsse och mp hade anslagen till SVT krympt om man INTE mörkat brottslighet bland invandrare

Nu annan regering, då får man anpassa sig efter det
Citera
2024-03-20, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Har inte kollat länkarna, men polisen borde jag så klart ha en egen hackergrupp som kan användas som verktyg för att komma åt kriminella. Har de inte det kan de ju börja med att anställa den där och låta honom bygga upp en grupp.

För det är polisens inkompetens som tillåter allt detta att ske.
Citera
2024-03-20, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Du har uppenbarligen aldrig tittat på uppdrag granskning tidigare.
Citera
2024-03-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Bedrägerier utgör väl ca 3 miljarder i brottsvinst per år.

Börjar du skramla eller?
Ja det skulle jag gärna göra. Konstig fråga.
Citera
2024-03-20, 20:12
Medlem
wizzmans avatar
Tycker det ligger på nivå med vad FRA skulle kunna åstadkomma, vilket som har denna hackern väldigt gott om resurser och kunskap.
Citera
2024-03-20, 20:13
Medlem
Hoppas ingen clown lyckas få tag på hackarens identitet.
Citera
Medlem
Vad menar hackaren med " i början var de inte så bra men nu är de bättre när de hållit på ett tag "
Hur länge har han/hon hållit på med detta egentligen?
Citera
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Exakt! Det är mycket värre än vad de flesta tycks förstå. Jag blev själv oerhört provocerad av reportaget men reagerar också över hur SVT vänt kappan efter vinden totalt när det kommer till att gulla med invandrare. Inte en chans i helvetet att detta hade sänts för ett år sedan. Och även om det hade gjort det så hade man förvrängt röster och tagit bort invandrarbrytningen. Nu är det som att de läggs större vikt på ”morsansnacket” än själva scammandet i sak. Och det är anmärkningsvärt.

Programmet hade gärna kunnat haft en uppföljning där man diskuterar varför så många invandrare är inblandade i denna typ av bedrägeri och brottslighet. Och varför så många äldre är så oerhört naiva och hur vi kan upplysa bättre om bedragare.
Citera
2024-03-20, 20:14
Medlem
Här skulle SD kunna dra igång ett nytt drev mot sossarna, finns fina poäng att plocka på detta. Hur många äldre röstar inte på sossarna och kanske skulle lägga sin röst på Jimmie om han gick ut med något efter detta i media?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in